لبنان، سعد حریری از تعطیلات برگشت

به گزارش مجله ستاره، نخست وزیر مامور به تشکیل دولت در لبنان امروز صبح از تعطیلات خارجی بازگشت.

لبنان، سعد حریری از تعطیلات برگشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری النشره، سعد حریری نخست وزیر مامور به تشکیل دولت در لبنان صبح امروز از تعطیلات خارجی به این کشور بازگشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید))

دفتر رسانه ای سعد حریری، با صدور بیانیه ای گفت، تشکیل دولت در انتظار سرانجام بررسی های میشل عون، رئیس جمهوری این کشور در خصوص ساختار دولتی است.

این موضع حریری در واکنش به بیانیه اخیر فراکسیون لبنان القوی (لبنان قدرتمند) بیان شد که ریاست آن برعهده جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی است.

این فراکسیون روز سه شنبه نشستی را به ریاست جبران باسیل برگزار کرد که در سرانجام این نشست از سعد حریری خواسته شد مسئولیت های خود را برعهده بگیرد و وظایف ملی و قانونی خود را انجام دهد و برای پنهان کردن دلایل واقعی تاخیر در فرایند تشکیل دولت موانع داخلی ایجاد نکند.

دفتر سعد حریری نیز در بیانیه خود گفت که حریری وظایف ملی و قانونی خود را به طور کامل انجام داده و ساختار دولتی متشکل از متخصصان غیرحزبی باکفایت و پیروز را به رئیس جمهور ارائه داده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما منتظر سرانجام بررسی رئیس جمهور هستیم.

حریری اکتبر گذشته به تشکیل دولت مکلف شد و تعهد داد فورا دولتی تشکیل دهد که قادر به احیای نقشه راه فرانسه باشد؛ اما اختلافات سیاسی قدیمی مذاکرات تشکیل دولت را ناکام گذاشت و این درحالی است که آژانس های سازمان ملل نسبت به فاجعه اجتماعی در لبنان به دلیل پیامدهای انفجار بندر بیروت در چهارم اوت گذشته و همچنین بحران اقتصادی و کرونا هشدار می دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1423

به "لبنان، سعد حریری از تعطیلات برگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، سعد حریری از تعطیلات برگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید