برنامه ریزی سه مرحله ای وزارت ارتباطات برای کاهش شکاف دیجیتالی

به گزارش مجله ستاره، مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرح خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی (USO) گفت: برای برطرف مسائل شهرستان های کمتر برخوردار و تسریع در کاهش شکاف دیجیتالی طرحی مرحله ای در مدت زمان دو، سه و شش ماهه را برنامه ریزی کردیم.

برنامه ریزی سه مرحله ای وزارت ارتباطات برای کاهش شکاف دیجیتالی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایرج روحی مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرح خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی (USO) در جلسه با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ضمن تشریح شرایط پوشش روستاهای استان گفت: حدود 500 روستای آذربایجان غربی فاقد اینترنت یا دارای پوشش ضعیفی هستند که مورد قبول ما نیست.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی دارای حدود 2200 روستای بالای 20 خانوار است، اضافه نمود: توزیع پوشش اینترنتی روستاها در استان متوازن نبوده و بعضی از شهرستان ها مثل تکاب ، بوکان، شاهین دژ، سلماس و چالدران در شرایط خوبی قرار ندارند.

مجری طرح USO توضیح داد: ما برای برطرف مسائل شهرستان های کمتر برخوردار و تسریع در کاهش شکاف دیجیتالی، طرحی در سه فاز دو، سه و شش ماهه برنامه ریزی کردیم که در حدود 90 روستای شهرستان های مذکور در حال اجراست.

وی به تعهد اپراتورهای ارتباطی اشاره نمود و گفت: باتوجه به اینکه تعهد اپراتورهای ارتباطی طبق پروانه، پوشش دیتای روستایی را شامل نمی گردد باید این پوشش ها از اعتبارات دولتی پرداخت گردد و برای این موضوع کوشش و هماهنگی استانی و وزارتی توامان ضروری است.

روحی به تعهد وزارت ارتباطات طبق برنامه ششم توسعه اشاره و اظهار کرد: وزارت ارتباطات طبق برنامه، 80 درصد روستاها را پوشش داده است؛ اما باتوجه به ضرورت توسعه شبکه ملی اطلاعات و بهرمندی تمام روستائیان از مزایای این بستر اعم از آموزش، سلامت، خدمات کشاورزی، بانکی و توسعه دولت الکترونیک، یک همت جمعی و تخصیص منابع استانی و وزارتی برای اتمام این پوشش ضروری است.

در ادامه یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ضمن اشاره به مطالبات مردم روستاهای آذربایجان غربی گفت: ایجاد بستر ارتباطاتی و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات یکی از مطالبات جدی و اساسی مردم روستاهای استان است.

وی اضافه نمود: در سفر های استاندار آذربایجان غربی به روستاها موضوع عدم دسترسی مطلوب مردم به شبکه پهن باند برجسته است وما برای تحقق این مطالبه مردم از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به احتیاج مبرم روستائیان استان برای استفاده از مزایای شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به اینترنت پرسرعت، کوشش می کنیم تا بخشی از منابع اقتصادی این طرح از اعتبارات استانی تامین گردد.

بر اساس این گزارش راه حل های تامین منابع اقتصادی و برطرف موانع موجود در توسعه پهن باند روستایی بالای 20 خانوار آذربایجان غربی آنالیز وتصمیماتی برای برطرف مسائل اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2067

به "برنامه ریزی سه مرحله ای وزارت ارتباطات برای کاهش شکاف دیجیتالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی سه مرحله ای وزارت ارتباطات برای کاهش شکاف دیجیتالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید