فضاپیمای باری تیانژو 3 چین به پرواز درآمد

به گزارش مجله ستاره، راکت حامل فضاپیمای باری تیانژو 3 چین ساعاتی قبل از مرکز فضایی ونچانگ واقع در استان هاینان در جنوب چین به فضا پرتاب شد.

فضاپیمای باری تیانژو 3 چین به پرواز درآمد

فضاپیمای یادشده حامل اقلام و تجهیزات مورد نیاز برای انجام مأموریت آینده فضاپیمای شنزو - 13 است. این اقلام به اولین ماژول ایستگاه فضایی چین موسوم به تیانه فرستاده می شود.

قرار است مأموریت فضایی فضاپیمای شنزو- 13 در اکتبر سال 2021 انجام شود. این پرواز هشتمین پرواز فضایی چین خواهد بود که با حضور خدمه و تعدادی فضانورد انجام می شود.

با انجام این پرواز سه فضانورد چینی به ایستگاه فضایی تیانه این کشور منتقل می شوند. چین همچنین برنامه های مفصلی برای انجام مأموریت های فضایی در ماه دارد و در اندیشه انتقال فضانورد به سیاره مریخ در سال های آینده است و در این زمینه با ایالات متحده آمریکا رقابت دارد.

تیانه به نام اولین ماژول ایستگاه فضایی بزرگ چین در 29 آوریل سال 2021 راه اندازی شد و مورد استفاده قرار گرفت. این ایستگاه در فاصله 340 تا 450 کیلومتری از زمین مستقر شده و جرم آن پس از تکمیل بین 80 تا 100 تن خواهد بود. از تیانه برای انجام تحقیقات و آزمایش های متنوع استفاده می شود.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1798

به "فضاپیمای باری تیانژو 3 چین به پرواز درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضاپیمای باری تیانژو 3 چین به پرواز درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید