دلیلی برای افزایش قیمت مسکن وجود ندارد

به گزارش مجله ستاره، تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد از لحاظ فنی هیچ دلیلی برای افزایش قیمت مسکن وجود ندارد بلکه باید به سمت ثبات و بعد کاهش نرخ حرکت کرد.

دلیلی برای افزایش قیمت مسکن وجود ندارد

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرآنلاین، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در برنامه تیتر امشب، شبکه خبر از عدم افزایش نرخ بلیط ها در ایام نوروز اطلاع داد و گفت: هیچ افزایش قیمتی در بلیط ها صورت نگرفت تنها در بحث اتوبوس این تغییر قیمت رخ داد که بعد از ایام نوروز آن را به حالت قبل باز خواهیم گرداند.

وی اضافه نمود: سال ابتدایی ورود کرونا تمام کسب و کارها آسیب جدی دیدند ولی با کوشش ما سال جاری هیچ کسی در حوزه حمل و نقل بیکار نشد.

اسلامی از تحویل اولین واحدهای مسکن ملی اطلاع داد و گفت: با تحویل این واحدها در فروردین ماه و بسته شدن طرح اقدام ملی مسکن تا خاتمه سال، بازار مسکن بهبود خواهد یافت. از لحاظ فنی هیچ دلیلی برای افزایش قیمت مسکن وجود ندارد بلکه باید به سمت ثبات و بعد کاهش نرخ حرکت کنیم.

وی اضافه نمود: متاسفانه بازارهای ایران تحت تاثیر جو سیاسی و روانی قرار می گیرند و سال جاری نیز سال انتخابات است.

وزیر راه و شهرسازی به ادامه فرایند توقف پروازهای تهران-لندن اشاره نمود و گفت: این پروازها همچنان لغو هستند. در بحث حمل و نقل زمینی هم با استفاده از 60 درصد ظرفیت ناوگان، صد در صد دستور العمل های بهداشتی رعایت می شود.

محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه در سال 1400 افتتاح چندین پروژه آزاد راهی را در دستور کار خود قرار داده ایم ،گفت: آزاد راه اصفهان- شیراز بخشی از آزاد راه حرم تا حرم و بخشی از آزاد راه مراغه هشترود را سال جاری به بهره برداری خواهیم رساند.

او در ادامه به شعار سال جاری که سال فراوری، پشتیبانی و مانع زدایی هاست، اشاره نمود و گفت: ما در بحث مسکن در بخش مانع زدایی ها احتیاج داریم شهرداری ها بخشی از موانعی که در این حوزه ایجاد نموده را برطرف کند و در بحث طرح اقدام ملی مسکن رویه دیگری را در پیش بگیرند.

اسلامی اعلام کرد: در بحث طرح اقدام ملی مسکن، شهرداری بسیاری از شهرهای کشور به دلیل همکاری نکردن موجب تاخیر در تحویل و اجرایی شدن واحدهای مسکن شده اند.

اسلامی شرح داد: با توجه به شعار سال جاری ما سعی نموده ایم مسکن مردم را در اولویت قرار دهیم و با تسهیل کردن فرایند خانه دار شدن بتوایم بخشی از این شعار را به مرحله اجرایی برسانیم. مهم ترین اقدام در این حوزه شهرسازی است که با تسهیل و تسریع در ارائه مجوز توسط شهرداری بتوانیم گشایشی در حوزه ایجاد کنیم.

او در ادامه به فرایند تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی در حوزه مسکن اشاره نمود و گفت: طی جلساتی که با همتی رئیس کل بانک مرکزی برگزار کردیم مقرر شد یک بسته 20 هزار میلیاردی برای جهش فراوری مسکن آماده کنیم و در پرداخت تسهیلات سایر بانک ها هم علاوه بر بانک مسکن همکاری لازم را انجام دهند.

او توضیح داد: سهم هر بانک در این بخش تعیین است و با اعتباراتی که در این حوزه به بانک ها تخصیص می یابد به استناد بانک ها و وزات اقتصاد و همچنین با ایجاد صندوق زمین و مسکن تسهیلات مسکن با همان نرخ های رایج به متقاضیان پرداخت شود.

اسلامی اعلام کرد: خوشبختانه در این مدت بانک مسکن همکاری لازم را داشته است، اما امیدواریم با ابلاغ این دستور العمل فرایند سرعت پرداخت تسهیلات مسکن افزایش یابد.

اسلامی درباره قیمت بلیت ناوگان حمل ونقل هم گفت: در نوروز سال جاری تنها قیمت بلیت اتوبوس افزایش یافته که همانند هرسال بعد از اتمام تعطیلات قیمت به حالت سابق باز می شود.

او شرح داد: ما سعی کردیم در بخش حمل و نقل فراوری کننده و مصرف کننده را در حالت متعادل نگه داریم و این در حالی است که در سال 99 بسیاری از بخش های حمل ونقلی با مسائل و آسیب های بسیار زیادی روبرو شدند که توانستیم با حمایت های لازم بخشی از این مسائل را برطرف کنیم.

اسلامی با بیان اینکه در سال 98 که سال رونق فراوری بود در بحث فراوری اقلام وزارت راه شهرسازی ما سعی کردیم پروژه های عمرانی که نیمه تمام مانده بودند را فعال کنیم اضافه نمود: یکی از این پروژه ها کنار گذر شرقی اصفهان بود که یک پروژه 30 ساله بود که پیشرفت فیزیکی آن تنها 42 درصد بود که در مدت زمان یک سال و نیم آن را در ماه گذشته به بهره برداری رساندیم. همچنین پروژه غدیر هم یکی دیگر از پروژه های عمرانی بود که چندین سال نیمه تمام مانده بود که با حمایت و جدیت پیگیری آن را به بهره برداری رساندیم و اجرا و اتمام چنین پروژه های در طول این سال ها بی سابقه بود.

اسلامی اعلام کرد: در سال 99، 900 کیلومتر آزاد راه ساختیم و سال جاری هم حدود 300 کیلومتر پروژه آزاد راهی در دست افتتاح داریم. در بحث رونق فراوری در حوزه ریلی هم توانستیم به خودکفایی در بحث ریل داخلی و فراوری واگن برسیم به طوری که در دو سال گذشته هیچ وارداتی واگن و یا ریل از کشورهای خارجی نداشتیم و با وجود جذابیت های که ایجاد نموده بودند هیچ وارداتی نداشتیم و ما توانستیم جشن خودکفایی در این بخش را بگیریم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1545

به "دلیلی برای افزایش قیمت مسکن وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیلی برای افزایش قیمت مسکن وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید