زیبایی های غرب کشور باید به مردم معرفی گردد، کردستان قابلیت تبدیل به پایتخت موسیقی کشور را دارد

به گزارش مجله ستاره، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: زیبایی ها و جاذبه های گردشگری کردستان و غرب کشور باید به مردم معرفی گردد.

زیبایی های غرب کشور باید به مردم معرفی گردد، کردستان قابلیت تبدیل به پایتخت موسیقی کشور را دارد

به گزارش خبرنگاران، دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شامگاه 29 اسفند 97 در جشن نوروز استان کردستان که در استادیوم 22 گلان سنندج با حضور مردم این شهر برگزار گردید، حضور یافت.

معاون رئیس جمهوری با زیبا و بانشاط خواندن این جشن گفت: این جشن برنامه بی نظیری بود، جامعه ایران امروز نیازمند نشاط و شور اجتماعی است، کردستان شایسته بهترین هاست و امیدواریم در آینده شاهد توسعه بیش از پیش صنعت گردشگری در این استان باشیم.

مونسان اضافه نمود: ما هر ساله سفرهایی را به مناسبت ایام نوروز داریم، سال جاری غرب کشور را به عنوان مقصد سفر انتخاب کردیم تا توجه مردم را به زیبایی های این منطقه جلب کنیم، ما در سال 97 کوشش کردیم اقدامات و برنامه های لازم را برای نشان دادن جاذبه ها و زیبایی های غرب کشور انجام دهیم.

معاون رئیس جمهوری یادآور شد: در این سفر قصد داریم از نزدیک جاذبه های گردشگری غرب کشور را مورد آنالیز قرار دهیم.

معاون رئیس جمهوری گفت: توانایی های کردستان در حوزه موسیقی، قابلیت ثبت در میراث ملی و تبدیل شدن به پایتخت موسیقی کشور را دارد.

زمینه مسافرت آرام و خاطره انگیز در کشور صورت گرفته است

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ستاد خدمات سفر استان ها از ماه ها پیش فعالیت خود را شروع نموده و هم اکنون زمینه مسافرت آرام و خاطره انگیز در اقصی نقاط کشور برای مسافران مهیا شده است.

مونسان اضافه نمود: آماده سازی اقدامات فعالیت ها در دو بخش میراث فرهنگی و آثار تاریخی صورت گرفته و در آن بر آداب و رسوم نقاط مختلف کشور تاکید شده است.

وی گفت: آداب و رسوم مختلف نوروز کشور ریشه در تاریخ و فرهنگ ایران داشته و هر کدام از آنها پیغام آور صلح و مودت و دوستی برای مردم دنیا است.

وی اضافه نمود: این سازمان در سال 98 دعوت کردن مردم به دیدن زیبایی های غرب کشور از جمله کردستان را در برنامه های کاری خود قرار خواهد داد.

دومین جشن نوروز امروز با حضور جمع کثیری از مردم سنندج به عنوان یکی از ماندگارترین مراسم های فرهنگی ویژه نوروز از ساعت 15 تا 20 در استادیوم 22 گولان سنندج برگزار گردید.

جشن شب نوروز 98 با موضوع موسیقی محلی برگزار گردید و در این راستا از پتانسیل و هنر هنرمندان بومی برجسته استان بهره گرفته شده است.

دف نوازی، موسیقی کلاسیک، موسیقی سنتی، اجرای همزمان پنج گروه 20 نفره هه لپرکی، اجرای موسیقی تلفیقی (دیوان، دف وتنبور)، مراسم سوارانه، روشن کردن آتش توسط 300 دانش آموز و اجرای سرود نوروزانه، موسیقی و نورافشانی از برنامه های این جشن بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 283

به "زیبایی های غرب کشور باید به مردم معرفی گردد، کردستان قابلیت تبدیل به پایتخت موسیقی کشور را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبایی های غرب کشور باید به مردم معرفی گردد، کردستان قابلیت تبدیل به پایتخت موسیقی کشور را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید