کرونا در اروپا، از افزایش اختلالات رفتاری در بچه ها آلمانی تا ممنوعیت اعتراضات ضد محدودیت ها در اتریش

به گزارش مجله ستاره، جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که در دوران کرونا اختلالات روانی در بین بچه ها آلمانی افزایش چشمگیری داشته و دولت اتریش هم اعتراضات برنامه ریزی شده ضد محدودیت ها در وین را ممنوع اعلام نموده است.

کرونا در اروپا، از افزایش اختلالات رفتاری در بچه ها آلمانی تا ممنوعیت اعتراضات ضد محدودیت ها در اتریش

با ما سفر کنید و با تور اروپا برای عید نوروز از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، انواع جهش یافته ویروس کرونا در اروپا جولان می دهد و شرایط سختی را برای شهروندان و مقامات این اتحادیه ایجاد نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

درخواست مرکل از شهروندان برای صبر و استقامت بیشتر

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که آنگلا مرکل، بحران کرونا را با توجه به قرنطینه سراسری تلاشی سخت و عظیم برای خانواده ها دانسته و از آن ها درخواست صبر کرد.

وی در سخنانی که امروز ایراد شد توضیح داد: ما هنوز برای بازگشایی مدارس و مهد کودک ها آماده نیستیم.

مرکل تاکید نمود: هر چقدر امروز رفتارهای قاطعانه و مداوم تری داشته باشیم و از ارتباط با یکدیگر صرف نظر نموده و فاصله و قوانین بهداشتی را رعایت کنیم و ماسک بزنیم این امکان سریع تر فراهم می گردد.

وی با اشاره به اینکه آمار مبتلایان کمی کاهش پیدا نموده است در عین حال گفت: هم زمان یک خطر بسیار واقعی از طرف جهش های ویروسی بسیار مسری وجود دارد. بنابراین در هفته های آینده ما باید با احتیاط رفتار کنیم.

درخواست وزیر کشور آلمان از شهروندان برای نرفتن به سفر

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان از مردم کشورش درخواست کرد از تمام سفرهای خارجی انصراف دهند.

وی که در تبادل نظر با یک رسانه آلمانی سخن می گفت توضیح داد: در حال حاضر تنها می توانم از مردم درخواست کنم که از هر گونه سفر خارجی غیر ضروری خودداری نمایند. من در این موقعیت سخت این را وظیفه شهروندی می دانم.

زیهوفر تاکید نمود: باید بگویم سفر به مناطق شیوع ویروس های جهش یافته بدون دلیلی قانع نماینده کاملا احمقانه است.

وی همچنین از تصمیم دولت آلمان برای ممنوعیت سفر از مناطق بحرانی کرونایی به کشورش حمایت نموده و گفت: این محدودیت ها اقداماتی جدی است که برای محافظت از مردم کاملا لازم است.

وی در حال حاضر شرایط را برای کاهش محدودیت ها مناسب ندانسته و گفت: در حال حاضر هیچ کس نمی تواند با دقت این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهد که اواسط فوریه اوضاع چگونه خواهد بود.

زیهوفر همچنین گفت: اما یک چیز را می توان گفت که در مبارزه با کرونا بعد از دوران محدودیت ها نمی توان به سرعت به زندگی معمول بازگشت. کاهش محدودیت ها تنها به صورت مرحله ای امکان پذیر است و در غیر این صورت بازگشت به موج سومی اتفاق خواهد افتاد.

درخواست حزب دولتی برای تمدید مجدد قرنطینه سراسری در آلمان

در این شرایط رئیس فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی خواهان تمدید قرنطینه سراسری در آلمان بعد از خاتمه دوران فعلی آن در 14 فوریه شده است.

وی تاکید نمود که آلمان به دلیل جهش های ویروس کرونا باید در کاهش محدودیت ها محتاط باشد. آنچه که ما در حال حاضر در انگلیس و ایرلند می بینیم بسیار نگران نماینده است.

آلمان استفاده از واکسن تازه تایید شده آسترازنکا را برای افراد مسن توصیه نمی کند. این در حالی است که آژانس دارویی اروپا روز گذشته این واکسن را تایید نموده است.

794 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 12321 مورد جدید به کرونا و 794 مورد مرگ کرونایی خبر داده است.

ایتالیا هم با وجود تردیدهای کارشناسان می خواهد از روز دوشنبه محدودیت ها در بسیاری مناطق را کاهش دهد.

این در حالی است که یکی از مشاوران وزارت بهداشت ایتالیا چند روز پیش خواهان قرنطینه جدی شده بود تا از به وجود آمدن شرایط حاد کرونایی مشابه آنچه در اسپانیا و یا پرتغال ایجاد شده جلوگیری گردد. علت این درخواست، نگرانی ها درباره شیوع ویروس انگلیسی است.

فرانسه مرزهای خود را بر روی کشورهای غیر اروپایی می بندد

فرانسه هم در مبارزه با آمار بالای مبتلایان مرزهای خود را روی کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می بندد.

جان کاستکس نخست وزیر فرانسه اعلام نمود که از روز یکشنبه ورود همه مسافران خارج از اتحادیه اروپا به فرانسه ممنوع خواهد بود مگر اینکه دلایلی قانع نماینده وجود داشته باشد .

وی اضافه کرد: از اول فوریه (روز یکشنبه) همچنین مسافرت از فرانسه به خارج از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به جز در موارد موجه و قابل قبول، ممنوع است .

همزمان، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه ضمن مخالفت با قرنطینه سراسری در کشور در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بر ضرورت تشدید منع تردد و بسته شدن مرزها به روی کشورهای غیر از اتحادیه اروپا تأکید کرد .

وز آدینه کشورهای عضو اتحادیه اروپا روی بعضی طرح های مشترک برای اعمال محدودیت های سفر برای مهار بحران کرونا توافق کردند .

به گزارش هفته نامه اشپیگل بر اساس توافقات صورت گرفته سفرها به مناطق بحرانی کرونایی و از این مناطق باید تنها در صورت ضرورت امکان پذیر باشد، علاوه بر آن شرایط دیگری در نظر گرفته شده است که مسافران باید به آن پایبند باشند .

کمیسیون اروپایی می خواهد شهروندان مناطق پرخطر کرونایی از این پس قبل از سفر تست کرونا بدهند و هنگام ورود به مقصد وارد قرنطینه شوند .

محدودیت های سفر در جمهوری چک

جمهوری چک هم سفرها به این کشور برای مهار کرونا را به شدت محدود نموده است.

کنترل صادرات واکسن های اروپایی در دستور کار بروکسل

کمیسیون اتحادیه اروپا هم با توجه به مناقشات اخیر بر سر واکسن با شرکت های داروسازی، کنترل صادرات برای واکسن های کرونا را مد نظر قرار داده است. کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا اعلام نموده که این کنترل ها باید تا اواخر ماه مارس اعتبار داشته باشد.

ممنوعیت اعتراضات ضد کرونایی در وین

پلیس وین هم اعتراضات برنامه ریزی شده ضد محدودیت های کرونایی که برای خاتمه هفته اعلام شده بود را ممنوع اعلام نمود. دلیل این امر نگرانی در این باره عنوان شده که قواعد کرونایی مانند حفظ فاصله گذاری و استفاده از ماسک از طرف معترضان رعایت نگردد.

نروژ هم بعضی محدودیت ها در اطراف پایتخت این کشور را کاهش می دهد.

تشدید قواعد سفر در نروژ

اتریش هم به دلیل گسترش انواع جهش یافته ویروس کرونا می خواهد قواعد سفر را تقویت کند.

افزایش اختلالات رفتاری در بین بچه ها آلمانی

پزشکان اطفال در آلمان از افزایش چشمگیر بچه ها با اختلالات رفتاری در دوران کرونا خبر داده اند. پزشکان بیمه های سلامت در آلمان درباره عواقب تعطیلی طولانی مدت مدارس برای بچه ها هشدار داده و خواهان بازگشایی مدارس شدند.

آندریاس گاسن، رئیس انجمن ملی پزشکان بیمه های درمانی (KBV) گفته است که متخصصان اطفال و نوجوانان از افزایش چشمگیر اختلالات رفتاری در بین بچه ها خبر داده اند.

مدیر کلینیک بچه های در دورتموند آلمان هم از اختلالات روحی و جسمی شدید در بچه ها در دوران بحران کرونا گله نموده است.

در این میان انجمن پزشکان مراقبت های ویژه و اورژانس آلمان (DIVI) خواهان محدودیت های بیشتر برای مهار کرونا شده و در این باره که مردم با توجه به واکسیناسیون و بحث ها درباره کاهش محدودیت ها بی احتیاط شوند هشدار داده است.

یک پزشک از این انجمن بهداشتی در آلمان اعلام نموده که اگر این اتفاق بیفتد ما شاهد موج سوم کرونا با ویروس های جهش یافته خواهیم بود که عواقب آن قابل پیش بینی نیست.

1245 مرگ کرونایی دیگر در انگلیس

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 1245 نفر دیگر در اثر ابتلا به کرونا جان باخته و 29079 نفر دیگر به این بیماری مبتلا شده اند.

جدیدترین آمار کرونایی از کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 3772813 نفر به کرونا مبتلا شده و 104371 نفر هم در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 3153487 نفر به کرونا مبتلا شده و 75620 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 2830478 نفر به کرونا مبتلا شده و 58319 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 2529070 نفر به کرونا مبتلا شده و 87858 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 2207393 نفر به کرونا مبتلا شده و 57052 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1439

به "کرونا در اروپا، از افزایش اختلالات رفتاری در بچه ها آلمانی تا ممنوعیت اعتراضات ضد محدودیت ها در اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از افزایش اختلالات رفتاری در بچه ها آلمانی تا ممنوعیت اعتراضات ضد محدودیت ها در اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید