شهرداری تهران به واحد های مسکونی زیر 35 متر مجوز ساخت نمی دهد (تور روسیه ارزان)

به گزارش مجله ستاره، سخنگوی شهرداری تهران با تکذیب موضوع ساخت مسکن 25متری در مرکز، گفت: براساس قانون مجوز و پروانه ساخت برای واحد های مسکونی زیر 35 مترمربع داده نشده و نمی گردد.

شهرداری تهران به واحد های مسکونی زیر 35 متر مجوز ساخت نمی دهد (تور روسیه ارزان)

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ایسنا، عبدالمطهر محمدخانی درباره نکات مطرح شده در اظهارنظر یک بانوی خانه دار که اخیرا منتشر شده است و در آن از طرح شهرداری برای ساخت مسکن 25متری انتقاد شده، گفت: اساساً چنین طرحی در دستور کار نیست. چنین ایده ای نیز به وسیله هیچ کدام از مدیران ارشد شهرداری یا شورای محترم مطرح نشده است. اساساً چیزی به نام مسکن 25متری در تهران وجود ندارد.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری مرکز تاکید نمود: در دوره گذشته مدیریت شهری ایده ساخت واحد هایی با متراژ پایین مطرح شد، با این هدف که افرادی که برای کار به شهر تهران مراجعه می نمایند به جای اینکه شب داخل خودرو خود بخوابند، در این واحد ها به سر ببرند. حتی این طرح در کمیسیون ماده 5 و شورای عالی شهرسازی و معماری هم مطرح شد؛ اما هیچگاه اجرایی نشد. ایرادی که در آن موقع درخصوص بیان این طرح مطرح شد، این بود که ساخت چنین واحد هایی توزیع جمعیتی را در شهر تهران به هم می ریزد.

سخنگوی شهردار تهران ادامه داد: به عبارتی ایده ساخت خانه های 25متری در سنوات گذشته به وسیله مدیران سابق شهرداری مطرح شده بود که همان زمان با مخالفت دولتِ وقت هیچ گاه به منصه اجرا نرسید. آنچه این بانوی بزرگوار مطرح کردند احتمالاً ناشی از جست وجوی ناقص ایشان و مطالعه مطالب مطروحه در دوره پنجم مدیریت شهری بوده است.

وی اعلام کرد: از سوی دیگر برابر قوانین بالادستی به ازای هر نفر 17.5 مترمربع مساحت برای یک خانه مسکونی در نظر گرفته شده است که برای دو نفر حدود 35 متر مربع است و بر اساس این قانون مجوز و پروانه ساخت برای واحد های مسکونی زیر 35 مترمربع از سوی شهرداری تهران داده نمی گردد.

محمدخانی یادآور شد: حتی در جنوب شهر نیز چنین اتفاقی روی نداده است نه تنها مردم بلکه سازندگان نیز نسبت به ساخت واحد های مسکونی با متراژ زیر 35 مترمربع اقبالی نشان نمی دهند.

بنا براعلا سایت شهر، وی در ادامه با تأکید مجدد بر اینکه ساخت مسکن 25متری به هیچ عنوان در دستور کار مدیریت شهری نبوده و هیچ کدام از مدیران شهری مطلقاً چنین چیزی را مطرح ننموده اند، افزود: شایان ذکر است براساس آخرین ویرایش طرح تفصیلی مرکز مصوب شورای عالی شهرسازی، حداقل متراژ قابل ساخت 35متر مربع است. به این ترتیب از نگاه قانونی نیز اساساً امکان صدور پروانه برای کوچک تر از این متراژ وجود ندارد.

سخنگوی شهردار تهران تاکید نمود: از ابتدای سال جاری تنها 15 پرونده آن هم در محدوده بافت فرسوده به علت اینکه سال ها به علت ریزدانگی و نفوذناپذیری امکان نوسازی نداشتند و بعلاوه حاضر به تجمیع با املاک پیرامونی نیز نشده بودند؛ مجوز ساخت دریافت نموده اند که مساحت این املاک 35 مترمربع بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار این املاک در منطقه 7 و 10 قرار دارند، گفت: در میان این پرونده ها کوچکترین ملکی که مجوز ساخت از ابتدای سال جاری دریافت نموده که تاکید می کنم در محدوه بافت فرسوده و ناپایدار بوده است، در منطقه 7 واقع شده که مساحت این ملک نیز 35 مترمربع است.

منبع: فرارو
انتشار: 24 دی 1401 بروزرسانی: 24 دی 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2185

به "شهرداری تهران به واحد های مسکونی زیر 35 متر مجوز ساخت نمی دهد (تور روسیه ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری تهران به واحد های مسکونی زیر 35 متر مجوز ساخت نمی دهد (تور روسیه ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید