مدیر عامل تازه توییتر نیامده دو مدیر ارشد را برکنار کرد

به گزارش مجله ستاره، مدیر عامل تازه توییتر تصمیم بر سازماندهی مجدد این شرکت دارد و در اولین اقدام خود دو مدیر ارشد توییتر را از کار برکنار نموده است. در توضیحات یک سند نظارتی آمده که مدیرعامل تازه توییتر در حال تغییر ساختار بخش های مصرف کننده، مرکز درآمدها و هسته اصلی تیم تکنولوژی خود تحت رهبری افرادی است تا با این اقدامات مسؤولیت پذیری، سرعت و کارایی عملیاتی شرکت را افزایش دهد. کیوان بیک پور، بروس فالک و نیک کالدول راهنمایی این سه بخش را بر عهده خواهند داشت.

مدیر عامل تازه توییتر نیامده دو مدیر ارشد را برکنار کرد

به عنوان بخشی از تغییرات این سازماندهی مایکل مونتانو، سرپرست مهندسی توییتر و دانتلی دیویس، سرپرست طراحی و تحقیقات این شرکت در انتها سال از سمت خود کنار خواهند رفت. Fast Company در مقاله ای که در ماه سپتامبر (شهریور) سال جاری منتشر کرد، خود از دانتلی دیویس به عنوان اولین مدیر اجرایی سیاه پوستی یاد نموده که از زمان عرضه عمومی سهام توییتر، مستقیما با شخص مدیر عامل در تعامل بوده است.

به گفته نیویورک تایمز، او در سال 2019 به توییتر پیوست تا به ایجاد تغییرات بزرگ در فرهنگ سازمانی این شرکت و در کوشش برای برطرف رکود آن یاری کند. به نظر می رسد بعضی از کارمندان تغییراتی که او ایجاد نموده را ناخوشایند می دانستند و می گفتند که آن ها عادت نداشتند تا از یکدیگر انتقاد نمایند. به گزارش فست کمپانی کیوان بیک پور، رییس بخش محصولات توییتر در آن موقع درباره پیوستن دانتلی به توییتر گفته بود: از نظر من، پیوستن دانتلی به توییتر یکی از مهم ترین نقاط عطف این شرکت به شمار میرود.

روز آدینه، دیویس با انتشار پستی در توییتر گفت از اینکه در بخشی از فرایند پیشرفت این شرکت حضور داشته بسیار شادمان است و به آن افتخار می نماید. این تغییر، دومین تغییر بزرگ توییتر در این هفته خواهد بود که در جهت سازماندهی مجدد این شرکت انجام می گردد.

روز دوشنبه هفته گذشته جک دورسی، بنیان گذار توییتر گفت که از شرکت کناره گیری می نماید و مدیر ارشد فناوری آن موقع، پاراگ آگراوال، مسئولیت آن را به عنوان مدیر عامل نو توییتر بر عهده می گیرد.

توییتر اعلام نموده که سازماندهی مجدد به منظور تسریع در فرآیند تصمیم گیری این شرکت انجام می گردد. مدیر عامل نو توییتر یعنی پارال آگراوال بر داشتن عملکردی بهتر و سازمان دادن توییتر برای رسیدن به اهدافش متمرکز است.

جک دورسی (مدیر عامل سابق توییتر) که یکی از بنیان گذاران این شرکت است، در سال 2008 به علت فشارهای گسترده به ناچار از سمت مدیرعاملی این شرکت استعفا داد ولی در سال 2015 بار دیگر به عنوان مدیرعامل توییتر انتخاب شد. طی چند سال گذشته توییتر به طور مرتب ویژگی های نوی را ارائه داده که اگرچه بعضی از آن ها با استقبال روبه رو نشده اند ولی در هر صورت نشان می دهند که این شرکت از ایده های نو و نوآورانه استقبال می نماید. دورسی بعد از ترک توییتر همچنان به عنوان مدیرعامل Square به فعالیت های خود ادامه خواهد داد.

به نظر می رسد که آگراوال گام اول خود را در جهت سازماندهی توییتر با برکنار کردن دو مدیر اجرایی این شرکت محکم برداشته است. وی و تیمش از اولین تیم های توییتر بودند که به استفاده گسترده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین روی آوردند و با استفاده از همین فناوری امکان نمایش تبلیغات هدفمند برای کاربران را فراهم کردند.

باید خاطر نشان کرد که آگراوال برای رهبری پروژه های بزرگ توییتر حقوق سالیانه یک میلیون دلاری را به علاوه مزایا و سهام پاداش دریافت خواهد نمود که بسته به عملکرد او در این پروژه ها می تواند به 12.5 میلیون دلار هم برسد.

با این حساب، باید منتظر ماند و دید که انتخاب پارال آگراوال به عنوان مدیر عامل نو شرکت توییتر، می تواند باعث ترقی و پیشرفت هر چه بیشتر این شرکت گردد یا نه. جک دورسی که نسبت به این انتخاب بسیار خوشبین بود، در توییتی گفت انتخاب آگراوال به اتفاق آرا به وسیله هیئت مدیره اجرا شده و نتیجه جست وجوی سخت گیرانه و طولانی آن ها برای پیدا کردن جانشینی شایسته بوده است.

نظر شما کاربران در خصوص انتخاب آگراوال برای مدیر عاملی توییتر چیست؟

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1908

به "مدیر عامل تازه توییتر نیامده دو مدیر ارشد را برکنار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر عامل تازه توییتر نیامده دو مدیر ارشد را برکنار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید