تور ارزان هلند: برگزاری نمایشگاه ایران مهد تمدن در هلند

به گزارش مجله ستاره، نمایشگاه ایران: مهد تمدن، شب گذشته شنبه 26 خرداد در موزه درنتز هلند افتتاح شد.

تور ارزان هلند: برگزاری نمایشگاه ایران مهد تمدن در هلند

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

نمایشگاه ایران: مهد تمدن شب گذشته شنبه 26 خرداد در موزه درنتز هلند افتتاح شد و قرار است 196 شیء تاریخی از موزه ملی ایران به مدت پنج ماه در این موزه نمایش داده شوند.

این نمایشگاه که با حضور جهانگیری، سفیر جمهوری اسلامی ایران، محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی، جبرئیل نوکنده، رئیس کل موزه ملی ایران، معاون استاندار شهر درنته، شهردار شهر آسن، مدیران موزه درنتز و مقامات محلی استان درنته افتتاح شد، 196 اثر باستانی از بیش از 60 مکانِ باستانی ایران را نمایش می دهد.

نوکنده، در آیین افتتاحِ این نمایشگاه شرح داد:

در این نمایشگاه 196 اثر از بیش از 60 مکان باستانی ایران به نمایش درآمده است که نمایش این آثار در هفت گالری طبقه بندی شده شامل آغاز استقرار در ایران در دوران پارینه سنگی، یکجانشینی و استقرار در روستاها، شهرنشینی، دوره عیلام و ماد، دوران طلایی، دوره هخامنشی، نوزایی ایران و دوره پارت و ساسانی و دوره ایران و اسلام به نمایش درآمده اند.

وی با تأکید بر این که فضای گالری های نمایشگاه بر اساس معماری بازار ایرانی طراحی شده است و در کنار نمایشگاه، در سالن معرفی، فیلم مستندی درباره ایران به مدت 13.5 دقیقه پخش می گردد. اضافه کرد:

کاتالوگ نمایشگاه با 17 مقاله از پژوهشگران ایرانی و سایر کشورها در 208 صفحه و به زبان هلندی منتشر شده است و نسخه فارسی آن نیز به زودی به وسیله موزه ملی ایران منتشر می گردد.

دست­اندرکاران موزه پیش­بینی کرده­اند که بیش از 150 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید می نمایند.

بر اساس اعلام موزه ملی ایران و بر اساس تفاهم نامه امضا شده دو طرفه بین موزه ملی ایران و موزه درنتز هلند، قرار است در آینده ای نزدیک نمایشگاهی از آثار کشور هلند در موزه ملی ایران برگزار گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1957

به "تور ارزان هلند: برگزاری نمایشگاه ایران مهد تمدن در هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هلند: برگزاری نمایشگاه ایران مهد تمدن در هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید