انجمن دوستی ایران و چین از ظرفیت های اقشار مختلف برای توسعه روابط استفاده می نماید

به گزارش مجله ستاره، رئیس انجمن دوستی ایران و چین گفت: این انجمن در دوران نو و با توجه به رابطه راهبردی دو کشور از ظرفیت همه اقشار ایرانیان در ارتقای سطح روابط استفاده خواهد نمود.

انجمن دوستی ایران و چین از ظرفیت های اقشار مختلف برای توسعه روابط استفاده می نماید

به گزارش خبرنگاران، علاالدین بروجردی رئیس انجمن دوستی ایران و چین در مجمع عمومی فوق العاده این انجمن تاکید نمود: جوانان، نخبگان و دانشجویان شاغل در چین که هم اکنون تعداد آنها به بیش از سه هزار نفر بالغ می گردد در زمره هدف جذب انجمن دوستی ایران و چین است.

وی اظهار داشت: تجار، بازرگانان، فعالان مالی ایرانی که با چین ارتباطات تجاری دارند و بعلاوه تجار و بازرگانان ایرانی مقیم در چین دارای ظرفیت های بسیار وسیعی در توسعه مناسبات ایران و چین هستند، می توانند در انجمن دوستی ایران و چین نقش موثری ایفا نمایند.

رئیس انجمن دوستی ایران و چین اضافه نمود: انجمن دوستی به عنوان یک سازمان مردم نهاد ملی که ارتباطات نزدیکی با ارگان ها و سازمان های داخل کشور و نیز ارگان ها و سازمان های مردم نهاد چین دارد، وظیفه خود می داند که به تسهیل امور ایرانیان در روابط دو کشور مساعدت کند.

بروجردی تاکید نمود: در شرایط حاضر دید مثبتی برای ارتقا رابطه با چین در ایران وجود دارد و باید در این فرصت تاریخی از ظرفیت موجود روابط ایران و چین استفاده بهینه کرد.

در این جلسه بعلاوه نقشه راه انجمن دوستی ایران و چین که اهداف و منظره انجمن را طی چندین سال آینده ترسیم می نماید و اخیراً به تصویب این انجمن رسیده است، تشریح شد.

بر اساس این منظره، انجمن دوستی ایران و چین به عنوان یک نهاد غیردولتی و غیر انتفاعی می تواند بصورت داوطلبانه نقش سازنده و تاثیرگذاری را در تقویت مناسبات محبت آمیز بین دو ملت ایفا و با بهره گیری از توانمندی های مشترک موجود در حوزه های فرهنگی، مالی، تجاری، هنری، اجتماعی، ورزشی و امور بشر محبت آمیز در چارچوب دیپلماسی عمومی گام های ارزشمندی را جهت تداوم و ماندگاری تعاملات و تعمیق همبستگی و دوستی میان مردم دو کشور بردارد.

در این نشست بعلاوه امیر احمدیان استاد دانشگاه و عضو کمیته علمی انجمن دوستی ایران و چین، طی سخنانی ویژگی های ابتکار یک کمربند - یک راه را که در سال 2013 از سوی چین اعلام شد، برشمرد و تاکید نمود که این طرح چین به لحاظ موقعیت ژئوپلتیک ایران فرصتی مناسب است که باید از آن به خوبی بهره برد.

وی ابتکار یک کمربند -یک راه را دارای 6 کریدور ذکر کرد و گفت: یکی از مهمترین این کریدورها به وسیله آسیای مرکزی و آسیای غربی از ایران عبور می نماید و ایران باید از این ظرفیت و فرصت در جهت توسعه زیر ساخت های خود و نیز برای احیای جاده ابریشم کهن که یک خط ارتباطی مهم بین المللی شامل همه زمینه های فرهنگی، تجاری و سیاسی است، به صورت بهینه استفاده کند.

احمدیان بعلاوه گفت وگو و تعامل مراکز علمی و دانشگاهی دو کشور و نیز مشارکت انجمن دوستی ایران و چین را در ارتقا و اهمیت همکاری ایران و چین در چارچوب این ابتکار را بسیار مهم و موثر دانست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1951

به "انجمن دوستی ایران و چین از ظرفیت های اقشار مختلف برای توسعه روابط استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجمن دوستی ایران و چین از ظرفیت های اقشار مختلف برای توسعه روابط استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید