روستای هابیتون، رویایی در دنیای واقعی

به گزارش مجله ستاره، روستای هابیتون | Hobbiton Village

روستای هابیتون یک مکان واقعی است و هیچ بحثی در مورد آن وجود ندارد زیرا شخص نویسنده این مطلب از آنجا دیدن نموده است. مزرعه الکساندر یکی از اموال او به مساحت 1250 هکتار است که در Matamata در کشور نیوزیلند قرار گرفته و مجموعه ای از خانه هایی است که در فیلم های Lord of the Rings و همچنین سه قسمتی The Hobbit مشاهده نموده اید. اما این منطقه تنها برای فیلم ها مورد استفاده قرار نمی گیرد. علاوه بر اینکه روزانه صدها مهمان از این محل بازدید می نمایند، در این مزرعه در حدود 13 هزار گوسفند و همچنین بیش از 300 گاو گوشتی وجود داشته که گوشت و پشم گوسفند از اصلی ترین صادرات آن ها می باشد. با خبرنگاران همراه باشید تا در مورد این روستای رویایی بیشتر بدانیم.

روستای هابیتون، رویایی در دنیای واقعی

ساخت روستای هابیتون

در سال 1998 زمانی که گروه Sir Peter Jackson در حال جست و جو برای تپه هایی بودند که بتوانند فیلم برداری های هابیتون را انجام دهند که ناگهان با مزرعه الکساندر برخورد نموده که در قلب Waikato قرار گرفته بود. آن ها بر این عقیده بودند که این ناحیه شباهت چشمگیری به آنچه به دنبالش بودند داشته و دقیقا همانطوری است که JRR Tolkien توصیف نموده است. در یک بخش خاصی از مزرعه یک درخت کاج باشکوه بر بالای یک دریاچه قرار داشت که بعدها Bag End در کنار همان درخت کاج قرار گرفت. منطقه ها اطراف این مزرعه کاملا دست نخورده بوده و هیچ گونه خطوط برق، ساختمان و یا حتی جاده ای وجود نداشت و این بدان معنی بود که Sir Peter Jackson می توانست به دور از تکنولوژی های قرن بیستم یک دنیای فانتزی را همان گونه که در نظر داشت در اینجا بسازد.

ملاقات با روستای هابیتون

امروزه می دانیم که مجموعه فیلم های هابیتون پس از صاحبان این زمین ها و همچنین استودیو پشت صحنه فیلم ارباب حلقه ها اولین نفراتی بودند که از این روستای زیبا دیدن نموده اند. این روستا در یکی از جزایر شمالی نیوزیلند و در فاصله ای سه ساعته از اوکلند واقع شده است. صاحبان این زمین ها یک شرط داشته و آن هم این بود که این روستا را به شکلی که ساخته می گردد ثابت نگه دارند و اینجا برای نمایش های تلویزیونی ساخته شد. برای رسیدن به آنجا شما می بایست از اوکلند یک خودرو اجاره نموده و به سمت این روستا رانندگی کنید و یا اینکه به وسیله اتوبوس مسافتی در حدود 3 ساعت و 15 دقیقه را به آن سمت حرکت کنید که پیشنهاد می گردد در ساعت 8 صبح حرکت نمایید. این یک سفر طولانی است تا بتوانید در اصل پشت صحنه های یک فیلم را ببینید اما اندازه جذابیت این ناحیه به اندازه ایست که حتی کسانی که دوستدار فیلم ها نیستند نیز برای رسیدن به این منطقه تلاش می نمایند. اتوبوس هایی که به این جهت می فرایند دارای اینترنت بیسیم می باشند اما انتظار راحتی بسیار را از آن ها نداشته باشید. پیشنهاد می گردد قبل از سوار شدن به اتوبوس ها از سرویس دستشویی استفاده نمایید زیرا این جهت بدون توقف تا ماتاماتا ادامه خواهد داشت.

در زمان پیاده شدن از اتوبوس شما به یک مرکز اطلاعات خواهید رسید که همانند سایر خانه های هابیت ها می باشد و می توانید بلیط پیش خرید شده خود را از آنجا دریافت نمایید. بلیط ورودی در زمان نوشتن این مطلب 79 دلار برای بزرگسالان و کمتر از 40 دلار برای بچه ها 9 الی 16 سال می باشد. بازدید از این روستای رویایی نیازمند 30 دقیقه رانندگی تا محل شروع روستا می باشد. مدت زمان برگزاری تور و بازدید از روستای هابیتون یک ساعت و 10 دقیقه می باشد و شما می توانید قبل از ورود از فروشگاه The Green Dragon Inn نوشیدنی و خوراکی های لازم را تهیه نمایید و همچنین در هنگام سرانجام بازدید از فروشگاه The Shires Rest هدیه، یادگاری و سوغاتی های روستای هابیتون را تهیه نمایید. هر دو نفری که به عنوان راننده و همچنین راهنما شما را به محل بازدید راهنمایی می نمایند دارای اطلاعات کاملی از این سایت، فیلم های ساخته شده در آن و نحوه ساخت آن ها می باشند. از اطلاعات این راهنمایان و همچنین سایر گردشگران موارد مهمی را که می بایست بدانید برایتان شرح خواهیم داد.

به معنای واقعی کلمه هیچ چیز دیگری در ماتاماتا وجود ندارد

کمی قبل و بعد از برگزاری تور بازدید از روستای هابیتون، زمان برای گشت و گذار در Matamata وجود دارد اما به معنای واقعی کلمه هیچ چیزی شما نمی توانید در اینجا بیابید. اینجا یک منطقه کاملا صنعتی بوده و تنها 14 هزار نفر در Matamata و همچنین حومه آن زندگی می نمایند. چند مکان برای خرید و خوردن در خیابان اصلی شهر وجود دارد اما این شهر آن چیزی نیست که بتوان به عنوان مقصدی برای گردشگری به آن نگاه کرد و می بایست در جریان این موضوع باشید.

این سایت در حال حاضر بزرگتر و بهتر از زمان ساختش است

این سایت با تمام جزییاتی که در فیلم دیده اید بازسازی شده است به جزء یک مورد که تفاوت دارد. در مجموعه اصلی که در سال 1999 ساخته شد حدود 15 هکتار از این زمین ها برای خانه های هابیت ها و ساختن آن مورد استفاده قرار گرفت اما در حال حاضر 3 هکتار به این فضا اضافه شده و همچنین 5 خانه هابیتی دیگر نسبت به مجموعه اصلی افزوده شده است که در کل تعداد این خانه های دوست داشتنی را به 44 عدد رسانده است.

فقط یک درخت واقعی نمی باشد و بسیار راحت قابل مشاهده است

سراسر این سایت با درختان کاج Radiata پوشیده شده است به جزء یک استثنا که در آن وجود دارد. یک درخت بلوط جعلی وجود دارد که با دقت بالایی از جنس پلاستیک ساخته شده و شما می توانید آن را در قسمت بالا سمت چپ مشاهده نمایید. البته که این درخت یکی از کوچکترین ها می باشد.

بازدید نمایندگان چه کسانی هستند

راهنمایی که در مورد سایت شرحات را ارائه می کرد گفت که بیش از یک سوم از افرادی که برای بازدید به این روستا می آیند حتی یکی از فیلم هایی که در اینجا ساخته شده را ندیده اند و به نظر او آن ها زیر تخت سنگ زندگی می نمایند. هرچند برای خیلی دیگر از افراد گروه نیز سوال بود که پس این افراد و خانواده ها تعطیلات خود را چگونه می گذرانند.

این منطقه هنوز نیز فعال است

اگرچه در حال حاضر در روستای هابیتون فیلم برداری صورت نمی گیرد اما این مجموعه نیاز دارد تا یک تیم از Weta Digital که این سایت را برای اولین بار ساخته اند هر 6 ماه یکبار آن را مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز اصلاحاتی در آن انجام دهند. تمام چیزهایی که در اینجا مشاهده می کنید واقعی نیستند و بخشی از آن ها به وسیله تیم پشتیبانی ساخته شده است. از جمله چیزهایی مانند لباس هایی که ساخته شده اند تا در آنجا برای مدت دو سال باقی بمانند نیازمند این هستند که به ازای هر 4 بازدیدی که انجام می گردد تغییر نمایند. سایر جنبه هایی که در سایت مشاهده می نمایید از جمله درختان، گل ها، چمن و همچنین خاک کاملا واقعی بوده و به وسیله تیم محلی نگهداری می شوند تا دقیقا همانطور که در فیلم ها مشاهده شده است قابل بازدید باشند.

هابیتون نوشیدنی خود را داشته و بسیار عالی است

در سرانجام تور بازدید از سایت شما به فروشگاهی به نام The Green Dragon Inn خواهید رسید که در اولین فیلم هابیت دیده می گردد. فضای داخلی آن به طور انحصاری برای این فیلم ساخته شده و هر قسمت چوبی که روی دیواره ها مشاهده می نمایید شما را به یاد صحنه هایی از این فیلم خواهد انداخت. نوشیدنی Good George Brewing به صورت انحصاری تنها در این فروشگاه ارائه می گردد. همچنین نوشیدنی های زنجبیل و دانه های عنبر و همچنین سیب نیز وجود دارند. همچنین یک نوشیدنی انگلیسی به نام Oatbarton Brew وجود دارد که بیشتر مورد استقبال رانندگان و بچه ها واقع می باشد.

شما نمی توانید اینجا زندگی کنید اما می توانید ازدواج کنید

متاسفانه هیچ یک از سوراخ های هابیت که در اینجا وجود دارند دارای فضای داخلی واقعی نمی باشند بنابراین شما فرصتی برای زندگی کردن داخل آن ها را ندارید. اما فروشگاه The Party Marquee که پشت The Green Dragon واقع شده است بسته های پیشنهادی جذابی را ارائه می نماید که شما می توانید با دریافت ان ها برای عروسی و یا جشن تولد خود برنامه ریزی کنید که قطعا می تواند برای طرفداران فیلم Lord of the Rings بسیار قابل توجه باشد. آن ها به شما اجازه می دهند که همانند یک هابیت و یا یک Elf لباس پوشیده و در فضایی که معین شده جشن خود را برگزار نمایید.

بازدید از روستای هابیتون به عنوان یک فضای فانتزی که برای فیلم ها ساخته شده می تواند بسیار جالب توجه باشد زیرا شما نحوه ای از ساخت خانه ها و طبیعت را اینجا مشاهده می کنید که شاید هیچ کجای دیگر این کره خاکی مشابهی نداشته و به نوعی رویایی می باشد.

منبع: www.abroad.theaureview.com

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1985

به "روستای هابیتون، رویایی در دنیای واقعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای هابیتون، رویایی در دنیای واقعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید