سخنرانی وزرای خارجه ایران و آمریکا در جلسه شورای امنیت درباره قطعنامه 2231

به گزارش مجله ستاره، وزرای خارجه آمریکا و ایران امروز قرار است در جلسه مجازی شورای امنیت سازمان ملل به سخنرانی درباره مفاد مربوط به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل بپردازند.

سخنرانی وزرای خارجه ایران و آمریکا در جلسه شورای امنیت درباره قطعنامه 2231

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، قرار است امروز (سه شنبه) در جلسه شورای امنیت سازمان که به صورت مجازی برگزار می شود در مورد مفاد مربوط به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره برجام سخنرانی کنند.

به نوشته وبگاه ای بی سی نیوز، این جلسه علنی که از مدت ها پیش برای آن برنامه ریزی شده بود در حالی در نهاد قدرتمند شورای امنیت سازمان ملل برگزار می شود که روز گذشته ایران حکم بازداشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و بیش از 30 نفر دیگر را صادر کرد.

انتظار می رود موضوع اصلی این جلسه مجازی مفاد مربوط به سرانجام تحریمهای تسلیحاتی ایران در اواسط اکتبر 2020 باشد که در قطعنامه 2231 در سال 2015 در حمایت از برجام مورد تصویب قرار گرفته است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در واکنش به تحرکات آمریکا علیه ایران در شورای امنیت در پیامی به عدم پایبندی آمریکا به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: اینطور نیست که آمریکا فقط برجام را نقض کرده باشد و دیگران را هم با زورگویی وادار به انجام همین کار کند. [آمریکا] این ننگ را هم در کارنامه دارد که نخستین کشوری در تاریخ سازمان ملل است که کشورهای قانون مدار را به دلیل عدم نقض یک قطعنامه شورای امنیت مجازات کرده است.

مجید تخت روانچی سفیر و کننده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل نیز در گفت وگویی درباره نشست امروز (سه شنبه) شورای امنیت درباره قطعنامه 2231 مطرح نمود: جلسه ای امروز در شورای امنیت جلسه عادی 6 ماه یک بار قطعنامه 2231 است که در سال دو بار شورای امنیت تشکیل جلسه می دهد و نحوه اجرای قطعنامه را بررسی می کند.

وی بیان کرد: در جلسات گذشته در شورای امنیت در ارتباط با این موضوع، تقریبا در همه جلسات آمریکا منزوی بوده و تنها کشوری بوده که از برجام انتقاد می کرده و در ارتباط با 2231 موضعش با بقیه اعضای شورای امنیت متفاوت بوده است.

تخت روانچی گفت: به نظر می رسد جلسه شورای امنیت در روز سه شنبه همین باشد و یک بار دیگر جامعه بین المللی با رویکرد آمریکا مخالف است. آمریکا نه تنها قطعنامه ای را که خودش یکی از بانیان آن بوده نقض می کند، بلکه کشورهایی که آن را اجرا می کنند نیز تنبیه می کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1099

به "سخنرانی وزرای خارجه ایران و آمریکا در جلسه شورای امنیت درباره قطعنامه 2231" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنرانی وزرای خارجه ایران و آمریکا در جلسه شورای امنیت درباره قطعنامه 2231"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید