مرکل: آماده مقابله با پیامدهای ناشی از برگزیت هستیم

به گزارش مجله ستاره، ایرنا نوشت:آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در آستانه دیدارش با نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه گفت که برای گفت و گو درباره برنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با بوریس جانسون دیدار خواهد کرد و برلین برای هر تصمیم لندن حتی نسخه بدون توافق آماده است.

مرکل: آماده مقابله با پیامدهای ناشی از برگزیت هستیم

روزنامه گاردین گزارش داد: جانسون به دنبال این است تا سران اتحادیه اروپا را برای مذاکرات مجدد درباره برگزیت متقاعد کند. از این رو در پی ملاقات با آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون است. او بدنبال کاهش عواقب اقتصادی خروج انگلیس از اتحادیه است.

آنگلا مرکل درباره این دیدار گفت: ما از برگزاری هر دیداری استقبال می کنیم، در این دیدارها مجبور به گفتگو و یافتن راه های حل های خوب هستیم.

او اضافه کرد: ما برای هرگونه نتیجه ای آماده هستیم، حتی اگر به توافقی در این رابطه نرسیم؛ اما در هر صورت من تا آخرین روز مذاکرات تلاشم را برای پیدا کردن راه حال ها انجام می دهم.

صدراعظم آلمان تاکید کرد: من فکر می کنم که خروج با توافق بهتر از نسخه بدون توافق است.

افزایش ناگهانی نرخ تورم و وارونگی منحنی بازده اوراق قرضه در انگلیس که نشانه ای از شروع رکود اقتصادی در این کشور است ، نگرانی ها درباره عواقب منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را افزایش داده است.

به نظر می رسد نگرانی رکود اقتصادی در کانون توجه دولت جانسون قرار گرفته است.

تازه ترین گزارش دفتر آمار ملی انگلیس بیانگر آن است که نرخ تورم در این کشور در ماه گذشته میلادی به طور ناگهانی از سقف پیش بینی بانک مرکزی تجاوز کرده است.

براساس اعلام این نهاد انگلیسی شاخص نرخ مشتری (CPI) در ماه جولای 2.1 درصد بوده، درحالی که بانک مرکزی انگلیس پیش بینی کرده بود این میزان در سه ماهه آخر سال جاری میلادی به 1.6 درصد، یعنی پایین ترین حد در سه سال گذشته خواهد رسید.

اتحادیه اروپا تا 31 اکتبر (9 آبان) به انگلیس فرصت داده تا درباره چگونگی خروج از این اتحادیه به توافق برسد، اما بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس به صراحت اعلام کرده که اگر نتواند تا پیش از این مهلت توافق کند، در موعد تعیین شده اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

او اکنون بنا دارد تا ضمن ملاقات با دو بازیگر اصلی اتحادیه اروپا ؛ یعنی آلمان و فرانسه راه های جدیدی را برای حل برگزیت بیابد.

آلمان به رهبری مرکل خواستار رعایت تمام قواعد اداری و سازمانی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است تا از این طریق هزینه خروج برای لندن درس عبرتی برای دیگر اعضای اتحادیه باشد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 289

به "مرکل: آماده مقابله با پیامدهای ناشی از برگزیت هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: آماده مقابله با پیامدهای ناشی از برگزیت هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید