جلوگیری روسیه از 8 مقام اروپایی به خاک کشورش

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران : وزارت خارجه روسیه بیان کرد که این کشور ورود 8 دیپلمات اروپایی را به خاک خود ممنوع نموده است.

جلوگیری روسیه از 8 مقام اروپایی به خاک کشورش

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، در ادامه تنش ها میان روسیه و اتحادیه اروپا، مسکو ورود تعدادی از مقامات اروپایی را به خاک روسیه ممنوع نمود.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است ما فهرستی از اسامی 8 مقام اروپایی را ارائه کردیم که ورود آن ها به خاک روسیه ممنوع است.

وزارت خارجه روسیه تاکید نمود: تصمیم برای جلوگیری از ورود مقامات اروپایی پاسخی به تحریم های این اتحادیه علیه مقامات روسی است.

طی هفته های اخیر روابط روسیه و تعدادی از کشور های اروپایی متشنج شده و به اخراج دیپلمات ها منجر شده است.

مجلس اروپا روز پنجشنبه قطعنامه ای در خصوص روسیه را تصویب کرد و خواهان تحریم پروژه خط لوله گاز نورد استریم 2، یک شرکت هسته ای در این کشور و قطع ارتباط روسیه با تعاونی اقتصادی جهانی شد. این قطعنامه الزام آور نیست.

پیش از این، مقامات چک ادعا نموده بودند که روسیه در انفجار های انبار های اسلحه در سال 2014 نقش داشته است و 18 کارمند سفارت روسیه را اخراج کرد. وزارت خارجه روسیه اعتراض قاطعی در این باره انجام داد و در پاسخ 20 کارمند سفارت چک در مسکو را اخراج کرد.

با این وجود نماینده روسیه در اتحادیه اروپا تاکید نموده که فکر نمی کند این اتحادیه روابط دیپلماتیک خود را با مسکو قطع کند.

ولادیمیر چیزوف گفت: بیشتر کشور های اروپایی درخواست های جمهوری چک برای اخراج دیپلمات های روسی را نادیده گرفته اند. چندی پیش پراگ مدعی شد افسران اطلاعاتی روسیه در انفجار انبار های اسلحه این کشور در سال 2014 دست داشته اند و بسیاری از دیپلمات های روسیه در این کشور را اخراج کرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1630

به "جلوگیری روسیه از 8 مقام اروپایی به خاک کشورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری روسیه از 8 مقام اروپایی به خاک کشورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید