ملاک فرسودگی تاکسی ها معاینه فنی است

به گزارش مجله ستاره، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: در بحث فرسودگی ناوگان تاکسیرانی با توجه به مصوبه دولت، تغییراتی رخ داد و اکنون دیگر سن مطرح نیست و اگر خودرویی دو بار نتواند معاینه فنی را پاس کند به شرایط فرسودگی رسیده است.

ملاک فرسودگی تاکسی ها معاینه فنی است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مرتضی ضامنی روز چهارشنبه در سی و هفتمین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور اضافه نمود: در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی همکاری خوبی با ایران خودرو داریم و امیدواریم با فعال شدن مجموعه ایساکو بتوانیم همکاری ها را بیشتر کنیم.

وی با اشاره به شرایط بسیار متفاوتی که در ابتدای زمان نوسازی ناوگان تاکسیرانی وجود داشت، گفت: نوسازی ناوگان در ابتدای سال 95 مطرح شد که طرح نوسازی 90 هزار تاکسی در دستور کار نهاده شد و شرایط در ابتدای طرح با ادامه متفاوت بود، در ابتدای طرح قیمت تاکسی 26 میلیون و اکنون در اواخر طرح با قیمت 150 میلیون تومانی روبرو هستیم که فرایند نوسازی را بسیار کند نموده است.

ضامنی اضافه نمود: سال جاری یارانه قانون برطرف موانع فراوری در دو مرحله و به صورت پایلوت به وسیله وزارت نفت پرداخت شد. مشارکت بعضی از شهرها نشان داد که شهرداری ها می توانند یاری نمایند تا فرایند نوسازی سرعت بیشتری بگیرد. امیدواریم در راستای ماده 8 قانون هوای پاک و با روی کار آمدن دولت نو نوسازی را سرعت ببخشیم.

وی درباره تعویض مخازن گاز تاکسی ها نیز گفت: در بحث تعویض مخزن گاز ناوگان تاکسیرانی که به سن فرسودگی رسیده اند مصوبه ای دریافت کردیم که به صورت رایگان این مخازن تعویض شوند.

ضامنی به پایش ناوگان دانش آموزی اشاره نمود و گفت: سامانه پایش ناوگان دانش آموزی تکمیل شد و در بخش امنیت دانش آموز و مباحثی که در حوزه افزایش ایمنی است پس از شیوع کرونا اقدامات به مرحله انجام رسیده و امیدواریم با بازگشایی مدارس هرچه بهتر بتوانیم ارائه خدمت کنیم.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور اضافه نمود: سامانه مشترک اطلاعات سفر در حوزه تاکسی های اینترنتی موضوع دیگری بود که به آن پرداخته شد و با ایجاد سامانه سماس تکالیف به مرحله اجرا رسید و منابع درآمدی پایداری برای شهرداری ها ایجاد شد. با سامانه سماس امکان پرداخت سوخت به ناوگان تاکسی های اینترنتی فراهم شد و این گلوگاهی است که مدیریت بیشتر شهرداری را می طلبد.

وی با بیان اینکه کرونا باعث شد شیوه ها و روینمودهای ما در تاکسیرانی متفاوت گردد، گفت: کرونا باعث شد استفاده از سیستم های الکترونیک و دیجیتال بیشتر گردد.

ضامنی بیان کرد: حمایت هایی پس از شیوع کرونا انجام و تسهیلاتی در اختیار رانندگان قرار داده شد و مجددا صحبت کردیم و امیدواریم این تسهیلات تکرار گردد.

وی درباره بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی گفت: بحث بیمه رانندگان را توانستیم به جای مطلوب برسانیم و رایزنی های بسیاری با یاری مجموعه حمل و نقل وزارت کشور با تامین اجتماعی طی دو سال انجام شد و این خبر خوش را اینجا می دهم که دیروز پیامک تعداد افراد اولیه ای که راننده تاکسی نبودند و باید از سیستم حذف می شدند ارسال شده و به زودی افراد نوی که باید جایگزین شوند پیامک را دریافت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1897

به "ملاک فرسودگی تاکسی ها معاینه فنی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاک فرسودگی تاکسی ها معاینه فنی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید