سفری مجذوب کننده به رنگی ترین شهرهای دنیا!

به گزارش مجله ستاره، معرفی رنگی ترین شهرهای دنیا ویژه کسانی است که ذوق و قریحه هنرمندانه ای داشته و از تماشای تصاویر رنگارنگ لذت می برند. رنگی ترین شهرهای دنیا در قاره های مختلف پراکنده شده اند و اغلب آن ها نیز در اروپا واقع شده اند.

سفری مجذوب کننده به رنگی ترین شهرهای دنیا!

شما می توانید در مسافرت به بعضی از کشورها علاوه بر اینکه از پتانسیل های گردشگری همچون تفریحات آبی، ساحلی، تفریحات صحرایی، کوهنوردی، جنگل نوردی، امکانات لوکس و مدرن و … استفاده می کنید از تماشای چشم انداز های مصنوعی که با استعداد بالایی به وسیله انسان ها خلق شده اند نیز لذت ببرید. یکی از این چشم انداز های مصنوعی، خلق شهرهای رنگارنگ در بعضی از کشورهاست.

شفشاون (مراکش)

شهر شفشاون بیشتر از آنکه یکی از رنگی ترین شهرهای دنیا باشد یک شهر آبی است و در سراسر آن با خیابان ها، کوچه ها و خانه های آبی رنگ روبرو می شوید. سایر رنگ ها به صورت کاملا جزیی در این شهر بکار رفته و در واقع باید بگوییم که قابل مقایسه با رنگ غالب شهر یعنی رنگ آبی نیستند.

شفشاون شهری رویایی در شمال مراکش است که فاصله اندکی با مدیترانه دارد و جمعیت آن تقریبا 40 هزار نفر می باشد. ایده آبی کردن شهر هم باز می گردد به سال 1930 که گروهی از مردم شهر تصمیم گرفتند تا سراسر شهر را به رنگ آبی درآورند و بعد از آن بود که با هجوم گردشگر های خارجی و گردشگران داخلی روبرو شدند.

استفاده مناسب از طیف های مختلف رنگ آبی باعث شده است تا حس دل زدگی در شهر ایجاد نگردد. آب و هوای بسیار پاکیزه، نبود ترافیک در سطح شهر و فرهنگ بسیار بالای مردم شفشاون در کنار اقامتگاه های مقرون به صرفه قیمت باعث شده است تا این شهر سنتی به یکی از برترین مقاصد گردشگری در سطح دنیا مبدل گردد. یک مسافرت دو روزه کافی است تا بتوانید تمام جذابیت های شهر را کشف نموده و خاطره ای بیاد ماندنی بسازید.

رنگی ترین شهرهای دنیا | ایزامال (مکزیک)

هرچقدر که در شفشاون با رنگ آبی روبرو می شوید شهر ایزامال مکزیک شما را به تماشا خیابان ها و کوچه های زرد رنگ دعوت می نماید. البته بکارگیری رنگ زرد صرفا به خیابان ها و کوچه ها محدود نمی گردد و خانه ها و تزیینات شهر را هم در بر می گیرد.

اینکه چرا رنگ زرد را برای رنگی کردن شهر بکار برده اند تعیین نیست چرا که قدمت آن به دو هزار سال قبل باز می گردد بنابراین ایزامال علاوه بر اینکه یک مقصد رنگی و گردشگری است یک مقصد باستانی هم به شمار میرود.

در این شهر فقط سنگ فرش خیابان ها و آسمان آبی است که زرد رنگ نیستند و این امر باعث افزایش جلوه شهر نیز شده است. حاشیه های سفید رنگی که در کنار نماهای زرد رنگ بکار رفته است حس لطافت و طراوات را به انسان القا می نماید. معروفیت ایزامال صرفا به خاطر دیوارهای زرد رنگ آن نیست، بلکه تاریخ غنی آن و بناهای به جا مانده از دوره مایاها باعث افزایش معروفیت آن شده است.

استانبول

یک شهر رویایی که بخشی از آن در قاره اروپا و بخش دیگر در قاره آسیا واقع شده است شهر استانبول در کشور ترکیه است. در بخش اروپایی شاهد خانه های رنگارنگی هستیم که حس و حال رویاهای بچگانه را در وجود انسان زنده می نمایند. این محله بالات نام دارد و یکی از دل انگیزترین منطقه ها دنیا است. اگر به استانبول سفر نموده اید و از بالات تماشا ننموده اید باید بگوییم که دست خالی برگشته اید.

بالات در محدوده شهر قدیم و در ساحل غربی شاخ طلایی استانبول واقع شده است و محل سکونت یونانی ها و یهودی ها بوده است. در این بخش از استانبول همچنان می توان شاهد نماهایی از زندگی سنتی بود. کافه های رنگی بسیار زیادی را در این منطقه می بینید که شما را به وجد می آورند. در این شهر دیگر صرفا با رنگ آبی یا زرد روبرو نمی شوید بلکه یک بوم رنگ کاملی از انواع رنگ هاست که به طرز عجیبی در کنار یکدیگر خودنمایی می نمایند.

برای خرید مقرون به صرفه ترین تور استانبول خبرنگاران اینجا کلیک کنید.

محله بالات در کنار محله فِنِر و فاتح سه محله و منطقه تاریخی استانبول هستند که بیشتر جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر در همین منطقه ها قرار گرفته است. در این محله می توانید علاوه بر بازدید از کوچه و خیابان ها از دانشگاه قدیر خاص یا کادیر خاص Kadir Has در جیبالی، کلیسای سنت استفان بولگار و محله کولی ها تماشا کنید.

رنگی ترین شهرهای دنیا | کیپ تاون

کیپ تاون در افریقای جنوبی هم دارای یک محله بسیار زیبا و فانتزی تر از بولات در استانبول است که محله بوکاپ نام دارد. رنگی شدن شهر در واقع نوعی جشن آزادی بوده است چرا که این محله به برده هایی تعلق داشته است که بعد از رهایی از چنگال نظام برده داری تصمیم به ایجاد تغییراتی در شهر گرفته و یکی از مهمترین آن ها نیز ساختن محله ای رنگارنگ بوده است.

جالب است بدانید که دین غالب در این منطقه اسلام است و اغلب کسانی که در خانه های رنگی و رویایی بوکاپ زندگی می نمایند اصالتا مسلمان بوده و یا برای گرویدن به مردم این منطقه به دین اسلام درآمده اند. در اینجا می توانید شاهد تطابق فرهنگ ها با یکدیگر باشد. غذاهای سنتی و اصیل افریقایی را می توانید در این محله سفارش دهید.

ونیز

شهر ونیز یکی از معروف ترین و رنگی ترین شهرهای دنیا است. کمتر کسی را می توان در دنیای امروز پیدا کرد که اهل مطالعه باشد و با شهر ونیز آشنایی نداشته باشد. بورانو نام محله ای کوچک در ونیز است که به داشتن خانه هایی زیبا با رنگ های شاد معروفیت دارد. دور تا دور این منطقه را آب فرا گرفته است و ساخت خانه های رنگی در این میان باعث شده است تا با یک چشم انداز بهشتی و خارق العاده روبرو شویم.

مردم این منطقه به ساخت تورها و وسایل ماهیگیری معروفیت دارند. ماهیگیرها بیشترین ساکنین این منطقه را تشکیل می دادند و درواقع شغل غالب مردم این محله به شمار میرود. آنها در زمان های قدیم خانه های خود را طوری رنگ می کردند تا زمانیکه برای ماهیگیری از خانه خود دور می شدند از وسط دریا هم بتوانند آن را شناسایی نمایند و ببینند. این مسئله باعث شد تا امروزه خانه های این روستا هر یک رنگی مجزا و منحصر به فرد داشته باشد و به یکی از جاذبه های گردشگری در کشور ایتالیا مبدل گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2122

به "سفری مجذوب کننده به رنگی ترین شهرهای دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری مجذوب کننده به رنگی ترین شهرهای دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید