هشدار دیوید کامرون برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران: نخست وزیر انگلیس تاکید کرد: اگر روسیه رویکرد خود در قبال سرنگون شدن هواپیمای مسافربری در شرق اوکراین را تغییر ندهد اعمال تحریم های جدید علیه روسیه ضروری خواهد بود.

هشدار دیوید کامرون برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در مقاله ای در هفته نامه ساندی تایمز ضمن طرح این ادعا که استقلال طلبان مورد حمایت روسیه در سرنگون شدن هواپیمای مسافربری مالزیایی نقش داشته اند شرح داد: اتحادیه اروپا باید روی اصول خود بایستد و بر این اصول پافشاری کند.

بر اساس این گزارش کامرون افزود: اگر روسیه رویکرد خود در خصوص سرنگون شدن هواپیمای مسافربری در اوکراین را تغییر ندهد اعمال تحریم های جدید علیه این کشور لازم خواهد بود. شاید زمان آن فرا رسیده است که روی قدرت؛ نفوذ و منابع خود حساب کنیم.

مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس نیز به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هشدار داد که از شرق اوکراین خارج شود. وی نیز روسیه را به حمایت از تروریسم در شرق اوکراین متهم کرده است.

وی در مصاحبه با نشریه میل تاکید کرد: ما باید این مساله را کاملا روشن و شفاف کنیم که اگر دخالت بیشتری شبیه اتفاق اخیر در شرق اوکراین حادث شود با عکس العمل هایی روبرو خواهد شد. پوتین باید آگاه باشد که غرب در قبال این اقدامات واکنش نشان خواهد داد.

10 تبعه انگلیسی در بین 298 مسافر هواپیمای بوئینگ 777 مالزی بودند که پنج شنبه شب در شرق اوکراین سرنگون شده است.دولت لندن نیز روز گذشته خاطرنشان کرد با استرالیا به توافق جدیدی برای انجام تحقیق در خصوص حادثه سقوط هواپیمای مالزیایی دست یافته است. کامرون و تونی ابوت نخست وزیر استرالیا توافق کرده اند تا از طریق فشار بیشتر در شورای امنیت سازمان ملل اجازه دسترسی بازرسان بین المللی به محل سقوط این هواپیما را فراهم کنند.

کامرون با نخست وزیر هلند نیز رایزنی و گفتگو کرده است. 193 نفر از قربانیان این حادثه تبعه هلند بوده اند. دولت انگلیس خاطرنشان کرد: نخست وزیران انگلیس و هلند به توافق رسیده اند که اتحادیه اروپا باید رویکرد خود در قبال روسیه را تغییر دهد چرا که شواهدی وجود دارد که نشان می دهد استقلال طلبان مورد حمایت روسیه در سرنگون شدن این هواپیمای مسافربری دست داشته اند.

کامرون در مقاله ساندی تایمز افزود: انگلیس به دنبال رویارویی و مواجهه با ولادیمیر پوتین و اقدام نظامی نیست. وی گفت: ما باید به دنبال دستیابی به همه واقعیت ها و حقایق مربوط به این حادثه باشیم. ولی بررسی شواهد یک نتیجه روشن داشته است. پرواز ام اچ 17 بر اثر اصابت یک موشک زمین به هوا در آسمان منفجر شده و این اتفاق در مناطق تحت کنترل استقلال طلبان شرق اوکراین به وقوع پیوسته است.

وی شرح داد: اگر مساله همین باشد بنابر این باید ببینیم به طور روشن چه معنایی دارد: این مساله نتیجه مستقیم اقدامات بی ثبات کننده روسیه و نقض تمامیت ارضی اوکراین از طریق حمایت از استقلال طلبان و مسلح کردن آنها است.

کامرون افزود: اگر پوتین رویکرد خود در قبال اوکراین را تغییر ندهد اتحادیه اروپا و غرب نیز به طور ساختاری رویکرد خود در قبال روسیه را تغییر خواهد داد. ما باید روابط مناسب و بلند مدتی را بین اوکراین و اتحادیه اروپا؛ بین اوکراین و روسیه، و مهمتر از همه بین روسیه و اتحادیه اروپا و ناتو و به طور گسترده با غرب ایجاد کنیم.

غرب به رهبری آمریکا بارها تهدید به افزایش تحریم های تجاری و سیاسی علیه روسیه کرده است. روسیه بارها ضمن رد ادعاهای کشورهای غربی اعلام کرده است که هدف اصلی کشورهای غربی گسترش حضور نظامی در مرزهای شرقی اروپا به بهانه بحران اوکراین است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 592

به "هشدار دیوید کامرون برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار دیوید کامرون برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید