روایت متناقض رسانه های پاکستانی درباره دیدار عمران خان و طالبان

به گزارش مجله ستاره، ایرنا نوشت:همزمان با سفر هیات 12 نفره گروه طالبان به پاکستان که براساس اطلاعیه رسمی دولت اسلام آباد، دیدار اعضای این هیات فقط با وزیر خارجه کشور میزبان و هیات همراه نهایی شده بود، اکنون اخبار ضد و نقیضی درباره دیدار عمران خان نخست وزیر پاکستان با طالبان به گوش می رسد.

روایت متناقض رسانه های پاکستانی درباره دیدار عمران خان و طالبان

برخی از رسانه های پاکستان روز جمعه مدعی دیدار اعضای طالبان به ریاست ملا عبدالغنی برادر نفر دوم این گروه با عمران خان در حضور ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش و روسای سازمان های قدرتمند اطلاعاتی و امنیتی این کشور شدند.

منابع دولتی از جمله رادیو و تلویزیون رسمی پاکستان هیچ اشاره ای به هرگونه دیدار گروه طالبان با نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان نکردند در عین حال دیگر رسانه های معتبر این کشور از جمله شبکه خبری دنیا نیوز و روزنامه انگلیسی زبان داون اعلام کردند که منابع دفتر نخست وزیری پاکستان خبرهای مربوط به دیدار عمران خان با گروه طالبان را تکذیب کردند.

برخی از رسانه های پاکستانی به نقل از منابع خبری علاوه بر ادعای دیدار نخست وزیر پاکستان و طالبان، مدعی نشست زلمای خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با هیات طالبان شدند.

اعضای هیات 12 نفره طالبان افغانستان به ریاست ملا عبدالغنی برادر روز گذشته در اسلام آباد با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کردند.

در این دیدار که در محل وزارت امور خارجه پاکستان انجام شد، ژنرال فیض حمید رئیس سازمان اطلاعات ارتش (آی اس آی) و مقام های ارشد وزارت کشور، خارجه و دفاع پاکستان نیز حضور داشتند.

محمد فیصل سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان درباره نشست یادشده در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود افزود که بخش های حساس مربوط به سفر هیات طالبان به پاکستان در زمان مناسب علنی و رسانه ها اعلام خواهد شد.

پیشتر مقام های پاکستان ضمن ابراز ناخرسندی از لغو مذاکرات صلح افغانستان، از کاخ سفید خواست تا در جهت احیای آن گام بردارد.

عمران خان طی ماه های اخیر بارها از تمایل خود برای دیدار با گروه طالبان سخن گفت که هدف آن کمک به پیشبرد فرآیند صلح اعلام شد اما دولت کابل با این ابتکار مخالفت کرده بود.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 449

به "روایت متناقض رسانه های پاکستانی درباره دیدار عمران خان و طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت متناقض رسانه های پاکستانی درباره دیدار عمران خان و طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید