همکاری جهاددانشگاهی و وزارت بهداشت برای فراوری کیت های تشخیص کرونا

به گزارش مجله ستاره، طیبی گفت: هفته گذشته برای فراوری حجم انبوهی از کیت های تشخیص کرونا قرارداد همکاری بین وزارت بهداشت و جهاد دانشگاهی امضا شد.

همکاری جهاددانشگاهی و وزارت بهداشت برای فراوری کیت های تشخیص کرونا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در گفت وگو با خبرنگار ، درباره آخرین اقدامات این نهاد در دوران شیوع کرونا، اظهار کرد: به محض شیوع ویروس کرونا در کشور چین با فعالان پژوهشکده جهاد دانشگاهی صحبت کردیم و با قطعیت به این نتیجه دست یافتیم که این بیماری به ایران و سایر کشور ها هم سرایت خواهد نمود، به همین علت تکنیک ها و روش های تشخیص ویروس کرونا در کشور مورد ارزیابی نهاده شد.

او اضافه نمود: یکی از راه های مقابله با ویروس کرونا ساخت کیت تشخیص بود که به محض ورود کرونا به ایران آن را برای تست آماده کردیم و از آنجایی که زمان تست سنجی کرونا طولانی بود، بعد از اعلام نتیجه دهی مثبت کیت ها با شرکت های دانش بنیان همکاری خود را در جهت فراوری هرچه بیشتر کیت شروع کردیم.

طیبی توضیح داد: کیت های فراوری شده، تنها در تعدادی از آزمایشگاه های جهاد دانشگاهی یا مرتبط با آن مورد استفاده قرار می گرفت و در مورد فراوری حجم انبوه کیت ها قراردادی با وزارت بهداشت بسته نشده بود، اما در هفته گذشته ما شاهد انعقاد این قرار داد همکاری با وزارت بهداشت بودیم.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: پژوهشگاه رویان در راس بازسازی بافت های فرسوده با بیمارستان شریعتی و سایر بیمارستان ها اقدام به شروع همکاری نموده است و طبق گفته آنها مراحل اول این فعالیت ها موفقیت آمیز بوده، ولی شرایط باید برای انجام مراحل بعدی فراهم گردد.

طیبی با بیان اینکه در فراوری ملزومات بهداشتی مقابله با ویروس کرونا خیلی زود اقدام کردیم، تاکید نمود: برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا با همکاری پژوهشکده های مرتبط جهاد دانشگاهی در حوزه شیمی شروع به فراوری مواد ضدعفونی کننده کردیم و آن را در اختیار سازمان ها قراردادیم. جهاد دانشگاهی امیرکبیر ما که در زمینه نساجی فعالیت می نماید، فراوری گان را بسیار سریع شروع کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: 4 یا 5 آزمایشگاه در اختیار جهاد دانشگاهی قرار گرفته است که به انجام تست های کرونایی با کیت های خودمان یا کیت های وزارت بهداشت و با قیمت پایین می پردازند، اما انجام این اقدام به وسیله سازمان بهداشت بدون هزینه بوده و در بیمارستان های دولتی انجام می گردد.

  • جزئیات آخرین اقدامات جهاددانشگاهی برای مقابله با کرونا
  • با دستاوردهای جهاد دانشگاهی بیشتر آشنا شوید
  • نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله جهاد دانشگاهی لغو شد/ برگزاری مراسم سالگرد 16 مرداد به صورت مجازی
  • فراوری بومی کیت تشخیص ویروس کرونا توسط جهاد دانشگاهی
  • اطلاعیه ویژه جهاددانشگاهی در روزهای کرونایی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1121

به "همکاری جهاددانشگاهی و وزارت بهداشت برای فراوری کیت های تشخیص کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری جهاددانشگاهی و وزارت بهداشت برای فراوری کیت های تشخیص کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید