عشق و پشتکار پویایی صنعت چاپ را حفظ نموده است

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهرزاد دانش، مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر به مناسبت فرارسیدن روز ملی صنعت چاپ، پیامی به توضیح زیر منتشر کرد:

عشق و پشتکار پویایی صنعت چاپ را حفظ نموده است

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

یازدهم شهریور، روز ملی صنعت چاپ، یادمانی خجسته برای این دستاورد مهم بشری است. کالاهای چاپی، در لحظه لحظه و گوشه گوشه زندگی اقشار مختلف مردم در هر جای دنیا، حضور و تأثیری مستمر دارند و به همین دلیل، حامل وجوه مختلف اجتماعی هستند و سویه های متنوع صنعتی، فرهنگی، هنری، علمی، رسانه ای، بازرگانی، امنیتی، و اقتصادی قابل توجهی به خود اختصاص داده اند. کمتر پدیده بشری است که همچون چاپ و محصولاتش، در عرصه های جزئی و کلان بروز داشته باشد.

کتاب، نوشت افزار، آثار هنری طراحی و گرافیکی، اعلان های تبلیغی، اوراق بهادار، بسته بندی وسایل منزل و دارو و مواد بهداشتی و اسباب بازی و مواد غذایی و ابزار فنی، و بسیاری دیگر از جنبه های پردسترس روزمره معیشت مردمان، مصداق هایی پرشمار از اهمیت چاپ به شمار می آیند که در عین حال، حامل گنجینه های تمدنی و ملی ای همچون زبان رسمی و بومی نیز هستند و همین، ارج و قدر آن را دوچندان می سازد.

این شایستگی ذاتی، بایستگی هایی را در حوزه توجه و اقدام نیز می طلبد. تلاطم های اقتصادی، تحمیل تحریم، و بلای کرونا، اگرچه تأثیر خاص خود را بر کم و کیف فضای چاپ کشور گذاشته است و به ویژه در تأمین مواد اولیه، فعالان این عرصه را دچار تنگناهایی نموده است، اما بنا بر پشتکار و عشق دست اندرکاران چاپ، پویایی فرایند آن همچنان جاری است و همین غیرت ملی اهالی چاپ، اقتضا می نماید تا مراجع اقتصادی، صنعتی و قانونی با توجه بیش تر به این حوزه گرانقدر در زمینه های مختلف فنی، مواد اولیه، تسهیلات صنفی و صنعتی، به روزرسانی قوانین نامتناسب با اقتضائات منطقی معاصر، و گشایش های اقتصادی و اقتصادیاتی، مانع از رکود و فرسودگی در این عرصه شوند.

اینجانب ضمن تبریک روز ملی صنعت چاپ به همه فعالان صنفی و صنعتی عرصه عظیم چاپ و زمینه های وابسته اش، آرزومندم این گستره با برطرف محدودیت های یادشده، به منزلت واقعی خود بازگردد و رونق و شکوه و نشاطی درخور همراهش باشد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1162

به "عشق و پشتکار پویایی صنعت چاپ را حفظ نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عشق و پشتکار پویایی صنعت چاپ را حفظ نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید