قاچاق شناسنامه دار بازار کفش اصفهان را به تعطیلی کشاند

به گزارش مجله ستاره، رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان و فروشندگان کفش اصفهان گفت: بیشترین میزان واردات و قاچاق کفش از کشورهای چین، ایتالیا و ترکیه وارد می گردد که واحدهای تولیدی ما را نیمه تعطیل یا تعطیل نموده است.

قاچاق شناسنامه دار بازار کفش اصفهان را به تعطیلی کشاند

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

مهدی حسینی بهشتیان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در اصفهانپیرامون شرایط بازار فراورینمایندگان و فروشندگان کفش اصفهان گفت: بازار فوق العاده راکد است و به نوعی می توان گفت در بازار کفش اصفهان هیچ خبری نیست.

وی اضافه نمود: مسائل فراورینمایندگان و فروشندگان کفش در یکی، دو مورد خلاصه نمی گردد، از دارایی و تأمین اجتماعی گرفته تا اداره کار، بهداشت و محیط زیست هر کدام برای ما دغدغه هایی را ایجاد می نمایند.

رئیس انجمن صنفی فراورینمایندگان و فروشندگان کفش اصفهان با بیان اینکه یکی از فشارهایی که به فعالان این صنف وارد می گردد مباحث مربوط به پساب واحدهای صنعتی است، گفت: علاوه بر مسائل مربوط به محیط زیست، شبکه بهداشت نیز درخواست هایی در زمینه محیط کاری دارد که البته همه این موارد اصولی و صحیح است اما از سوی فراورینمایندگان قابل اجرا نیست.

وی در پاسخ به این سئوال که چه مسائلی مانع اجرای درخواست های این نهادها از سوی واحدهای صنعتی می گردد، اعلام کرد: موضوع مهم این است که فراوری امروز جان ندارد، نه بازار هست و نه فروش، توانایی لازم از سوی واحدهای صنعتی برای رفع کردن مسائل وجود دارد، در توان یک واحد فراوریی نیست که حقوق کارگران خود را بدهد، حالا چگونه مبلغی حدود 10،15 میلیون تومان را صرف بهبود ارگونومی محیط کار کند.

حسینی بهشتیان درباره معضل قاچاق و شرایط بازار کفش توضیح داد: هم موضوع قاچاق و هم واردات بی رویه فعالیت این صنف را با مشکل روبرو نموده است، مقداری از کالاهای قاچاق به صورت قانونی از سوی کسانی که عنوان قاچاقچی شناسنامه دار را دارند وارد می گردد و اما بخش عمده ای از آن غیرقانونی است.

وی گفت: بیشترین میزان واردات و قاچاق کفش از کشورهای چین، ایتالیا و ترکیه است که واحدهای فراوریی ما را نیمه تعطیل یا تعطیل نموده است، متأسفانه از سوی دولت نیز هیچگونه حمایتی صورت نمی گیرد، وام و تسهیلاتی از طرف بانک ها پراخت نمی گردد و علاوه بر این ارزش اضافه نموده نیز در این راستا بیشتر مشکل ساز شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 744

به "قاچاق شناسنامه دار بازار کفش اصفهان را به تعطیلی کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاچاق شناسنامه دار بازار کفش اصفهان را به تعطیلی کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید