علی رمضانی: سقف مجاز خرید در طرح پاییزه کتاب مبلغ 300 هزار تومان است

به گزارش مجله ستاره، تهران (پانا) - مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران از آغاز پاییزه کتاب 1400 با مشارکت 980 کتابفروشی از سراسر کشور خبر داد.

علی رمضانی: سقف مجاز خرید در طرح پاییزه کتاب مبلغ 300 هزار تومان است

علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت وگو با ستاد خبری بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به فرایند برگزاری طرح پاییزه کتاب 1400 اشاره کرد و گفت: فراخوان ثبت نام از کتابفروشان برای حضور در طرح پاییزه کتاب 1400 از روز پنجشنبه 20 آبان ماه 1400 آغاز شد و تا خاتمه روز دوشنبه 24 آبان ادامه داشت.

وی افزود: در این دوره از طرح های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی ها (طرح های فصلی فروش کتاب) حضور 980 کتابفروشی از سراسر ایران تایید شد. از این تعداد 150 کتابفروشی در استان تهران و 830 کتابفروشی در سایر استان ها فعالیت دارند. از تعداد 830 کتابفروشی سایر استان ها، 746 کتابفروشی در مراکز استان ها فعالیت دارند و 41 کتابفروشی نیز در شهرهای کمتر برخوردار هستند.

رمضانی ادامه داد: اجرای طرح به مدت پنج روز، یعنی از روز شنبه 29 آبان تا روز چهارشنبه سوم آذر 1400 خواهد بود. همانطور که در نشست خبری هفته کتاب نیز اعلام شد برای اجرای بهتر عدالت فرهنگی این طرح در شهرهای کمتر برخوردار از کتابفروشی 10 روز است. بنابراین روز خاتمهی طرح در این شهرها خاتمه روز دوشنبه هشتم آذر خواهد بود.

وی در ادامه افزود: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران برای تهیه کتاب ها کمک حال مردم سراسر ایران خواهند بود، اما در نظر گرفتن مولفه ها و ویژگی های کتاب خوب بر عهده خود مردم و مخاطبان است و البته رسانه ها نیز در فرایند این انتخاب نقش دارند. امیدوارم اجرای طرح های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی ها (طرح های فصلی فروش کتاب) ترویج هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی را موجب شود.

علی رمضانی در خاتمه یادآور شد: در طرح پاییزه کتاب 1400 خریداران می توانند کتاب های تالیفی را با یارانه 20 درصدی و کتاب های ترجمه شده را با یارانه 15 درصدی از کتابفروشی های عضو طرح خریداری کنند. سقف مجاز خرید سیصد هزار تومان و سقف یارانه خرید برای هر خریدار شصت هزار تومان معین شده است. اسامی، معینات و آدرس کتابفروشی های عضو طرح پاییزه کتاب 1400 نیز در tarh.ketab.ir قابل مشاهده است.

بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست وچهارم آبان ماه آغاز شده و تا یکم آذرماه 1400 با شعار جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1906

به "علی رمضانی: سقف مجاز خرید در طرح پاییزه کتاب مبلغ 300 هزار تومان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی رمضانی: سقف مجاز خرید در طرح پاییزه کتاب مبلغ 300 هزار تومان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید