دیدار نویسندگان چین با مخاطبان ایرانی در شهر کتاب مرکزی

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران آنلاین:گروهی از نویسندگان و شاعران کشور چین پنج شنبه 5 اردیبهشت در شهر کتاب مرکزی حضور خواهند داشت تا با مخاطبان خود از آثار منتشر شده در ایران و فرهنگ چین سخن بگویند.

دیدار نویسندگان چین با مخاطبان ایرانی در شهر کتاب مرکزی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

این برنامه در دو بخش بزرگسال و کودک طراحی شده است.

در بخش اول برنامه بزرگسال که از ساعت 17 تا 18 برگزار می گردد، از کشور چین ژائو لی هونگ و از ایران شمس لنگرودی و علی اصغر محمدخانی، مدیر بخش فرهنگی و بین المللی موسسه شهر کتاب و دکتر ابوالقاسم اسماعیل پور، اسطوره شناس و استاد دانشگاه شهید بهشتی حضور خواهند داشت. در این بخش به روخوانی و نقد و آنالیز اشعار و آثار چین پرداخته می گردد، که با پخش قطعاتی از موسیقی این کشور همراه خواهد بود.

دربخش دوم این برنامه سه نویسنده کتاب های کودک و نوجوان این کشور که آثارشان به فارسی ترجمه و منتشر شده به همراه مترجمان این آثار حضور خواهند داشت.

شائو ون شوان، نویسنده کتاب پر با ترجمه سحر ترهنده (نامزد دریافت نشان کتاب سال لاکپشت پرنده)، شه تائو، نویسنده کتاب از این سر تا آن سر رودخانه با ترجمه مهدی حجوانی و ژائو لی هونگ با کتاب قلعه دروغ که اخیرا به چاپ رسیده اند؛ همراه با علی اصغر سیدآبادی (نویسنده) در این برنامه حضور خواهند داشت و درباره این آثار به گفت وگو خواهند پرداخت.

در بخش کودک که از ساعت 19 شروع می گردد، بچه ها می توانند در برنامه قصه گویی به همراه عروسک گردانی که بر اساس کتاب پر اجرا می گردد شرکت نموده و از نزدیک با نویسنده این اثر آشنا شده و به گفت وگو بپردازند.

کشور چین سال جاری مهمان ویژه سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است. به همین مناسبت در شهر کتاب مرکزی برنامه دیدار و گفت وگو با بعضی از پدیدآورندگان این کشور برگزار می گردد.

شرکت در هر دو بخش این برنامه برای علاقه مندان آزاد است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 561

به "دیدار نویسندگان چین با مخاطبان ایرانی در شهر کتاب مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار نویسندگان چین با مخاطبان ایرانی در شهر کتاب مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید