مجوز خانه مسافر بر اساس احتیاج شهرستان های اردبیل صادر می گردد

به گزارش مجله ستاره، قادر تقی زاده بعدازظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از مراکز خانه مسافر اردبیل در تبادل نظر با خبرنگاران توضیح داد: در حال حاضر در استان اردبیل 190 خانه مسافر با چهار هزار و 339 تخت داریم که از این تعداد 170 مورد با سه هزار و 915 مورد در شهرستان سرعین واقع شده است.

مجوز خانه مسافر بر اساس احتیاج شهرستان های اردبیل صادر می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین ارزانترین قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی اضافه نمود: 15 خانه مسافر با 357 تخت در بیله سوار، چهار مورد با 67 تخت در نیر و فقط یک مورد در شهر اردبیل داریم.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان بابیان اینکه به منزل مسکونی به دلیل گله مندی همسایگان مجوز خانه مسافر داده نمی گردد، یادآور شد: یک مورد مجوز در اردبیل صادر شده بود که به دلیل گلایه های متعدد همسایگان از ورود و خروج گاه و بی گاه مسافر غیرفعال شد.

تقی زاده با تأکید به اینکه در حال حاضر در شهر اردبیل مجوزی برای ایجاد خانه مسافر صادر نمی گردد، شرایط شهرستان بیله سوار را استثنایی دانست و بیان داشت: در این شهرستان به دلیل اینکه گردشگر خارجی داریم و مراکز اقامتی محدود است 15 مجوز صادر شده است.

وی اضافه نمود: در شهرستان سرعین نیز مجوزها برخلاف بیله سوار برای نیمه اول سال و شش ماهه صادر می گردد و باوجوداینکه بیشترین تعداد خانه مسافر در شهر سرعین فعال هستند همچنان در این شهر احتیاج به راه اندازی خانه مسافر داریم.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان نحوه صدور مجوز را این طور مطرح کرد که شرکت مجری و یا جامع مراکز اقامتی درخواست متقاضی را آنالیز نموده و در پی بازرسی درخواست و آنالیز شرایط آن ازجمله اینکه خانه مسافر یک منزل مسکونی نباشد به ما طرح می نماید و نسبت به ایجاد اقدام می کنیم.

تقی زاده تأکید کرد: اینکه در شهرستانی احتیاج به راه اندازی خانه مسافر هست یا نه بسته به درخواستی است که از سوی مسئولان استانی صورت می گیرد.

وی با اشاره به بازرسی و نظارت مستمر از خانه مسافرها، افزود: از ابتدای سال جاری 521 مورد بازرسی از خانه مسافرها اجرا شده که از این تعداد 410 مورد در سرعین و 112 مورد در بیله سوار اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 724

به "مجوز خانه مسافر بر اساس احتیاج شهرستان های اردبیل صادر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز خانه مسافر بر اساس احتیاج شهرستان های اردبیل صادر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید