تور لحظه آخری تایلند: چطور یک هفته را در بانکوک بگذرانیم؟

به گزارش مجله ستاره، برنامه سفر پیشنهادی برای یک هفته بازدید از بانکوک

بانکوک جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی، بعضی از برترین غذاهای آسیایی و مردمی میهمان نواز دارد و همین امر این شهر را تبدیل به یکی از برترین مقاصد گردشگری در تایلند نموده است. بیشتر گردشگران چند روزی را در بانکوک می گذرانند، ولی اگر بخواهید یک هفته را در این شهر بگذرانید، شاید برای شما چالش برانگیز باشد و ندانید که در طول هفته چه کارهایی می توانید انجام دهید. ولی بانکوک جاذبه های زیادی دارد و هفته را می توانید در این شهر بگذرانید و از قصرها و بناهای تماشای آن تماشا کنید.

تور لحظه آخری تایلند: چطور یک هفته را در بانکوک بگذرانیم؟

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

شماری از بزرگترین مراکز خرید آسیا و بازارهای محلی هم در این شهر قرار گرفته اند. بنابراین، بانکوک نه تنها شهری برای افراد فرهنگ دوست است، بلکه این شهر بهشت افراد عاشق خرید هم می باشد. به تمام موارد فوق، غذاهای فوق العاده را هم اضافه کنید.

ولی با تمام این اوصاف، چطور یک هفته را در بانکوک بگذرانیم؟ در ادامه خبرنگاران برنامه ای برای یکهفته حضور شما در این شهر ارائه می نماید.

پرواز و هتل های بانکوک

پرواز مستقیم از تهران تا بانکوک حدود 7 ساعت است و قیمت آن بسته به نوع پرواز، هواپیما، تاریخ و بعضی عوامل دیگر متغیر است. ولی هزینه پرواز رفت و برگشت به بانکوک حدود 2 میلیون تومان است. توصیه می کنیم پرواز خود از تهران به بانکوک را به وسیله خبرنگاران تهیه کنید. چراکه با خرید از خبرنگاران در واقع با برترین شرکت های هواپیمایی سفر خواهید کرد و سفری عالی را تجربه می کنید. علاوه بر خدمات پرواز، شما بعلاوه می توانید به وسیله خبرنگاران در میان انواع مختلفی از هتل های موجود در بانکوک انتخاب خود را انجام دهید و اتاق مورد نظرتان را به صورت آنلاین رزرو کنید.

روز اول

در روز اول به بازدید از جاذبه های تاریخی داخل شهر بپردازید. ما گزینه های زیر را توصیه می کنیم.

نکته: اگر قصد دارید از مراکز تاریخی این شهر بازدید کنید، حتماً به یاد داشته باشید که لباس مخصوص بازدید از این مکان ها را بپوشید و به اصول آن ها پایبند باشید. در این مکان ها شما باید لباس هایی کاملا پوشیده به تن کنید (پیراهن های با آستین، و شلوارهای بلند با جوراب تا انگشتان پای شما هم تعیین نباشد).

هرگز بدون بیمه سفر اقدام به سفر نکنید. برای سفر به بانکوک خود را از اینجا بیمه کنید.

در صبح روز اول از The Grand Palace تماشا کنید. این بنا در اواخر قرن 18ام ساخته شده است، ولی در طی قرن های آینده همچنان پیشرفته است. این مجموعه در واقع محبوب ترین جاذبه گردشگری در بانکوک است. هوا این منطقه در روز ممکن است خیلی گرم باشد، بنابراین ترجیحاً صبح زود به اینجا بیایید تا گرفتار گرمای هوا و یا ازدحام جمعیت نشوید. اگر به بناهایی در همین سبک علاقه دارید، توصیه می کنیم از Wat Arun و Wat Pho هم تماشا کنید.

برای صرف غذا توصیه می کنیم به رستوران هایی بروید که در اطراف رودخانه چائو فرایا قرار گرفته اند و از خوردن غذاهای لذیذ تایلندی و در عین حال تماشای چشم انداز ی عالی رودخانه لذت ببرید.

شما بعلاوه می توانید از تورهای کشتی و قایق سواری در این رودخانه هم بهره ببرید.

روز دوم

در روز دوم به مراکز خرید بروید. بانکوک یکی از بزرگترین شهرهای آسیا برای خرید است و در آن هم لباس و لوازم جانبی مقرون به صرفه قیمت و هم ابزار تکنولوژیکی گران و به روز جهان را پیدا می کنید.

مرکز خرید Siam Paragon

Siam Paragon یک مرکز خرید مجهز است. در طبقات پایینی این مرکز خرید شما می توانید محصولات برندهای مختلف و معروف را بخرید. ولی طبقات فوقانی بیشتر به برندهای لوکس و تجملی تر اختصاص دارد. رستوران و کافه های این مرکز خرید هم در طبقه هایی بالایی قرار گرفته اند.

مرکز خرید MBK

این مرکز خرید صدها مغازه کوچک و شلوغ را در خود جای داده است. در MBK خبری از برندهای معروف و یا لوکس نیست. ولی این مرکز خرید محلی عالی برای خرید لباس، گوشی های تلفن همراه و یا انواع سوغاتی ها است.

مرکز خرید Central World

در نزدیکی Siam Paragon و در فاصله چند دقیقه پیاده روی با آن، مرکز خرید Central World قرار گرفته که بزرگترین مرکز خرید بانکوک است. بیشتر فروشگاه های این مرکز خرید برای طبقه میانه مناسب هستند. در این مرکز خرید فروشگاه های لباس، کتاب فروشی و رستوران های مختلفی را مشاهده می کنید.

Central Embassy

اگر قصد خرید از مراکز لوکس را دارید، به Central Embassy بروید. این مرکز خرید در واقع یکی از جدیترین مراکز خرید فوق العاده لوکس در بانکوک است.

در روز دوم شما بعلاوه می توانید از خانه Jim Thompson تماشا کنید که یک کارآفرین صنعت ابریشم بود ولی در اواخر دهه 1960 به صورت مرموزی ناپدید شد. وی در سال 1958 اقدام به ساخت این خانه سنتی تایلندی فوق العاده نموده بود. امروزه بازدید عموم این خانه ممکن است.

هرگز بدون بیمه سفر اقدام به سفر نکنید. برای سفر به بانکوک خود را از اینجا بیمه کنید.

روز سوم

روز سوم خود را به شهرگردی اختصاص دهید. بازدید از جاذبه های زیر در روز سوم می تواند برنامه جالبی برای شما باشد.

کانال Khlong در Thonburi

کانال Thonburi در حاشیه رود Chao Phraya بانکوک قرار گرفته است و یکی از شگفت انگیزترین بخش های این شهر است. شرکت در تورهای گردش با قایق در این کانال شما را از سر و صدای خیابان های شلوغ بانکوک دور میکند و می توانید از تماشای نمای بیرونی شهر لذت ببرید.

غذاهای خیابانی در محله چینی ها

در این محله شما می توانید از خوردن غذاهای خوشمزه و مقرون به صرفه قیمت تایلندی لذت ببرید. به غیر از غذاهای لذیذ، بازارهای مختلفی هم در محله چینی ها برگزار می گردد که در آنها می توانید سوغاتی و یا لوازم جانبی و خرت و پرت بخرید.

Asiatique The Riverfront

اینجا یک بازار شبانه با بیش از 1500 مغازه و غرقه است که همه در آن پیدا می گردد. در کنار خرید، رستوران های مختلفی هم در این منطقه قرار گرفته است.

روز چهارم

برنامه روز چهارم شما خالی تر است. چراکه در روز پنجم قرار است به بیرون از بانکوک بروید. در روز پنجم از این جاذبه ها تماشا کنید.

بازارهای شناور

این بازارها بیشتر از اینکه شبیه به یک بازار باشند، شبیه به جاذبه های گردشگری است. بنابراین توصیه می کنیم یک روز زندگی شهری را کنار گذاشته و در این بازارها گردش کنید. بازار شناور Amphawa در فاصله کمی از تایلند قرار گرفته و یک بازار آخر هفته محبوب در منطقه است. بازار دیگر Damnoen Saduak نام دارد که بیشتر شبیه به یک مقصد گردشگری شلوغ است تا یک بازار. ولی با این حال بازدید از آن جالب است و مغازه های سوغاتی و لباس فروشی زیادی در آن قرار دارند.

Issaya Siamese

Issaya Siamese در واقع یک رستوران تایلندی است که آشپزی اصیل و سنتی تایلندی را با طعم و روش های پخت بین المللی ادغام می نماید. جدا تنوع غذایی، اگر قصد صرف غذا در محیطی آرام و زیبا را دارید، این رستوران انتخابی مناسب برای شما است.

روز پنجم

سفر به آیوتایا

از بانکوک تا آیوتایا با تاکسی و یا مینی ون حدود یک ساعت فاصله است. آیوتایا یکی از برجسته ترین شهرهای تاریخی در تایلند است. پارک تاریخی آیوتایا امروزه در لیست آثار میراث جهانی یونسکو ثبت شده و تبدیل به یک مقصد گردشگری محبوب شده است. یکی از تماشای ترین جاذبه های آیوتایا کمپ فیل ها است که در بیرون این شهر قرار گرفته و این امکان را به بازدیدکنندگان می دهد تا مستقیماً با فیل ها برخورد داشته باشند، به آن ها غذا بدهند و مراقب فیل های مسن باشند.

روز ششم

بازار آخرهفته Chatuchak

این بازار نوعی بازار در فضای باز است که در سمت شمال شهر بانکوک قرار گرفته است. این بازار بیش از 8000 غرفه دارد و مکانی مناسب است تا خریدهای خود در انجام دهید. در بازار Chatuchak از لباس گرفته، تا آثار هنری بومی، سوغاتی، اثاثیه منزل و حتی حیوانات خانگی را می توانید بخرید.

همانطور هم که از نام این بازار پیداست، Chatuchak فقط در آخر هفته ها تشکیل می گردد. اگر قصد بازدید از این بازار را دارید، این کار را یا صبح زود و یا بعد از غروب آفتاب انجام دهید، چراکه در طول روز هوا خیلی گرم می گردد.

هنگام بازدید از این بازار باید دو چیز را در خاطر داشته باشید. اینکه این بازار خیلی بزرگ است و ممکن است در آن گم شوید. بنابراین، اگر از چیزی خوشتان آمد، همان موقع آن را بخرید، چراکه احتمالاً دیگر نتوانید مغازه مورد نظرتان را پیدا کنید. دوم اینکه، از آنجایی که این بازار بسیار بزرگ است، باید مراقب وسایل شخصی و کیف خود باشید.

چشمه معدنی

یکی از معروف ترین چشمه های معدنی بانکوک، Spa InterContinental است که در داخل هتل InterContinental قرار گرفته است. در این مجوعه انواع خدمات رفاهی و درمانی مهیا است و شاید برترین گزینه بعد از سپری کردن یک روز در بازار شلوغ Chatuchak و انتها دادن به سفر یک هفته ای باشد تا با انرژی به زندگی روزمره خود بازگردید!

منبع: الی گشت
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2015

به "تور لحظه آخری تایلند: چطور یک هفته را در بانکوک بگذرانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور لحظه آخری تایلند: چطور یک هفته را در بانکوک بگذرانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید