دیدار رهبران چین، ژاپن و کره جنوبی در ارتباط با کره شمالی

به گزارش مجله ستاره، رهبران کره جنوبی، ژاپن و چین قرار است روز دوشنبه پیرامون مسائل مالی و موضوع کره شمالی دیدار و گفت وگو نمایند.

دیدار رهبران چین، ژاپن و کره جنوبی در ارتباط با کره شمالی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی و آبه شینزو نخست وزیر ژاپن قصد دارند تا روز دوشنبه با شی جین پینگ رئیس جمهور چین دیدار و گفت وگو نمایند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، آنها همچنین می خواهند برای داشتن یک جلسه سه جانبه با لی که چیانگ نخست وزیر چین به شهر چنگدو بروند. انتظار می رود آنها در خصوص مسائل مالی مختلفی با یکدیگر بحث و گفت وگو نمایند و موضوع کره شمالی را در دستور کار خود قرار دهند.

ما ژائو شو معاون وزیر خارجه چین روز پنجشنبه در خصوص این جلسه سه جانبه گفت: حفظ صلح و ثبات شبه جزیره کره و کوشش برای راه چاره سیاسی موضوع این منطقه، مورد توجه چین، ژاپن و کره جنوبی است.

کره شمالی از سال 2006 تحت تحریم های شدید شورای امنیت قرار گرفته و با وجود ورود به مذاکرات اتمی با کره شمالی، آمریکا و متحدان غربی اش همچنان تأکید دارند که تمام تحریم ها باید تا خلع سلاح اتمی پیونگ یانگ پابرجا بماند.

بامداد سه شنبه بود که روسیه و چین با ارائه پیش نویس قطعنامه ای به شورای امنیت سازمان ملل، خواهان لغو بعضی تحریم های کره شمالی شدند. (جزئیات بیشتر)

همزمان با طرح پیشنهاد روسیه و چین برای کاهش بخشی از تحریم های کره شمالی، یک دیپلمات آمریکایی به رسانه ها گفته است که اکنون زمان مناسبی برای کاستن از تحریم های این کشور نیست.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پیشتر به واشنگتن تا انتها امسال میلادی برای اتخاذ یک رویکرد منعطف در قبال کره شمالی مهلت داده بود. پیونگ یانگ تهدید نموده است که اگر واشنگتن پیشنهاد جدی و مناسبی در مذاکرات مطرح نکند، کره شمالی با انجام آزمایش های تازه موشکی، به آمریکا هدیه کریسمس می دهد. کره شمالی همچنین با بیان اینکه مذاکرات با آمریکا بی نتیجه بوده، اعلام نموده است که گزینه خلع سلاح اتمی دیگر روی میز مذاکره قرار ندارد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 573

به "دیدار رهبران چین، ژاپن و کره جنوبی در ارتباط با کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار رهبران چین، ژاپن و کره جنوبی در ارتباط با کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید