سرنوشت استیضاح حاجی میرزایی ، شرح وزیر آموزش و پرورش درباره تنبیه بدنی دانش آموزان

به گزارش مجله ستاره، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موارد مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس به منظور استیضاح وی، مطرح کرد که این موارد برطرف شده و به همین دلیل طرح استیضاح وی منتفی شده است.

سرنوشت استیضاح حاجی میرزایی ، شرح وزیر آموزش و پرورش درباره تنبیه بدنی دانش آموزان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی استرالیا applyabroad هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره محورهای استیضاحش که چندی پیش در مجلس مطرح ولی منتفی شد، اظهار کرد: یکی از محورهای استیضاح، بدون معلم ماندن کلاس ها بود. ما چند نوبت کنترل کردیم و اکنون مسئله ای وجود ندارد. نمی توانیم انتظار داشته باشیم از تقریبا 700 هزار معلمی که در اختیار داریم همه هر روز سر کار باشند. به هر حال ممکن است بعضی بیمار شوند، سفر باشند یا گرفتار مسئله ای شده و مرخصی گرفته باشند.

وی اضافه نمود: تبدیل این مسائل به معضلاتی که ذهن و روان جامعه را نگران می نماید، درست نیست. البته هیچ کلاسی نباید بدون معلم باشد و ما همه تلاشمان را برای تامین معلم می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که تمام ظرفیت مان را به کار گرفتیم تا پرداختی ها به روز، دقیق و بدون تاخیر انجام گردد، گفت: بخش بزرگی از مطالبات معوق پرداخت شده است. پاداش سرانجام خدمت بازنشسته ها را تا آخر سال 97 تسویه و بخش مهمی از بدهکاری معلمان خارج از کشور را جبران کردیم. تقریبا موضوعاتی که به عنوان محورهای استیضاح مطرح شده بودند، اجرا شده است.

حاجی میرزایی همچنین درباره موضوع تنبیه بدنی دانش آموزان در مدارس و ضرورت سنجش دقیق تر صلاحیت معلمان در بدو ورود به خدمت اعلام کرد: تنبیه بدنی در استان ها کم است، ولی کم آن هم زیاد است و نباید رخ دهد. بعضا گزارش هایی در این باره به دست ما می رسد. 570 هزار کلاس درس داریم و اگر درصد کمی گزارش تنبیه بدنی هم داشته باشیم باز هم برای ما بزرگ است.

وی ادامه داد: کنترل خشم و هیجان از جمله مهارت هایی است که هر شخصی در کارش با انسان ها سروکار دارد باید به آن مجهز گردد. توصیه می کنیم در مراحل گزینش معلمان به این موضوع توجه گردد که حتما هم توجه می گردد. ما باید دوره های آموزشی ترتیب دهیم که بر مهارت معلمان اضافه نموده گردد.

حاجی میرزایی با اشاره به این که دانش آموزان امروز با دانش آموزان دیروز و ماه ها و سال های گذشته تفاوت دارند و جسارت و قدرت بروز و ظهورشان افزایش یافته است، گفت: در بعضی موارد ممکن است اصطکاک هایی میان دانش آموز و معلم ایجاد گردد، اما در هر صورت همه باید بتوانند بر خشم خود تسلط داشته باشند چراکه با خشمگین شدن و روش هایی از این قبیل چیزی درست نمی گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 714

به "سرنوشت استیضاح حاجی میرزایی ، شرح وزیر آموزش و پرورش درباره تنبیه بدنی دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت استیضاح حاجی میرزایی ، شرح وزیر آموزش و پرورش درباره تنبیه بدنی دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید