مسکو در اقدامی متقابل دو دیپلمات بلغار را اخراج کرد

به گزارش مجله ستاره، روسیه در پی احضار سفیر بلغارستان در مسکو، در اقدامی متقابل از اخراج دو دیپلمات بلغارستان اطلاع داد.

مسکو در اقدامی متقابل دو دیپلمات بلغار را اخراج کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش به نقل از اسپونیک، آتاناس کراستین، سفیر بلغارستان در روسیه که اوایل روز سه شنبه به وزارت امور خارجه روسیه احضار شده بود، پیغامی در خصوص واکنش متقابل مسکو به اخراج دو دیپلمات روسی از صوفیه دریافت کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای گفت، روسیه در واکنش به اخراج دیپلمات ها از بلغارستان، دو کارمند سفارت بلغارستان در مسکو را اخراج کرد.

امروز (سه شنبه) آتاناس کراستین، سفیر بلغارستان به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد و پیغامی مبنی بر اخراج دو دیپلمات بلغار دریافت کرد. طبق این پیغام، به دو کارمند سفارت بلغارستان دستور داده شده که ظرف 72 ساعت کشور روسیه را ترک نمایند.

وزارت خارجه روسیه توضیح داد که این اقدام در پاسخ به تصمیم بلغارستان برای اخراج دو دیپلمات روس به اتهام جاسوسی از صوفیه انجام شده است.

در 22 مارس، وزارت امور خارجه بلغارستان دو دیپلمات سفارت روسیه در صوفیه را به اتهام جاسوسی اخراج کرد و به آن ها 72 ساعت فرصت داد تا کشور را ترک نمایند.

این در حالی است که روز شنبه، جمهوری چک گفت 18 دیپلمات روس را به اتهام جاسوسی اخراج خواهد نمود. روسیه نیز در واکنش به این اقدام، 20 دیپلمات چک را از کشورش اخراج خواهد نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1594

به "مسکو در اقدامی متقابل دو دیپلمات بلغار را اخراج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو در اقدامی متقابل دو دیپلمات بلغار را اخراج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید