چرا این ویترین ها خالی شده اند؟

به گزارش مجله ستاره، ویترین های نمایشگاه دائمی صنایع دستی برای عکاسی آثار و تبدیل آن به کتاب و کاتالوگ خالی شدند.

چرا این ویترین ها خالی شده اند؟

مرضیه ترکمانیان ـ سرپرست دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی ـ درباره این موضوع به خبرنگاران شرح داد: برای عکاسی از آثار موجود در نمایشگاه دائمی صنایع دستی مجبور بودیم ویترین ها را مرتب باز و بسته کنیم به همین دلیل تصمیم گرفتیم کل آثار را برای عکاسی جمع آوری کنیم تا بعد از این کار دوباره سر جایشان قرار بگیرد.

او با بیان اینکه عکاسی از این آثار حدود 10 روز است که آغاز شده است، اضافه کرد: قرار است این آثار در کتاب و کاتالوگی با عنوان معرفی صنایع دستی و آثاری که نشان ملی دریافت نموده اند، منتشر شوند.

سرپرست دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی با اعلام اینکه آثار جدیدی برای این نمایشگاه خریداری شده است، اظهار کرد: مبلغی از خرید ویترین های نمایشگاه دائمی صنایع دستی باقی مانده بود که تصمیم گرفتیم آن را صرف خرید آثار هنرمندان قابل و همچنین هنرمندانی که آثارشان نشان ملی دریافت نموده اند با هدف حمایت از آنها کنیم.

ترکمانیان با بیان اینکه حدود 62 اثر از هنرمندان خریداری شده تا به این مجموعه اضافه گردد، گفت: این آثار از رشته های مختلف صنایع دستی که شامل دستبافته ها، منسوجات، سرامیک و رشته های دیگر می شوند، خریداری شده است.

او اعلام کرد: قرار است غدا هیجاوی ـ رییس منطقه آسیا و اقیانوسیه در شورای جهانی صنایع دستی ـ در سفری که دو هفته دیگر به ایران دارد، بازدیدی هم از نمایشگاه دائمی صنایع دستی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشته باشد.

به گزارش خبرنگاران، آثار فعلی در نمایشگاه دائمی صنایع دستی به مدت دو سال به نمایش گذاشته می گردد و بعد از داوری آثار هنرمندان در دوسال آینده برای دریافت نشان ملی، جابه جا می شوند. مردم نیز می توانند با بازدید از نمایشگاه دائمی، صنایع دستی در دسترس را ببینند و با توجه به توانایی خود نسبت به خرید آنها از هنرمندان اقدام نمایند.

بهمن نامور مطلق، معاون سابق صنایع دستی مرداد ماه سال گذشته از راه اندازی موزه صنایع دستی در فضای خالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اطلاع داد؛ موزه ای که بعد از مصوب طرح و اعتبار آن تصمیم گرفته شد، در فضای هشتی سازمان به بهترین شکل استفاده گردد و محصولات نسبتا فاخر و نفیس صنایع دستی در آن به نمایش گذاشته گردد.

انتها این موزه با عنوان نمایشگاه دائمی صنایع دستی و در زمان معاون صنایع دستی فعلی ـ پویا محمودیان ـ اردیبهشت ماه سال جاری در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رونمایی و افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 80

به "چرا این ویترین ها خالی شده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا این ویترین ها خالی شده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید