رونمایی از خبر خوب اردوغان ، ترکیه دو میدان نفت و گاز بسیار عظیم کشف کرد

به گزارش مجله ستاره، رجب طیب اردوغان از مژده عظیم مالی خود رونمایی کرد و از کشف عظیم ترین میدان نفتی در دریای سیاه و عظیم ترین میدان گازی تاریخ ترکیه با ذخیره 320 میلیارد مترمکعبی اطلاع داد.

رونمایی از خبر خوب اردوغان ، ترکیه دو میدان نفت و گاز بسیار عظیم کشف کرد

به گزارش خبرنگاران، رئیس جمهوری ترکیه که به شیوه همتای ایرانی خود وعده یک گشایش عظیم مالی داده بود، عصر آدینه پس از برآورد های فراوان مردم و کارشناسان و رسانه ها بیانیه ای صادر و در آن به دو کشف عظیم نفتی و گازی اشاره نمود. در شرایطی که ترکیه به دلیل شیوع کرونا یکی از بدترین دوران خود را از نظر رکود مالی می گذراند، به دست آمدن انبوه نفت و گاز می تواند مهم ترین خبر در این زمانه برای مردم به ویژه طرفداران اردوغان باشد.

گفته می گردد منابع نفت و گاز تازه می تواند دست کم تا 20 سال آینده احتیاج ترکیه را به انرژی های فسیلی تامین کند. هر چند فراوری و استخراج نفت از این میادین هفت تا 10 سال طول می کشد و ترکیه باید بین دو تا سه میلیارد دلار در منطقه سرمایه گذاری کند. ضمن اینکه بی تردید استخراج نفت و گاز از دریای سیاه بار دیگر به تنش های سیاسی میان ترکیه و یونان دامن می زند؛ چالشی که باید دید اردوغان چگونه آن را مدیریت می نماید.

ترکیه با فراوری روزانه بیش از 66 میلیون بشکه نفت (تا سال 2016) در رده 58 عظیم ترین فراوریکنندگان نفت جهان بود و حالا اگر دو میدان نفتی و گازی تازه وارد مدار فراوری گردد، می توان رتبه ترکیه را در جهان بسیار بهتر کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1168

به "رونمایی از خبر خوب اردوغان ، ترکیه دو میدان نفت و گاز بسیار عظیم کشف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از خبر خوب اردوغان ، ترکیه دو میدان نفت و گاز بسیار عظیم کشف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید