راه اندازی بندر خشک در اصفهان، مزیتی در راه توسعه صادرات است

به گزارش مجله ستاره، سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری اصفهان گفت: راه اندازی بندر خشک در منطقه سجزی، مزیت رقابتی برای استان و محلی برای توسعه صادرات و واردات خواهد بود.

راه اندازی بندر خشک در اصفهان، مزیتی در راه توسعه صادرات است

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، امیررضا نقش سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری اصفهان امروز پس از برگزاری جلسه ای در استانداری با موضوع ایجاد بندر خشک در اصفهان، گفت: راه اندازی این بندر بعلاوه یاری شایانی به اشتغالزایی بویژه در شرق اصفهان است.

وی گفت: احداث دهکده لجستیک یا به تعبیری بندر خشک در استان در دولت های مختلف پیگیری شده، اما به خاتمه نرسیده است با این وجود می توان افتتاح آن را در چند ماه آینده نوید داد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری اصفهان گفت: بر همین اساس جلسه ای ترتیب دادیم تا تمام عوامل و ذینفعان مرتبط با این پروژه برای گفتگو گرد هم آیند که نتایج خوبی نیز از آن بدست آمد.

نقش گفت: با هماهنگی تمام دستگاه های اجرایی و شرکت سرمایه گذار، این دهکده لجستیک به خاتمه خواهد رسید و با توجه به خط ریلی موجود در منطقه می توان شاهد توسعه بیشتر صادرات استان بود.

وی گفت: استان اصفهان مقام نخست در حمل و نقل ریلی کشور را دارد و 57 درصد از بار جابه جا جا شده از کشور از این استان می گذرد.

بندر خشک، پایانه ای ترکیبی در خشکی است که به بندری ساحلی متصل بوده و تجهیزات لازم و کـافی بـرای مواجهه با تردد ناشی از چند شیوه حمل و نقل اعم از جاده ای، ریلی و هوایی در آن در نظر گرفته می گردد و مشتریان می توانند کالا های خود را با استفاده از شیوه های مختلف به این بندر ارسال نمایند یا از آن تحویل بگیرند.

منبع:ایرنا

انتهای پیغام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1937

به "راه اندازی بندر خشک در اصفهان، مزیتی در راه توسعه صادرات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی بندر خشک در اصفهان، مزیتی در راه توسعه صادرات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید