سنگاپور میزبان مجمع جهانی اقتصاد می&zwnjشود

به گزارش مجله ستاره، مجمع جهانی اقتصاد با صدور بیانیه‌ای اعلام نمود به دلیل شیوع کرونا و دشواری اطمینان از شرایط سلامتی و امنیت کارکنان در اروپا تصمیم گرفته است اجلاس بعدی این مجمع را به‌جای داووس سوئیس در سنگاپور برگزار کند.

سنگاپور میزبان مجمع جهانی اقتصاد می&zwnjشود

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

بورگه برنده، رئیس مجمع دنیای اقتصاد در همین رابطه گفت: متأسفانه شرایط اروپا در مواجهه با کرونا چندان مناسب نیست درحالی‌که سنگاپور یک زمینه پیروز در مقابله با کرونا محسوب می‌گردد. پیش‌ازاین قرار بود شهر لوسرن در سوئیس میزبان این اجلاس باشد.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری بین‌المللی بیشتر در عرصه اقتصاد بین‌الملل در مواجهه با کرونا اضافه کرد: بیش از 1.5 میلیون نفر در دنیا جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند و هزینه سنگینی به اقتصاد دنیا تحمیل شد.

اجلاس مجمع دنیای اقتصاد هرساله در داووس سوئیس برگزار می‌گردد اما پیش‌از این نیز یک‌بار در سال 2001 محل برگزاری آن جابجا شد و به نیویورک منتقل شد. قرار است پیش از برگزاری اجلاس به‌صورت حضوری، یک اجلاس مجازی نیز برگزار گردد که در آن رهبران کشورهای مختلف و مدیران ارشد شرکت‌های عظیم حضور خواهند یافت. هدف اصلی این اجلاس مجازی، بازسازی همکاری‌های چندجانبه بین‌المللی و تقویت صندلی فناوری‌های نوین در عرصه اقتصاد خواهد بود.

اجلاس قبلی مجمع دنیای اقتصاد ژانویه سال جاری و در ابتدای شیوع کرونا در چین برگزار گردید و سران بیش از 50 کشور در آن حضور یافتند که دونالد ترامپ ازجمله آن‌ها بود. اجلاس قبلی بر روی راه‌های توسعه پایدار و یافتن روش‌های جدیدی برای اصلاحات ساختاری در نظام سرمایه‌داری متمرکز بود.

مجمع دنیای اقتصاد معتبرترین اجلاس سالانه دنیای در حوزه مالی در دنیا است و مدیران شرکت‌های عظیم در کنار مقامات سیاسی به تبیین راهکارها و مواضع خود می‌پردازند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1303

به "سنگاپور میزبان مجمع جهانی اقتصاد می&zwnjشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگاپور میزبان مجمع جهانی اقتصاد می&zwnjشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید