تجلیل از 50 فعال حوزه چاپ در روز ملی صنعت چاپ

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، نشست خبری روز ملی صنعت چاپ دوشنبه (6 شهریورماه) با حضور احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران، اسکندر خمسه پور، علی طارمی پیشکسوتان صنعت چاپ، محسن شمس، نماینده دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجتبی معراج محمدی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان، مجید خادمی، بهنام نجفی و رضا منصوری در اتحادیه چاپخانه داران تهران برگزار گردید.

تجلیل از 50 فعال حوزه چاپ در روز ملی صنعت چاپ

ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران در سخنانی با اشاره به برگزاری مراسم روز ملی صنعت چاپ، گفت: این مراسم را اتحادیه چاپخانه داران تهران با مشارکت اتحادیه های لیتوگرافان و صحافان تهران، شنبه 11 شهریور در هتل اسپیناس برگزار خواهد نمود.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته اتحادیه با تکیه بر همت جمعی اهالی چاپ این مراسم را برگزار نموده است، اضافه نمود: سال جاری شورای سیاستگذاری روز ملی صنعت چاپ با حضور جمعی از پیشکسوتان و فعالان صنعت چاپ کشور تشکیل شد. ابتدا قرار بود مراسم برای 600 یا 700 نفر از فعالان صنعت برگزار گردد، اما طبق توافق نهایی، مراسم میزبان 1200 یا 1400 نفر از تهران و شهرستان ها خواهد بود. این مراسم نشان دهنده در اوج بودن و بزرگی این صنعت است و نشان می دهد که صنف با اتکا به اعضای خود و کمک صنف بدون اینکه یک ریال هزینه کند، مراسم را برگزار می نماید.

وی با بیان اینکه برای هر بخش یک کارگروه تشکیل شده است، گفت: نخستین بار قرار است 50 تندیس به برگزیدگان صنعت چاپ در بخش های مختلف اهدا گردد، بعلاوه سال جاری شعار ضرب آهنگ چاپ، قلب تپنده چاپ را برای مراسم انتخاب کردیم و قرار است که در مراسم گرامیداشت روز صنعت چاپ به صورت همگانی در استان های مختلف از این شعار استفاده گردد.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران در ادامه با بیان اینکه برگزیدگان این مراسم در فاصله 11 شهریور 1401 تا شهریور 1402 هستند، گفت: برگزیدگان این مراسم در بخش های مختلف هستند و سعی کردیم از همه افرادی که به نوعی در این صنعت تاثیرگذار هستند تقدیر کنیم مثل سرمایه گذار برتر، کارآفرین برتر، کارگر نمونه، بانوی نمونه، واحد صنعتی نمونه در فراوری لیبل و جعبه و کارتن، خلاقیت و نوآوری در چاپ و بسته بندی، خلاقیت و نوآوری در سیستم های نوین صنعت چاپ، برگزیده خدمات پس از چاپ، فراورینماینده برتر محصولات چاپی، طراح تاثیرگذار در صنعت چاپ، طراح تاثیرگذار در آموزش گرافیک، تأمین نماینده برگزیده قطعات ماشین آلات چاپ، تعمیرکار برگزیده، شرکت دانش بنیان برگزیده و فراورینماینده ماشین آلات چاپ برگزیده.

در ادامه این نشست، اسکندر خمسه پور نیز در سخنانی گفت: 11 شهریور روزی است که در تقویم ملی ایران جای گرفته و ثبت شده است، این روز فرصتی است تا اهالی چاپ خواسته های خود را با صدای بلند به گوش مسئولان برسانند.

محسن شمس نیز در بخش دیگر این نشست خبری با اشاره به حمایت دفتر چاپ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از این مراسم، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سال جاری هم مثل سالیان قبل، جشنواره صنعت چاپ را با رویکرد انتخاب بهترین ها به همراه مسابقات آثار چاپی برتر برگزار خواهد نمود.

وی اضافه نمود: این مراسم در 32 استان مختلف کشور نیز برگزار خواهد شد و مراسم اختتامیه نیز با رویکرد ملی در سرانجام به صورت کشوری در تهران برگزار می گردد.

در ادامه نیز معراج محمدی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان با بیان اینکه سال جاری، نخستین بار همه تشکل های صنعت چاپ گرد هم آمده اند، گفت: این موضوع اتفاق مبارکی است، اهالی صنعت چاپ با همدلی و اراده پایدار توانستند ثابت نمایند که تشکل ها جایگاه ویژه ای دارند، باید اثبات کنیم که تشکل ها می توانند با همدلی و همراهی کار های زیادی انجام دهند.

علی طارمی، پیشکسوت صنعت چاپ با اشاره به برگزاری مراسم روز ملی صنعت چاپ، گفت: این روز کم کم توانسته است جای خود را پیدا کند، پیش از این اهالی چاپ منتظر بودند که به مراسم این روز دعوت شوند اما امروز متوجه شده اند که می توانند با تکیه بر داشته ها و بضاعت خود جشن باشکوهی برگزار نمایند.

وی ادامه داد: گروه همدل و متخصصی در کارگروه های شورای سیاستگذاری این مراسم حضور داشته و بر مراحل طراحی پوستر و تندیس نظارت داشتند تا یک کار حرفه ای و آبرومند مبتنی بر تمام ویژگی های صنعت چاپ فراوری گردد.

طارمی با اشاره به ویژگی های پوستر این نمایشگاه، شرح داد: کوشش شده از نمادهای چاپ در آن استفاده گردد و مثل سال های قبل یک چهره سنتی قدیمی از چاپ به نمایش نگذاریم بلکه پوستر نمادی از دانش روز و فناوری موجود در این صنعت باشد؛ بعلاوه سال جاری نخستین بار یک شعار داریم که در نوع خود بدیع و فرق دارد.

در بخش دیگر این نشست، مجید خادمی، فعال صنعت چاپ نیز استفاده از همه افراد فعال صنعت چاپ در این برنامه را یک ویژگی دانست و گفت: با راهبری رئیس اتحادیه چاپخانه داران بخش های مختلف صنعت در کنار هم قرار گرفتند تا در یک مسیر حرکت نمایند، این کار موجب می گردد تا هدف گذاری برای آینده این صنعت به درستی انجام گردد.

به گزارش ایبنا؛ در سرانجام این نشست از پوستر روز ملی صنعت چاپ با حضور جمعی از فعالان این صنعت رونمایی شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 شهریور 1402 بروزرسانی: 6 شهریور 1402 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2276

به "تجلیل از 50 فعال حوزه چاپ در روز ملی صنعت چاپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل از 50 فعال حوزه چاپ در روز ملی صنعت چاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید