راهنمای جامع تحصیل در کانادا

به گزارش مجله ستاره، تحصیل در کانادا (Study in Canada)

تحصیل در کانادا سوالی است که شاید روزی به آن فکر کرده باشید. آیا توانستید جوابی برای آن بیابید؟ ما در این مقاله قصد داریم با ارائه مطالبی شما را در جهت رسیدن به پاسخ این سوال هدایت کنیم. ما این مقاله را به دوبخش تقسیم کرده ایم. بخش اول یک بیان عمومی در خصوص سوال شما یا همان تحصیل در کانادا ، و بخش دوم در خصوص تحصیلات عالی در کانادا می باشد.

راهنمای جامع تحصیل در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

تحصیل در کانادا و دلایل عمومی و خواندنی آن!

اگر تصمیم به تحصیل در کانادا گرفته اید اما پیش از آن لازم می دانید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید، در این مقاله به برخی از علت های بسیاری که باعث می گردد دیگران برای تجربه تحصیل در خارج از کشورخود، کانادا را انتخاب نمایند، اشاره می کنیم.

1. ارائه مدارک تحصیلی که در سراسر جهان معتبرهستند

علاوه بر کنترل کیفی دقیق، استانداردهای آکادمیک در کانادا بالا هستند و این یعنی آموزش شما از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود که در نتیجه آن درهای آینده به روی شما باز خواهد شد و آینده شغلی تان تحت تأثیر مثبت آن قرار خواهد گرفت. مدارک، دیپلم ها یا گواهی های صادره از دانشگاه های کانادا، در سراسر جهان معادل مدارک اعطایی از ایالات متحده و یا کشورهای مشترک المنافع است.

2. تحصیل مقرون به صرفه

با وجود آنکه کیفیت آموزش و استانداردهای زندگی در کانادا در میان بهترین های جهان است، اما هزینه زندگی و تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی به طور کلی کمتر از کشورهای دیگر مانند ایالات متحده و استرالیا است. به همین دلیل دانشجویان اغلب ترجیح می دهند کانادا را برای رفتن به کالج یا دانشگاه انتخاب نمایند.

3. جامعه چند فرهنگی

می توان گفت تقریبا کانادا کشور تمام قومیت های جهان است، بنابراین پیدا کردن غذاهای محلی و فعالیت های تفریحی مرتبط با فرهنگ های خاص کار سختی نیست.

4. محیطی سالم و امن

ممکن است از خوی گرم و محبت آمیز کانادایی ها روایت های زیادی شنیده یا تجربه نموده باشید اما شاید ندانید که سازمان ملل متحد همیشه کانادا را به عنوان یکی از بهترین مکانهای جهان برای زندگی معرفی می نماید. شما به عنوان یک دانشجوی خارجی، از همان آزادی هایی که کانادایی ها برخوردارند، برخوردار خواهید بود - احترام به حقوق بشر، برابری و جامعه ای پایدار و صلح آمیز.

5. آموزش زبان در کلاس جهانی

آیا می دانستید که کانادا یک کشور دو زبانه است و در آموزش زبان پیشروی جهان است؟ از آنجایی که تدریس زبان فرانسه و انگلیسی به عنوان زبان اول و دوم بخشی جدایی ناپذیر در سیستم تحصیلی کانادا است، شما قادر خواهید بود در حین تحصیل در کانادا تسلط و توانایی خود را در هر دو زبان بهبود بخشید.

6. زندگی هیجان انگیز در پردیس دانشگاه

پردیس دانشگاه های کانادا برای تحصیلات عالی (Post-Secondary) نه تنها به جدیدترین تکنولوژی پیشرفته مجهز است، بلکه شمار زیادی از امکانات مدرن دیگر نیز در آن مورد استفاده قرار می گیرد. این پردیس ها فرصت های زیادی برای یادگیری و فراغت فراهم می نمایند؛ از امکانات ورزشی با سطح کیفی المپیک گرفته تا سالن های کنسرت عمومی و گالری های هنری. علاوه بر این، فرصت دیدار با افرادی با طرز تفکر مشابه و کسب تجربه های ارزشمند به وسیله شوراهای صنفی دانشجویان، رادیو، روزنامه و کسب و کار از دیگر مزیت های این پردیس ها است.

7. فرصت های پژوهشی نوآورانه و فراوان

از آنجایی که تحقیق و پژوهش (Research) یکی از اجزای کلیدی تحصیلات عالی کانادا است، شما فرصت زیادی برای متصل شدن به بخشی از این جنبه پویای تحصیل در کانادا خواهید داشت. در کانادا، دولت و صنعت باهم از فعالیت های پژوهشی حمایت می نمایند از جمله: صنعت مخابرات، صنعت پزشکی، صنعت کشاورزی، صنعت فناوری رایانه و صنعت علوم زیست محیطی.

8. سرزمین ممکن ها

محیط آکادمیک بسیار پویا و عملی کانادا به شما این امکان را می دهد که نه تنها در تحلیل و ارتباطات دانش و مهارت کسب نمایید، بلکه چگونگی بیان ، نشان دادن خلاقیت و ارتقای اعتماد به نفس را نیز خواهید آموخت! دبیران و استادان دانشگاه همیشه در دسترس و مشتاق یاری در درس ها هستند، و موضوعات تحصیلی به گونه ای طراحی شده اند که تعالی آکادمیک را با تعامل و همکاری در کلاس درس تلفیق می نمایند.

9. امکان مهاجرت

آیا می دانستید که برخی از دانشجویان بین المللی که دارای مدارک تحصیلی از کانادا هستند و تجربه کار در کانادا دارند می توانند تقاضای اقامت دائم در کانادا را داده بدون اینکه مجبور به ترک خاک آن باشند؟

تحصیلات عالی در کانادا

در کانادا انواع مختلفی از موسسات آموزش عالی (post-secondary) وجود دارد که شامل کالج، دانشکده های فنی و علوم دانشکده های هنرهای کاربردی و دانشگاه ها می شوند. کالج ها اغلب گواهینامه، دیپلم و مدارک تحصیلی ارائه می نمایند، در حالی که دانشگاه ها که به طور معمول بیشتر تحقیقاتی هستند، هم مدارک تا لیسانس (undergraduate) و هم بعد از لیسانس (postgraduate) اعطا می نمایند، مانند مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد.

کسب مدارک تا لیسانس (undergraduate) در کانادا سه الی چهار سال طول می کشد که به برنامه تحصیلی و دانشگاه مربوطه بستگی دارد. کسب مدارک بعد از لیسانس (postgraduate) نیز بین یک تا سه سال زمان می برد که به نوع مدرکی که قصد دارید بگیرید بستگی دارد.

نظام آموزشی کانادا از استانی به استان دیگر کمی متفاوت است زیرا موسسات آموزشی عالی در کانادا هر یک توسط دولت استانی خود اداره می شوند.

هزینه تحصیل در کانادا

در مقایسه با بیشتر کشورهای انگلیسی زبان، هزینه تحصیل در کانادا ارزان تر است. شهریه تحصیل برای کسب مدرک کارشناسی می تواند بین 15000 تا 35000 دلار باشد که بسته به موسسه و برنامه ای که برای تحصیل انتخاب می کنید متغیر است. هزینه تحصیل در رشته های هنر و علوم انسانی کمتر از رشته های مهندسی یا پزشکی در کانادا است.

از قلم نیاندازید که در صورت زندگی در داخل پردیس دانشگاه (On Campus)، هزینه مسکن و غذا بعلاوه کتاب و برخی هزینه های دیگر نیز وجود خواهند داشت. درک درست از تقسیم بندی هزینه های موسسه ای که انتخاب می کنید مهم است.

آیا شما واجد شرایط تحصیل در کانادا هستید؟

طبق قوانین دولت کانادا، شرایط زیر برای دریافت ویزای دانشجویی و تحصیل در کانادا الزامی است:

  • یک موسسه آموزشی معتبر (Designated Learning Institution) در کانادا شما را پذیرفته باشد. (دانشگاهی که مورد تایید وزارت علوم کانادا باشد.)
  • باید ثابت کنید که پول کافی جهت پرداخت هزینه های زیر را دارید:

* هزینه تحصیل در کانادا

* هزینه زندگی خود و سایر اعضای خانواده که با شما به کانادا می آیند و

* هزینه سفر بازگشت خود و سایر اعضای خانواده که با شما به کانادا می آیند.

  • شما می بایست شهروند قانونمند و بدون سابقه کیفری باشید و خطری برای امنیت کانادا نداشته باشید. ممکن است لازم باشد گواهی عدم سوء پیشینه از اداره پلیس ارائه کنید.
  • سلامت شما باید در شرایط مطلوبی باشد و در صورت لزوم باید با انجام معاینه پزشکی موافقت کنید.
  • شما باید افسر مهاجرت را قانع کنید که پس از سرانجام مدت اقامت مجاز، خاک کانادا را ترک خواهید کرد.

چه زمانی باید تقاضای مجوز تحصیل (Study Permit) داد؟

دانشجویان خارجی علاقه مند به تحصیل در کانادا باید با قوانین و فرآیندهای مربوط به تحصیل در کانادا آشنا باشند. دولت فدرال کانادا بهترین و دقیق ترین منبع برای کسب اطلاعات است. دولت فدرال، شهروندی و مهاجرت کانادا Citizenship and Immigration Canada (CIC) را اداره می نماید - که علاوه بر برقراری ارتباط میان خدمات مهاجرتی و ثبت نام شهروندی، مسئولیت پذیریش دانشجویان مهاجر و خارجی، گردشگران و کارگران موقت را بر عهده دارد.

امیدواریم با مطالعه این مطلب توانسته باشید به پاسخ سوالات خود در خصوص تحصیل در کانادا رسیده باشید. اگر هنوز هم سوالی برایتان باقی مانده می توانید از مشاوره رایگان مشاوران ما بهره مند شد. این افتخار ماست 02188191545

منبع: سفیرساعی
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 854

به "راهنمای جامع تحصیل در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع تحصیل در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید