سالیوان چین را به انزوای جهانی تهدید کرد

به گزارش مجله ستاره، ایسنا نوشت: مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید نمود که اگر چین در تحقیقات مرتبط با منشاء پاندمی کرونا همکاری نکند، با انزوا در جامعه بین المللی روبرو خواهد شد.

سالیوان چین را به انزوای جهانی تهدید کرد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ آریاگستر بیشتر بدانید.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: این همان کار دیپلماتیک است؛ راهنمایی کشورهای دنیا، فشار سیاسی و دیپلماتیک روی چین که اصلی ترین بخش کوشش ماست تا در نهایت چین را مقابل یک انتخاب سخت قرار دهیم. اینکه به شکل مسوولانه ای اجازه تحقیقات درباره منشاء کرونا را میدهید یا اینکه با انزوا در جامعه بین المللی روبرو می شوید.

این مشاور امنیت ملی آمریکا شرح نداد که پکن چطور در جریان تحقیقات قبلی اجازه شفافیت نداده بود، به ویژه اینکه پکن به تیم کارشناسان سازمان دنیای بهداشت اجازه تحقیقات داد. تیم کارشناسان سازمان دنیای بهداشت به این نتیجه رسید که بعید است ویروس از یک آزمایشگاه نشات گرفته باشد و گفت که شاید این پاندمی مرگبار به وسیله حیوانات وحشی به انسان منتقل شده است.

آنچه سالیوان گفت، این است که ایالات متحده برای تحقیقات درباره منشاء کرونا تنها روی چین اتکا ندارد. او گفت: رئیس جمهور (جو بایدن) به وسیله تجزیه و تحلیل ما، کوشش های جامعه اطلاعاتی ما که او راهنمایی میکند و به وسیله کار دیگری که با متحدان و شرکا انجام خواهیم داد، برای ادامه فشار در هر جبهه ای کار میکند تا اینکه ته و توی این قضیه را درآوریم که این ویروس چگونه وارد دنیا شده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین یکشنبه به شبکه خبری سی.ان.ان گفت، در شرایطی که واشنگتن خواهان تحقیقات درباره منشاء پاندمی کروناست، تهدید یا التیماتوم علیه چین صادر نمیکند. سالیوان گفت که رویکرد آمریکا دووجهی است.

به گفته او، یک جهت همان ارزیابی جامعه اطلاعاتی است که جو بایدن دستور داده است و جهت دوم یک تحقیقات بین المللی به رهبری سازمان دنیای بهداشت است و برای آن بایدن متحدان کشورش را به نحوی همصدا نموده که بگویند باید به چین دسترسی باشد، اینکه به اطلاعات دسترسی وجود داشته باشد و تعیین گردد که در آنجا چه اتفاقی افتاده است.

سالیوان گفت: ما در این مرحله تهدید یا التیماتوم صادر نمیکنیم. کاری که میخواهیم انجام دهیم جلب حمایت جامعه بین المللی است. و اگر تعیین شد که چین از انجام وظایف بین المللی امتناع میکند، ما باید واکنش هایمان را در این مرحله آنالیز کنیم. این رویکرد تا حدی به چین آزادی عمل می دهد تا انتخاب کند چطور قصد دارد به درخواستهای بین المللی پاسخ دهد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1684

به "سالیوان چین را به انزوای جهانی تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالیوان چین را به انزوای جهانی تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید