نشست تخصصی آنالیز روابط علمی ایران و چین فردا برگزار می گردد

به گزارش مجله ستاره، نشست تخصصی همکاری های علمی، فناوری و دانشگاهی در برنامه راهبردی همکاری های ایران و چین، فردا، 11 خردادماه 1400 برگزار می گردد.

نشست تخصصی آنالیز روابط علمی ایران و چین فردا برگزار می گردد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، نشست تخصصی همکاری های علمی، فناوری و دانشگاهی در برنامه راهبردی همکاری های ایران و چین، فردا، 11 خردادماه با حضور منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، معاونان وی، معاونان وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و تنی چند از مقامات سایر دستگاه های مرتبط به صورت مجازی برگزار می گردد.

حسین سالار آملی رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم در مورد برگزاری این نشست گفت: توافق ایران و چین در قالب سند همکاری های جامع دو کشور، سرمایه گذاری گسترده چین در حوزه علوم و ظرفیت و توانمندی های علمی کشورمان، ضرورت برنامه ریزی راهبردی همکاری دو کشور در حوزه علوم، فناوری و دانشگاهی را بیش از پیش برجسته تر و ضروری تر می سازد. از این رو، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درصدد است با همکاری دانشگاه ها، مراکز علمی و پژوهشی و موسسات فناوری کشور، برنامه های راهبردی را در این حوزه تدوین کند.

وی اضافه کرد: در اردیبهشت ماه امسال، از سوی مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، نشستی با حضور تعدادی از معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه های کشور برای آنالیز این موضوع مهم تشکیل و نظرات و پیشنهاد های ارزشمند همکاران دانشگاهی جمع آوری شد. اتفاق نظر دانشگاه ها برای توجه جدی تر و بنیادی تر به این بخش از حوزه همکاری های دو کشور در پرتو سند جامع همکاری های دو جانبه، ما را بر آن داشت تا این نظرات با حضور وزیر علوم، مقامات وزارت امور خارجه و نهاد های علمی کشور در سطحی بالاتر مطرح گردد.

رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم ادامه داد: نشست تخصصی آنالیز همکاری های علمی، فناوری و دانشگاهی ایران و چین از سوی این مرکز برنامه ریزی شده است که با عنایت به شرایط فعلی، آن را به صورت مجازی برگزار خواهیم کرد.

لازم به ذکر است؛ وزیر علوم، رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، رئیس سازمان امور دانشجویان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین و روسای تعدادی از دانشگاه های فعال در حوزه همکاری علمی با چین در این نشست به ارائه سخنرانی خواهند پرداخت و شرکت کنندگان در دو نشست تخصصی، موضوع نشست را به مصاحبه و رایزنی خواهند گذاشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1648

به "نشست تخصصی آنالیز روابط علمی ایران و چین فردا برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست تخصصی آنالیز روابط علمی ایران و چین فردا برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید