شادترین فرودگاه های جهان کدامند؟

به گزارش مجله ستاره، برای سنجش رضایت کاربران انبوهی از ماشین های HappyOrNot با شکلک های مختلف در فرودگاه ها و فضاهای عمومی در سراسر جهان نصب شدند تا شادترین فرودگاه های جهان مشخص شوند.

شادترین فرودگاه های جهان کدامند؟

ممکن است قبلاً از یکی از 25٬000 پایانه رضایت مشتری HappyOrNot در فرودگاه ها استفاده نموده باشید؛ با لمس کردن یکی از دکمه های پاسخ آن، از یک رنگ سبز جادویی تا قرمز خشن، می توانید در آن ثبت نام کنید.

اما آیا تا کنون به این فکر نموده اید که با فشردن دکمه و رفتن به سمت مقصد خود، اطلاعات شما کجا می رود؟

HappyOrNot که در سال 2009 به وسیله Heikki Väänänen و Ville Levaniemi در فنلاند تأسیس شده است، گزارش منحصربه فرد خود را که از تحلیل داده ها به دست آورده بودند با CNN Travel به اشتراک گذاشت.

آن ها نشان می دهند که فرودگاه ها با بالاترین رضایت مشتری در سطح دنیا، به وسیله درصد افرادی که دکمه های سبز یا سبز تیره را فشار می دهند، شمرده می شوند؛ بعلاوه گزارش می دهد که شاد ترین و ناخوشایندترین روزها، هفته ها و سال ها برای پرواز کدامند و بعلاوه بخشی از سفر فرودگاه که به احتمال زیاد باعث می گردد ما دکمه قرمز خشن را فشار دهیم کدام است؟

شادترین فرودگاه دنیا

با این ضرب المثل آغاز می نماید که؛ یک کتاب را با جلد خود قضاوت نکنید: اطلاعات نشان می دهد که این فرودگاه که در عکس می بینید شادترین فرودگاه دنیا است.

این گزارش بر مبنای بازخورد از 158 میلیون نقطه داده از ترمینال Smiley HappyOrNot در 160 فرودگاه در 36 کشور است.

HappyOrNot داده های جمع آوری شده بین نوامبر 2016 تا نوامبر 2017 را از فرودگاه هایی که بیش از 120٬000 دکمه فشرده در سال گذشته داشتند و در بیش از دو منطقه فرودگاه اطلاعات دریافت نموده اند، مورد آنالیز قرار می دهد: مثلاً در قسمت امنیت، تحویل چمدان ها، دستشویی ها و غیره. حدود 68 فرودگاه از 22 کشور با معیارهای مورد احتیاج در رتبه بندی قرار دارند.

این نشان می دهد که شادترین فرودگاه در دنیا، یک ترمینال کوچک در جنوب غربی انگلستان است که هر ساله کمتر از یک میلیون مسافر در آن جا به جا می شوند. فرودگاه اکستر رتبه رضایت 88.66٪، یعنی 12٪ بالاتر از میانگین دنیای 76.52٪ را کسب نموده است.

هشت فرودگاه در سراسر دنیا سطح رضایت بالاتر از 86٪ دارند. بیشتر آن ها به جز فرودگاه بزرگ بین المللی دالاس و فورت ورت (شماره 4) و فرودگاه لئوناردو داوینچی فیوسیچینو (شماره 2) در رم، فرودگاه های کوچکی هستند که ثابت می نمایند فرودگاه های کوچک به علت راحتی کنترل از سطح تنش پایینی برخوردار هستند.

استفن ایرس، مدیر ارتباطات فرودگاه، می گوید:

فرودگاه Exeter در حال افزایش تعداد گردشگران از قاره اروپا است.

آیرس می گوید: در قلب نقاشی Devon، تنها منطقه انگلستان که دارای دو خط ساحلی جداگانه است، ساختمان های تاریخی، مکان های برگزاری مسابقات خوردن و سواحل شنی متناسب برای خانواده ها است.

انگلیسی به عنوان یک زبان دنیای

جالب اینجا است که اگرچه HappyOrNot در فرودگاه های همه قاره ها خدمات خود را ارائه می دهد، شش فرودگاه از هشت فرودگاه برتر در کشورهای انگلیسی زبان است و Ville Levaniemi، یکی از بنیان گذاران HappyOrNot، زبان انگلیسی را زبان ضروری سفر هوایی می داند.

او می گوید: توانایی برقراری ارتباط و درک درست در زمان ارائه خدمات بسیار مهم است و این احتمالاً در داده های ما تأثیرگذار است.

فرودگاه بین المللی Keflavik ایسلند در جایگاه هشتم واقع شده است و به نظر می رسد با رونق گردشگری این کشور تحسین برانگیز است. این فرودگاه 6.8 میلیون مسافر را در سال 2016 جا به جا نموده است؛ یعنی پنج میلیون بیشتر از سال 2004 و در عین حال 86.35٪ بازخورد مسافرین شاد را از آنِ خود نموده است.

فهرست فرودگاه ها با بالاترین سطح رضایت

  1. فرودگاه اکستر، انگلستان - 88.66٪
  2. فرودگاه Cork، ایرلند -88.45٪
  3. فرودگاه لئوناردو داوینچی فیومیفینو (رم)، ایتالیا - 88.45٪
  4. دالاس فرودگاه بین المللی فورت ورث، آمریکا - 87.35٪
  5. فرودگاه بین المللی نیوکاسل، انگلیس - 87.05٪
  6. فرودگاه جنوبی انگلیس، 86.79٪
  7. فرودگاه کاردیف، انگلیس - 86.57٪
  8. فرودگاه بین المللی Keflavik، ایسلند - 86.35٪

کی و کجا مردم شادتر هستند؟

طبق اطلاعات جمع آوری شده و همان طور که در نمودارها مشاهده می کنید؛ در دنیا، مسافران به احتمال زیاد در ساعت 3 صبح روز سه شنبه در ماه اکتبر یا نوامبر به سمت دکمه های سبز می فرایند.

مردم هنگامی که ساعت 2 و 3 شب به غرفه های پرداخت می رسند ناراحت هستند. در آخر هفته جولای، یکشنبه هنگامی که از تعطیلات برمی گردند و با دوشنبه روبرو می شوند کمترین امتیاز شاد بودن را به خود اختصاص داده است.

پرواز در ماه جولای (9.80 درصد) و پس از آن پرواز در ماه آوریل (1.81 درصد) است درست قبل از برگزاری عید پاک رتبه دوم ناامیدترین ماه ها را کسب نموده اند.

تعجب آور نیست که فرودگاه های پرجمعیت، فصل بهار و تعطیلات آخر هفته شلوغ را در اختیار ما قرار ندهند؛ بعلاوه ممکن است پشیمان شوید که بلیت های صبحگاهی را با قیمت های بالا خریداری نموده اید.

Levaniemi می گوید:

آنچه که فرایند ما نشان می دهد این است که اغلب مسافران شادتر، کسانی هستند که فرودگاه را با تمام ظرفیت هایش دیدار می نمایند؛ با وجود تمام کارمندان آن ، که فرایند کار را نظارت می نمایند.

بر اساس این گزارش ها، هنگامی که برای سفر به فرودگاه می رویم، در قسمت امنیت پرواز با درصد شادی 84.6 درصدی روبه رو می شویم؛ این در حالی است که قسمت امنیتی را با موفقیت گذرانده ایم. روحیه ما در سرویس های بهداشتی فرودگاه سقوط می نماید و به درصد رضایت 74.4 درصدی می رسد و از آن بدتر در مرحله تحویل کیف ها، درصد رضایت 69.9 درصد است. این یک استدلال قوی برای مسافرت رفتن بدون چمدان است.

بنابراین، پایانه های بازخورد فقط محدود به شکلک های موجود روی دستگاه نیستند؛ بلکه مسافران می تواننند با فشار دادن دکمه های مختلف، نحوه عملکرد فرودگاه را تغییر دهند.

Levaniemi می گوید:

برای کاربر، این یک روش پویا برای بیان احساسات است؛ درحالی که تجربه ای تازه در فکر خود را کسب می نماید.

برای فرودگاه ها، تیم های مدیریت می توانند شادی مردم را در زمان واقعی ببینند: اجازه می دهند ظرف چند دقیقه چندین بار شستشوی دستشویی های کثیف انجام گردد یا کارمندان اضافی را به بخش هایی از فرودگاه که به شدت شلوغ است انتقال دهند. ما کارکنان را وسیله ای برای انعطاف پذیری و واکنش به محیط اطراف خود می دانیم.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1950

به "شادترین فرودگاه های جهان کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شادترین فرودگاه های جهان کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید