درخواست چین برای توقف محدودیت صادرات فناوری تراشه های ژاپنی

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، جدیدترین اقدام چین برای محدودکردن محدودیت های صادراتی در مذاکرات وانگ با یاسوتوشی نشیمورا وزیر بازرگانی ژاپن در کنفرانس همکاری مالی آسیا اقیانوسیه مطرح شد.

درخواست چین برای توقف محدودیت صادرات فناوری تراشه های ژاپنی

ژاپن همراه هلند در ماه ژانویه توافق کردند تا محدودیت های صادراتی آمریکا در مورد فروش بعضی ابزارهای تراشه سازی به چین را اعمال نمایند و در نتیجه آن محدودیت هایی بر صادرات 23 نوع تجهیزات نیمه رسانا سازی برای کشور مذکور وضع کردند.

آمریکا سال گذشته با هدف کند کردن فعالیت چین روی ابر رایانه ها محدودیت هایی وضع کرد.

البته ژاپن، چین را هدف محدودیت های صادراتی اعلام نکرد و گفته وظیفه خود برای یاری به برقراری صلح و ثبات بین المللی را انجام می دهد.

در بیانیه وزارت بازرگانی چین نیز آمده است این کشور تمایل دارد برای ترویج همکاری های عملیاتی در حوزه های کلیدی مالی و تجاری با ژاپن همکاری کند.

آدینه هفته گذشته نیشیمورا با جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا دیدار کرد و آنها درباره عمیق تر کردن همکاری ها درباره تحقیق و توسعه تراشه ها و فناوری های پیشرفته مانند رایانش کوانتومی و هوش مصنوعی توافق کردند.

البته وانگ نیز با ریموندو و کاترین تای نماینده تجاری آمریکا دیدار و از سیاست های مالی و تجاری این کشور علیه چین انتقاد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 خرداد 1402 بروزرسانی: 9 خرداد 1402 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2242

به "درخواست چین برای توقف محدودیت صادرات فناوری تراشه های ژاپنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست چین برای توقف محدودیت صادرات فناوری تراشه های ژاپنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید