ظریف: ایران از ایده روسیه برای ایجاد گذرگاه سبز استقبال می نماید

به گزارش مجله ستاره، وزیر خارجه ایران در توئیت هایی به زبان روسی، ضمن انتقاد از مقاومت آمریکا در برابر خواسته های جهانی برای لغو تحریم های ایران، از ایده روسیه برای جایگزین تحریم و فشار مالی استقبال کرد.

ظریف: ایران از ایده روسیه برای ایجاد گذرگاه سبز استقبال می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) از ایده روسیه برای ایجاد گذرگاهی برای ارائه یاری های انسان محبت آمیز به جای تحریم در شرایط شیوع ویروس کووید19 استقبال کرد.

ظریف در پیامی به زبان روسی در صفحه توئیتر خود نوشت: کشورهای مختلف، برای مهار شیوع ویروس کرونا، مرزهای جغرافیایی خود را بستند، اما آنها را برای یاری رسانی باز می نمایند.

وی با اشاره به امتناع آمریکا از لغو تحریم های ایران حتی در شرایط همه گیری کرونا، شرح داد: دونالد ترامپ [رئیس جمهور آمریکا] به مقاومت در برابر درخواست های بین المللی برای لغو تحریم های ایران جهت مقابله با ویروس کرونا ادامه می دهد. ویروس کرونا ممکن است به کشورهای همسایه هم سرایت کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در خاتمه نوشت: ایران از ایده روسیه برای ایجاد گذرگاه سبز، به جای جنگ مالی و تحریم استقبال می نماید.

ظریف روز گذشته نیز با درخواست از آمریکا برای برطرف تحریم های نفتی ایران، گفته بود: ایران از نظر منابع انسانی و طبیعی، غنی است. ما نیازی به صدقه دادن ترامپ نداریم - کسی که مجبور است دستگاه تنفس مصنوعی را از منابعی که خودش تحریم نموده خریداری کند. (جزئیات بیشتر)

وی پیشتر هم با ناکام توصیف کردن کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، گفت سوءاستفاده از شرایط همه گیری ویروس کرونا، کریه ترین چهره یک دولت معتاد به تحریم است.

ظریف همچنین با درخواست از کشورهای خارجی برای تبعیت نکردن از تحریم های آمریکا، گفت آمریکا از تروریسم مالی به تروریسم پزشکی رسیده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 911

به "ظریف: ایران از ایده روسیه برای ایجاد گذرگاه سبز استقبال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: ایران از ایده روسیه برای ایجاد گذرگاه سبز استقبال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید