در سفر به رم کجا اقامت کنیم؟

به گزارش مجله ستاره، رم شهر بسیار بزرگی محسوب می شود و در سفر به آن می توانید در محله های مختلف و متنوع اقامت کنید که هرکدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند.

در سفر به رم کجا اقامت کنیم؟

رم شهری است که با روح و روان شما بازی می کند؛ زیرا برای سلایق و علایق مختلف جاذبه های متنوعی دارد؛ از کولوسئوم و پانتئون گرفته تا پله های اسپانیایی، فواره تروی و مجموعه تاریخی واتیکان و همچنین غذاهای خوشمزه و پاستاهای ایتالیایی که هیچ کس نمی تواند در برابر آن ها مقاومت کند.

همه این جاذبه ها باعث می شود تا هر گردشگری پس از ورود به این شهر ذوق زده شود؛ البته برنامه ریزی برای سفر به رم کمی سخت است و به احتمال زیاد در حین انجام این کار برای انتخاب محل اقامتتان و هتلی که می خواهید در حین اقامت در این شهر زیبا در آنجا بمانید، مردد می شوید؛ این سردرگمی کاملاً طبیعی به نظر می رسد و ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد؛ زیرا رم شهر بسیار بزرگی محسوب می شود و از 15 منطقه شهرداری تشکیل شده است. منطقه ای که مرکز شهر را در برمی گیرد، خود به 22 بخش کوچک تر تقسیم شده است.

چه به آثار تاریخی رم علاقه مند باشید، چه بخواهید چند روزی را در محلی با حال و هوای بومی ایتالیایی سپری کنید و چه عاشق غذاهای ایتالیایی باشید یا شب های پرشور و نشاط را دوست داشته باشید، منطقه ای با ویژگی های مورد انتظار شما در رم وجود دارد و بدون هیچ محدودیتی می توانید مکان موردعلاقه تان را انتخاب کنید.

در این مقاله از خبرنگاران قصد داریم بهترین محله های این شهر را برای مسافران به همراه بهترین هتل های رم در این منطقه ها در سه رده قیمتی اقتصادی، میانه و لوکس به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. فهرست این منطقه ها بر اساس نظرهای فردی که سال های زیادی را در ایتالیا سپری کرده تهیه و تدوین شده است.

1. ترَستِوِر یا تراستِوِر

ترستور (Trastevere) پر از کوچه های باریک و سنگ فرش شده ای است که با عبور از آن ها ساختمان هایی را می بینید که با گیاهان عشقه یا پیچک و درختان انگور آراسته شدند و با عبور از کوچه پس کوچه های این محله احساس می کنید وارد شهری متعلق به قرون وسطا شده اید.

ترستور برای قرن ها تنها منطقه ای تجاری و کاری محسوب می شد اما در سال های اخیر به یکی از محله های اصلی تجمع کولی های ایتالیا و منطقه ای گردشگری تبدیل شده است که گردشگران در آنجا می توانند از خوردن غذاهای خوشمزه لذت ببرند و جاذبه هایی را ببینند که نسبت به جاذبه های اصلی رم کمتر شناخته شده هستند اما چیزی از زیبایی آن ها کم ندارند.

شب ها می توانید به میدان دی سنتِ ماریا (Piazza di Santa Maria) این منطقه بروید و با تعداد زیادی از شهروندان شهر و دانشجویان آشنا شوید. این میدان شب ها شور و حال خاصی دارد و می توانید از امتحان خوراکی ها و نوشیدنی های مختلف لذت ببرید. اگر از پله های جِنیکولِم هیل (Janiculum Hill) بالا بروید، نمایی زیبا از رم، پانتئون و کاپیتول هیل (Capitoline Hills) را خواهید دید.

بهترین هتل ها

اقتصادی: هاتسل ترستور (Hostel Trastevere)

هاستل ترسور به فروشگاه های خواروبارفروشی و ایستگاه های حمل ونقل عمومی نزدیک است و تراسی عالی با سایه بان های بسیار خوب دارد که باعث می شود آفتاب تابستان شما را اذیت نکند. اتاق های این هاستل حداکثر 5 تخته هستند و تخت های راحتی هم دارند. از دیگر مزایای هاستل ترستور می توان به صبحانه بوفه مقرون به صرفه قیمت، شبکه وای فای سریع و سیستم تهویه مناسب اشاره کرد

میان رده: هتل ترستور فِرِندز (Trasteveres Friends)

هتل ترستور فِرِندز محیط ساکتی دارد و از اتاق های دوتخته بسیار بزرگ هم برخوردار است. به همین دلیل گزینه مناسبی برای زوج ها محسوب می شود. در ضمنًً دارای رنگ روشن و نور کافی هستند و کمد کافی برای لباس هایتان نیز دارند. این هتل کاملاً تمیز و کارکنان رفتار کاملاً خوبی با مهمانان دارد.

لوکس: هتل ترستور رویال سوییت تِرایلوسا (Trastevere Royal Suite Trilussa)

هتل مجلل ترستور رویال سوییت تِرایلاسا، نمای بسیار خوبی به رود تیبر (Tiber River) دارد و در نزدیکی تمام رستوران های و کافه های مجلل محله واقع شده است. اتاق های هتل به طرز واقعاً زیبایی با نقاشی ها و آینه های تزیینی، آراسته شدند. صبحانه رایگان یکی دیگر از خدمات خوب این هتل محسوب می شود.

2. مونتی

محله مونتی (Monti) قدیمی ترین محله روم محسوب می شود و پر از خیابان ها و مغازه های قدیمی است. ساکنان افراد خلاق این محله کافه هایی با دکوراسیون عجیب و غریب و مراکز تجاری متعدد در آن ایجاد کرده اند و گشت وگذار در آن ها تجربه بدی نخواهد بود. در ضمنًً می توانید از پرسه زدن در خیابان های این منطقه که دیوارهایی با رنگ های شاد و روشن بسیار متنوع آن ها را احاطه کرده اند و همچنین از دیدنی جواهرفروشی ها و لباس فروشی های متعدد در بازار مِرکاتو مونتی (Mercato Monti Urban Market) لذت ببرید.

بهترین هتل ها

اقتصادی: هاستل پالادینی هاستل رم (Palladini Hostel Rome)

اگرچه هاستل پالادینی هاستل رم تنها یک هاستل است، اما دکوراسیون آن از زیبایی چیزی کم ندارد و راهروهای عمومی با رنگ های مشکی قرمز و سفید نظر هر مسافری را به خود جلب می کند. در اتاق ها نیز لوسترها و آثار هنری زیبا خودنمایی می کنند. این هاستل در فاصله ی بسیار کمی از ایستگاه راه آهن ترمینی رم (Roma Termini railway station) واقع شده است؛ بنابراین با اقامت در آن می توانید به راحتی به وسایل حمل ونقل عمومی دسترسی داشته باشید.

اقتصادی: هاستل اَلِساندرو داون تان (Hostel Alessandro Downtown)

تمیزی، کارکنان مؤدب و مهربان و فضای دوست داشتنی هاستل اَلِساندرو داون تان، آن را به گزینه مناسبی تبدیل کرده است. اگر می خواهید با سایر مسافران و کوله گردهای رم خوش وبش کنید، این هاستل را به شما پیشنهاد می کنیم.

میان رده: هتل آپولو روم کلوسئو (Apollo Rooms Colosseo)

صاحبان هتل آپولو روم کلوسئو که هتل نو و تمیز است، رفتار بسیار خوبی با مهمانان دارند و می توانید طعم جلاتو (gelato) که نوعی بستنی ایتالیایی است، امتحان کنند. آنچه این هتل را به انتخابی بسیار مناسبی تبدیل کرده است، فضای بسیار شاد دکوراسیون زیبای اتاق های این هتل است. البته اتاق های هتل کوچک هستند.

لوکس: هتل مونتی پالاس (Monti Palace Hotel)

هتل مونتی پلاس، هتلی بسیار شیک با بوفه صبحانه بسیار متنوع است. در بام این هتل کافی شاپ نیز ساخته شده که دید بسیار خوبی به شهر دارد و اتاق های هتل هم بزرگ، شیک و دارای نور کافی هستند.

3. پِراتی

محله پراتی (Prati) در فاصله بسیار نزدیکی از میدان سن پیترو و مجموعه تاریخی واتیکان واقع شده است و درست بالای قسمت شاقتصادی واتیکان واقع شده است. این محله خیابان ویا کلا دی ریِنزو (Via Cola di Rienzo) را در خود جای داده که یکی از معروف ترین خیابان های شهر با مغازه های متعدد محسوب می شود که در آن ها اجناسی با برندهای مطرح به فروش می رسد. تعداد گردشگران در حال رفت وآمد در این منطقه نسبت به سایر منطقه ها بسیار کمتر است و با بازدید از این منطقه می توانید تصور کنید اگر یک شهروند رمی ثروتمند بودید، چگونه می توانستید از زندگی در این شهر لذت ببرید.

بهترین هتل ها

اقتصادی: هتل آرتز اَند رومز (Arts & Rooms)

هتل آرتز اند رومز به عنوان یک هتل مقرون به صرفه قیمت گزینه بسیار خوبی است و دارای اینترنت وای فای سریع، آشپزخانه عمومی با انواع میان وعده ها و دستگاه های قهوه ساز است. این هتل ساده و زیبا است و اسباب و اثاثیه قابل قبول و مناسبی نیز دارد.

میان رده: هتل لاکچری ان د ریوِر (Luxury on the River)

هتل لاکچری ان د ریور برخلاف نامش هتلی میان رده و در ساختمانی تاریخی واقع شده که به رودخانه هم دید دارد. کارکنان این هتل نیز به خوبی به مهمانان کمک می کننند. از دیگر مزایای این هتل مقرون به صرفه می توان به صبحانه متنوع، اتاق های واقعاً بزرگ، دکوراسیون واقعاً خاص ایتالیایی با رنگ های گرم و تند و سالن استراحت و کتابخانه دنج و ساکت اشاره کرد.

لوکس: هتل ان اچ کالِکشِن رم جوستیناتو (Hotel NH Collection Roma Giustiniano)

این هتل 4 ستاره مجلل نیز اتاق های بزرگی با کف پارکت شده و بالکن های زیبا با نمایی مجذوب کننده دارند. در ضمنًً این هتل باشگاه و رستوران کوچکی را نیز در خود جای داده است.

4. استینس

محله اُستینس (Ostiense) از مرکز رم با اتوبوس 4 ساعت فاصله دارد و یکی از محله های مجذوب کننده رم محسوب می شود که نسبت به سایر منطقه ها کمتر حال و هوای گردشگری دارد. ساکنان این منطقه که درگذشته منطقه ای صنعتی بوده است، همیشه سعی می کنند آن را به روز نگه دارد. استینس به هنر خیابانی اش، غذاهای مختلف و شور و حال شبانه معروفیت دارد.

در خیابان ویا جوزِپه لِیبتا (Via Giuseppe Libetta) که در این منطقه واقع شده است، سالن های موسیقی زیادی وجود دارد. هرم سیستا (Pyramid of Cestius) یکی از جاذبه های خاص این منطقه به شمار می رود که با بلوک های مرمری سفید ساخته شده است.

بهترین هتل ها

اقتصادی: مهمان پذیر وِرازانو 37 گِست هوس (Verrazzano 37 Guest House)

مهمان خانه وِرازانو 37 گِست هوس دارای چهار اتاق راحت با اسباب و اثاثیه مدرن است؛ البته مهمانان باید از آشپزخانه به صورت مشترک استفاده کنند. اتاق های این هتل برای زوج هایی که در پی اقامتگاهی مقرون به صرفه هستند، گزینه مناسبی محسوب می شود. از امکانات این مجموعه اقامتی می توان به وای فای رایگان، نزدیکی به فروشگاه خواروبارفروشی 24 ساعته و برخورداری از اتاق های دوتخته بزرگ اشاره کرد.

میان رده: هتل گاسومِتر اِربن سوییتز (Gasometer Urban Suites)

این هتل در سال 2018 در مکانی ساخته شده که قبلاً کارخانه بوده است و از اتاق های شیک و جاداری برخوردار است. مهمانان هتل می توانند از باشگاه آن و تراسی که روی بام هتل ساخته شده است و دید بسیار خوبی به شهر دارد، نیز لذت ببرند.

مجلل: هتل شِراتون رم (Sheraton Roma Hotel)

هتل مجلل شراتون رم دارای سالن کنفرانس و استخر بسیار بزرگی است که اقامت در آن در فصل تابستان را برای مهمانان و به خصوص بچه ها لذت بخش می کند. اگرچه سبک معماری ایتالیایی در این هتل نسبت به سایر هتل های رم کمتر دیده می شود، در مقابل اتاق های جادار و همچنین صبحانه عالی مهمانان را کاملاً راضی می کند. شراتون رم دارای فضای سبز بزرگی است و فضای جنگلی کوچکی نیز در آن واقع شده است. با اقامت در این هتل احساس می کنیم که در مکانی بسیار دورتر از مرکز شهری مثل رم قرار دارید.

5. تِستاچیو (Testaccio)

با 20 دقیقه پیاده روی از کلوسئوم می توانید به محله تستاچیو (Testaccio) برسید. این محله سرگذشت عجیبی دارد و با اینکه زمانی تنها یک کشتارگاه بوده، امروزه غذاخوری های زیادی را در خود جای داده است. اگرچه چشم انداز ها این محله چندان زیبا نیستند، مطمئن باشید مجذوبش می شوید.

این منطقه چند موزه هنری و جاذبه گردشگری دارد اما بهترین دلیل برای اقامت در آن امتحان طعم غذاهای مختلف است. در بازار تستاچیو (Mercato di Testaccio) در این محله خیابانی وجود دارد که بهشت علاقه مندان به خوراکی های مختلف است و فروشگاه های اغذیه فروشی و رستوران های زیادی مثل رستوران دا رم (Da Remo) در آن دیده می شود. بسکمک از افراد معتقدند در این خیابان بهترین پیتزای سنتی ایتالیایی عرضه می شود.

بهترین هتل ها

اقتصادی: هتل آی اسلیپ بی اَند بی (I-sleep B&B)

هتل مقرون به صرفه آی اسلیپ بی اند بی موقعیت مکانی بسیار خوبی دارد و مکان بسیار ساکتی است. از مزایای خوب هتل می توان به صبحانه رایگان، اتاق هایی تمیز و راحت و با دکوراسیون مدرن و تم سیاه و سفید، اشاره کرد.

میان رده: مهمان پذیر 149 گست هوس (149 Guesthouse)

در این مهمان خانه کارکنان هتل واقعاً به مهمانان کمک می کند وجود دستگاه قهوه ساز و جکوزی ها از دیگر ویژگی های خوب این هتل به شمار می رود. ساختمان هتل معماری شیک و زیبایی دارد و اتاق های آن از تراس هایی با نمایی زیبا از درختان پر برگ برخوردار هستند. در ضمنًً یک شنبه ها بازاری در فضای باز در نزدیکی برپا می شود که در آن اجناس دست دوم مناسبی به فروش می رسد.

مجلل: هتل سِوِن سوییتز (Seven Suites)

در هتل مجلل و لوکس سون سویتز می توانید از صبحانه های بسیار خوب در اتاق های مدرن و جادار لذت ببرید. این هتل به تازگی بازسازی شده است و حمام های شیک و تختخواب های بسیار راحت آن حس واقعاً خوبی به شما می دهد. سون سوییتز تنها 6 اتاق دارد است و به همین دلیل کاملاً ساکت است.

6. پینیِتو

شما می توانید با تراموا تنها در عرض 15 دقیقه خود را از مرکز شهر به محله پینیتو (Pigneto) برسانید. این محله، منطقه ای رنگارنگ با نقاشی های دیواری، هنرهای خیابانی و نقاشی های دیواری با موضوع های اخلاقی محسوب می شود و ساکنان آن همیشه سعی می کند آن را به روز نگه دارد. برخی از رمی ها این محله را بروکلین رم (Brooklyn of Rome) می دانند که حقیقتا نام مناسبی است (بروکلین یکی از محله های قدیمی و زیبای نیویورک است).

این محله پر از رستوران های به روز است و معمولا کولی های رم در آن زندگی می کنند. خانه های کوچک قدیمی و آپارتمان های نو در کنار هم ترکیب جالبی را ایجاد کرده اند. کافه های کوچک زیادی نیز در این منطقه دیده می شود. پینیتو محله ای خوبی برای آشنایی با مردم مختلف هستند

بهترین هتل ها

اقتصادی: هتل ریلِی ویلا فیوراِلی (Relais Villa Fiorelli)

این هتل در نقطه ای آرام در میدان د ویلا فیورالی (Piazza di Villa Fiorelli) واقع شده است. اتاق های ساده و مدرن این هتل دارای امکاناتی نظیر وای فای رایگان و بالکن هایی با نمای زیبا به سمت باغی سرسبز هستند.به تازگی ایستگاه مترو لاین نسی لُدی (Line C Lodi) در نزدیکی هتل ساخته شده است و به همین دلیل به راحتی خود را می توانید به مرکز شهر برسانید. از دیگر خدمات هتل ریلی ویلا فیورالی می توان به صبحانه رایگان اشاره کرد که مطابق با میل تان در اتاقتان یا در باغ هتل سرو می شود.

میان رده: هتل یورواستار رم ایتِرنا (Eurostars Roma Aeterna)

این هتل درست در میدان دِل پینیتو (Piazza del Pigneto) قرار داد. هتل یورواستار رم درگذشته کارخانه داروسازی بوده است. اتاق ها دکوراسیونی کاملا ساده و زیبا همراه با تصاویر مختلف دارند. از دیگر امکانات این هتل می توان به صبحانه عالی و باشگاه مجهز رایگان اشاره کرد

مجلل: هتل لاتینوم (Hotel Latinum)

هتل بوتیک هتل لاینوم تنها 12 اتاق با کف شیشه ای دارد تا بتوانید سایت های باستان شناسی زیر هتل را به راحتی ببینید و با تاریخ روم بهتر آشنا شوید. در اتاق های این هتل، اسباب و اثاثیه چوبی بسیار زیبایی نیز وجود دارد. تراس و بام هتل نیز می تواند مکان خوبی برای به آرامش رسیدن باشد.

7. تریدنت

گردشگران زیادی بیشتر برای دیدن فواره تروی و پله های اسپانیایی به محله تریدنت (Tridente)می آیند؛ اما این محله جاذبه های دیگری مثل فروشگاه های مجذوب کننده و هتل ها و رستوران های مجلل نیز دارد. در صورت انتخاب هتل در این منطقه، در جهت بازگشت به هتل، مکان های تاریخی، ساختمان هایی با معماری قدیمی و غذاخوری های بی شماری را می بینید

با اقامت در این منطقه احساس نمی کنید که در منطقه بومی هستید؛ اما به بیشتر جاذبه های معروف شهر نزدیک هستید؛ در ضمنًً با اقامت در تریدنت زندگی اشرافی رمی را تا حدود زیادی احساس می کنید.

بهترین هتل ها

اقتصادی: مهمانپذیر کریسپی ریلکس (Crispi Relax)

با کمتر از پنج دقیقه پیاده روی از پله های اسپانیایی می توانید خود را به این مهمان پذیر برسانید. کریسپی ریلکس اقامگاهی کاملا مناسب در مرکز شهر است؛ زیرا با قیمتی مناسب می توانید در اتاق های تمیز و کولردار اقامت کنید؛ البته این اتاق ها نسبتاً کوچک هستند که با توجه به موقعیت مکانی مهمان پذیر چندان تعجب برانگیز نیست. برخی از اتاق ها دارای بالکنی با فضای بزرگ هستند که از آن ها می توانید مستقیم مرکز شهر را ببینید.

میان رده: کُندُتی هتل (Condotti Hotel)

کندتی هتل که در اطراف پله های اسپانیایی واقع شده است، یک هتل بوتیک باشکوه محسوب می شود که ورودی آن در خیابان آرامی واقع شده است و دکوراسیون زیبا و عناصر معماری زیادی نیز برخوردار است. اگر کودک نیز همراه تان دارید می توانید در ساختمان کناری هتل اقامت کنیم که در آن سوئیت هایی با دو اتاق خواب دو تخته واقع شده است.

لوکس: هتل دینگهیتِرا رم (Hotel dInghilterra Roma)

این هتل درست در نزدیکی پله های اسپانیایی و در خیابان ویا دل کورسو (Via del Corso) با فروشگاه های متعدد در ساختمانی بسیار قدیمی متعلق به قرن شانزدهم واقع شده است. قیمت هتل دینگهیتِرا رم درمقایسه با سایر هتل های لوکس منطقه واقعا مناسب است. کارکنان این هتل خواسته های مهمانان را در اسرع وقت انجام می دهند. از رستوران این هتل که رستوران کافه رومانو (Café Romano) نام دارد، می توانید چشم انداز هاه بی نظیری را مشاهده کنید. این هتل 88 اتاق دارد که هرکدام از آن ها دارای دکوراسیون اختصاصی با سبک و زیبایی خاص هستند.

8. پاریولی

محله پاریولی (Parioli) بیشتر منطقه ای مسکونی است و فضای ساکتی دارد. فاصله زمانی این منطقه تا مرکز شهر کمتر از نیم ساعت است. پارپولی از چند باغ و پارک تشکیل شده است و قسمت جنوبی آن در امتداد باغ های ویلا برگیز (Villa Borghese) کشیده شده است. در این منطقه تعداد زیاد از افراد ثروتمند زندگی می کنند و آپارتمان های شیکی ساخته شده است. با اقامت در این منطقه زندگی در یکی از منطقه ها نیمه حومه ای رم را تجربه می کنید.

بهترین هتل ها

اقتصادی: هتل دلا موس (Hotel Delle Muse)

در هتل دلاموس تراسی سرپوشیده در میان باغ هتل وجود دارد که می توانید در آن از صرف ناهار و شام در مکانی دل نشین لذت ببرید. کارکنان هتل واقعاً پاسخگو هستند و ایستگاه اتوبوسی نیز در نزدیک هتل واقع شده است؛ یکی از معایب این هتل اتاق های کوچک و کمی قدیمی آن است؛ اما در مقابل تمیز و راحت هستند و قیمت مناسبی هم دارند. این هتل که متعلق به یک خانواده است، امکاناتی نظیر وای فای رایگان و رستوران نیز دارد

میان رده: هتل پاریولی پِلیس بی اند بی (Parioli Place B&B)

باغی که در بام این هتل واقع شده است، مکانی بسیار عالی است و می توانید صبحانه را در این فضای فرح بخش میل کنید. برخورد مناسب کارکنان، صبحانه عالی و طراحی داخلی مدرن سیاه و سفید این هتل را به یک هتل میان رده عالی تبدیل کرده است.

لوکس: هتل لرد بایرون (Hotel Lord Byron)

حمام های مرمری این هتل واقعاً عالی هستند و مبلمان اتاق های آن که از چوب بسیار باکیفیت ساخته شده اند، حس واقعاً خوبی به شما می دهند و باعث شده اند دکوراسیون آن ها که با سبک آرت دکو ایجاد شده است، هیچ نقصی نداشته باشد. به طور خلاصه اتاق های هتل لرد بایرن بیشتر شبیه یک گالری هنری هستند و اقامتی به یادماندنی برای شما رقم می زنند. در ضمنًً از یک سالن استراحت و رستوران مجلل نیز برخوردار است.

9. سان لُرنزو

اگر می خواهید از منطقه ای بازدید کنید که دانشجویان بیشترین جمعیت آن را تشکیل می دهد، سان لُرنزو (San Lorenzo) بهترین انتخاب است. این محله در نزدیکی دانشگاه ساپینزا (Sapienza University) واقع شده و با کمی پیاده روی از مرکز شهر به سمت شرق می توانید به آن برسید. سان لرنزو در جریان جنگ جهانی دوم شدیداً بمباران شد و پس از آن به اندازه سایر محله ها بازسازی نشد. اگرچه این محله مانند سایر محله های رم زیبا نیست؛ اما مکان مناسبی برای خوش گذرانی محسوب می شود.

فروشگاه های زیادی وجود دارد که در آن ها لباس های مد ایتالیایی و سایر لباس های زیبا به فروش می رسد. در ضمنًً می توانید در مغازه های اغذیه فروشی خیابان های ویا دی وُلشی (Via dei Volsci) و ویا دی سابِلی (Via dei Sabelli) از پیتزای باکیفیت و مقرون به صرفه نیز لذت ببرید. این دو خیابان شب های پرشور و هیاهویی نیز دارند.

بهترین هتل ها

اقتصادی: هاستل دِ یِلو (The Yellow)

هاستل د یلو در پردیس دانشگاهی ایستگاه راه آهن مرکزی واقع شده است. کوله گردها در این هاستل فضای خاصی به وجود آورده اند و می توانید از اجرای زنده موسیقی محلی نیز در آن لذت ببرید. از دیگر امکانات این هاستل می توان به کارکنان پاسخگو و مسئول، کلاس های یوگا و کلاس های آشپزی برای آموزش پاستای ایتالیایی در بام هتل و اشاره کرد که باعث شده است د یلو به یکی از بهترین هاستل های رم تبدیل شود.

اقتصادی: هاستل اِلِساندرو پالاس هاستل (Alessandro Palace Hostel)

این هاستل نیز از امکانات زیادی برخوردار است که از میان آن ها می توان به کافی شاپی در بام هتل با سایه بان که محل مناسبی برای استراحت محسوب می شود، یک باشگاه و دو رستوران اشاره کرد.

میان رده: هتل لورِنسیا (Hotel Laurentia)

این هتل با 5 اتاق در پرجنب وجوش ترین نقطه سان لورنزو واقع شده است و با اقامت در آن می توانید صبحانه های بی نظیری میل کنید. اتاق های هتل جادار هستند و قیمت مناسبی هم دارد (در این هتل اتاق های متنوعی از یک تا پنج تخته وجود دارد) و ظاهری ساده و زیبا دارد. قسمت غذاخوری هتل لورنسیا ظاهر کاملاً متفاوتی دارد. قوس های آجری بزرگ غذاخوری این هتل، آن را به بخش های مختلفی تقسیم کرده اند و مهمانان هتل می توانند در فضایی کاملاً خصوصی از غذای خود لذت ببرند.

لوکس: هتل رویال کورت (Hotel Royal Court)

هتل 4 ستاره رویال کورت در ایستگاه راه آهن ترمینی رم واقع شده است و دکوراسیون هنری زیبایی دارد. کف پوش های چوبی، مبلمان هایی که در دوران تاریخی خاص ساخته شده اند و وجود مبلمان های بسیار خاص در بسکمک از اتاق های هتل، آن ها را منحصر به فرد کرده است. در ضمنًً این اتاق ها و سرویس های بهداشتی آن ها، فضای زیادی دارند و برای خانواده های پرجمعیت مناسب هستند.

در آخر باید باز هم متذکر شویم انتخاب محل اقامت و هتل بستگی به هدف سفرتان دارد؛ برخی از افراد می خواهند از رستوران های مجلل و شب های پرشور و حال رم لذت ببرند. برخی دیگر تنها برای بازدید از جاذبه های تاریخی معروف و مجذوب کننده به این شهر سفر می کند؛ برخی هم بیشتر برای آشنایی با شهروندان رم و تجربه سبک زندگی رمی وارد این شهر تاریخی ایتالیایی می شود.

اگر قصد دارید مدت نسبتاً زیادی در را رم بمانید، توصیه می کنیم ابتدا چند روزی را در محل هایی که به مرکز شهر نزدیک تر هستند سپری کنید تا از بازدید از مجذوب کننده ترین جاذبه های آن محروم نشوید و پس از آن به محله هایی که کمی با مرکز شهر فاصله دارند، نقل مکان کنید تا خرید و غذا خوردن در کنار مردم محلی را نیز تجربه کنید.

به عنوان آخرین جمله باید بگوییم رم، شهر واقعاً شگفت انگیزی است و در هر بخش از آن اقامت کنید واقعاً تحت تأثیر فضای آن قرار می گیرید.

منبع: کجارو / nomadicmatt.com
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1973

به "در سفر به رم کجا اقامت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به رم کجا اقامت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید