درخواست سیاستمداران آلمانی از مرکل برای محاکمه سران رژیم بحرین

به گزارش مجله ستاره، سیاستمداران آلمانی خواهان محاکمه سران رژیم آل خلیفه به علت تشدید سرکوب معترضان شدند.

درخواست سیاستمداران آلمانی از مرکل برای محاکمه سران رژیم بحرین

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با فراخوان چندین مسئول بین المللی مبنی بر ضرورت اتخاذ مواضع قاطعانه دولت های غربی در قبال رژیم آل خلیفه در بحرین، بعضی از شخصیت های سیاسی و حقوقدانان آلمانی هم در نامه ای شدید اللحن از آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور خواستند که مواضعی قاطعانه علیه مقامات بحرین به علت کارنامه بدشان در زمینه حقوق بشر اتخاذ کند.

فرانک هاینریش نماینده برجسته مجلس آلمان از حزب دموکرات مسیحی (حزب حاکم) که ریاست کمیته حقوق بشر مجلس این کشور را هم بر عهده دارد بر ضرورت محاکمه سلمان بن حمد بن عیسی آل خلیفه ولیعهد و نخست وزیر بحرین تاکید نمود. او بعلاوه خواهان مجازات چندین مقام بحرینی دیگر شد.

به گزارش القدس العربی، هاینریش در نامه ای خطاب به هایکو ماس وزیر خارجه آلمان ضمن ابراز نگرانی از بحرانی شدن شرایط حقوق بشر در بحرین اکید کرد که رژیم آل خلیفه سرکوب فعالان را از سال 2011 میلادی تشدید نموده است.

این نامه دربرگیرنده اطلاعاتی دقیق از شکنجه شدن معارضان سیاسی، شرایط بد بازداشت شدگان، شلوغی بیش از حد زندان ها و اهمال پزشکی در این زندان ها است.

شخصیت های سیاسی آلمان هم در نامه ای خطاب به دولت مرکل خواهان آزادی زندانیان سیاسی در بحرین و لغو مجازات اعدام در این کشور شده و بر ضرورت ورود گزارشگر ویژه شکنجه سازمان ملل به منامه تاکید نمودند.

این تحرکات در حالی صورت می گیرد که شرایط شماری از بازداشت شدگان و زندانیان سیاسی در بحرین پیچیده شده و سرکوب معارضان از سوی رژیم آل خلیفه شدت گرفته است.

اخیرا هم تیم تحقیق سازمان ملل در زمینه بازداشت اجباری از بازداشت نوجوان بحرینی به نام کمیل آدینه منصور سلمان حسن که فرزند یکی از فعالان و زندانیان سیاسی سابق این کشور است انتقاد کرد.

بعلاوه یک نهاد حقوقی وابسته به سازمان ملل متحد خواهان آزادی فعالانی شد که در بحرین به اعدام محکوم شده اند.

بحرین از سال 2011 درگیر موج بیداری اسلامی است. مردم این کشور برای مقابله با اقدامات مستبدانه و وابسته آل خلیفه دست به اعتراض زدند اما نتیجه این فرایند دستگیری، زندان، شکنجه و اعدام برای آزادی خواهانی بود که همچنان در صحنه نبرد حضور دارند.

رژیم آل خلیفه کوشش دارد به پشتوانه نظامیان عربستان و حمایت غرب هرگونه مخالفت را از بین ببرد تا بتواند در عصر نظام های مردم سالاری و حاکمیت ملت ها، ساختار منسوخ پادشاهی خود را حفظ کند. ولی به نظر می رسد رویکرد آل خلیفه در مقابله با جریان اعتراضی داخلی تنها سرعت فروپاشی این نظام را تسریع می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1732

به "درخواست سیاستمداران آلمانی از مرکل برای محاکمه سران رژیم بحرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست سیاستمداران آلمانی از مرکل برای محاکمه سران رژیم بحرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید