دمشق: به ترکیه و غربی ها اجازه نخواهیم داد تروریست ها را به ما تحمیل نمایند

به گزارش مجله ستاره، وزارت خارجه سوریه ضمن انتقاد از سیاست های ترکیه و غرب در حمایت از گروه های تروریستی، تأکید کرد که ارتش سوریه به عملیات خود ادامه خواهد داد.

دمشق: به ترکیه و غربی ها اجازه نخواهیم داد تروریست ها را به ما تحمیل نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه سوریه در واکنش به اظهارات و اقدامات مقامات ترکیه گفت که اینکه آنکارا از وارد کردن خسارت به ارتش سوریه سخن می گوید، اعترافی است بر اینکه ترکیه در کنار تروریست ها ایستاده و از آن ها حمایت می نماید.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) منبعی مسؤول در وزارت خارجه سوریه آدینه (نهم اسفند) در مورد تحولات اخیر ادلب گفت: تبلیغات دروغینی که ترکیه و کشور های غربی علیه سوریه طی روز های گذشته انجام دادند، حمایت آن ها به ویژه رژیم ترکیه از گروه های مسلح تروریستی طی سال های گذشته را اثبات می نماید و نشان می دهد که آن ها برای اجرای نقشه های خود علیه خواسته های مردم سوریه از جمله نابودی تروریسم در این کشور، سرمایه گذاری نموده و روی این نقش ها حساب باز نموده بودند.

منبع مذکور به دروغ پردازی رسانه های ترکیه در مورد تحولات ترکیه اشاره نمود و گفت: اینکه رسانه های ترکیه و غرب مدام در حال مبالغه در مورد خسارت های ارتش سوریه در نبرد های اخیر محور سراقب هستند و به آن می بالند، تلاشی از سوی آن هاست تا با این کار بتوانند روحیه باخته تروریست ها را بالا ببرند و این گونه اقدامات آن ها اعتراف رسمی به این است که نیرو های اردوغان دوشادوش گروه های تروریستی و تکفیری در حال جنگ اند و تأیید می نماید که ترکیه به تعهدات خود در توافق سوچی پایبند نبوده و نیست.

رسانه های ترکیه و گروه های تروریستی دیروز پنجشنبه مدعی شدند که شهر سراقب واقع در شرق ادلب به دست آن ها افتاده و ارتش سوریه مجبور به عقب نشینی شده است.

منبع مسؤول در وزارت خارجه سوریه به عملیات پیروز نیرو های سوری در شمال این کشور اشاره نموده و گفت که طی این عملیات ها، جاده بین المللی دمشق به حلب و فرودگاه بین المللی حلب بازگشایی شد و نیرو های سوریه توانستند بیش از 130 روستا را در استان های ادلب و حلب و حماه را آزاد نمایند که همه این ها منجر به جنون ترکیه و کشور های غربی شده و نشان می دهد که حمایت از تروریسم، یک راهبرد ثابت در سیاست این کشور ها برای دست یابی به اهداف پلشت و غیراخلاقی آن است.

این منبع همچنین تأکید کرد که ارتش سوریه همانند گذشته به حملات و عملیات های خود علیه تروریست ها در سرتاسر این کشور ادامه خواهد داد و اجازه نمی دهد کشور های غربی و آلت دست آن ها، تروریست ها را برای همواره بر مردم سوریه مستولی قرار دهند و سرنوشتشان را به دست بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 808

به "دمشق: به ترکیه و غربی ها اجازه نخواهیم داد تروریست ها را به ما تحمیل نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمشق: به ترکیه و غربی ها اجازه نخواهیم داد تروریست ها را به ما تحمیل نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید