کرونا در اروپا، قاطعیت علیه معترضان به محدودیت ها در دستورکار برلین

به گزارش مجله ستاره، نتایج یک آنالیز نشان می دهد میزان مرگ ها بر اثر ابتلا به کرونا در انگلیس در افراد دارای مشاغل ناامن نسبت به افرادی که شغل مطمئنی داشته اند بسیار بیشتر بوده است و وزیر دادگستری آلمان هم قاطعیت بیشتر پلیس علیه معترضان به محدودیت ها را درخواست نموده است.

کرونا در اروپا، قاطعیت علیه معترضان به محدودیت ها در دستورکار برلین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، کرونا و انواع جهش یافته آن به خصوص ویروس انگلیسی همچنان در اروپا جولان داده و نگرانی هایی را برای مقامات و شهفرایندان این اتحادیه ایجاد نموده است.

افراد فقیر در آلمان بیشتر به کرونا مبتلا می شوند و می میرند

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که در آلمان بر اساس نتایج دو آنالیز انستیتو رابرت کخ آلمان بین شرایط اجتماعی افراد و میزان ابتلا به کرونا و مرگ بر اثر آن ارتباط وجود دارد. شبکه آر.ان .دی. آلمان روز شنبه گزارش داد که بر اساس یک آنالیز در دوران موج دوم کرونا شمار موارد مرگ کرونایی در مناطق با اقشار در سطح پایین تر اجتماعی شدیدتر افزایش داشته است، بر این اساس خطر مرگ بر اثر ویروس کرونا در این مناطق 50 تا 70 درصد بیشتر از مناطق مرفه نشین است.

همچنین نتایج یک آنالیز انستیتو رابرت کخ آلمان نشان می دهد که خطر ابتلا به کرونا در مناطق و بین اقشار کم درآمد و مرفه متفاوت است و بین مناطق پایین اجتماع بیشتر دیده شده است، بر این اساس این ویروس به شدت در مناطق فقیرنشین شیوع داشته و در اوایل ژانویه میزان مبتلایان به ازای هر 100هزار نفر در گروه سنی 60 تا 79 سال در اقشار فقیرنشین حدود 190 بوده و بین افراد مرفه در همین سنین کمی بیشتر از 100 بوده است.

نتایج این آنالیز نشان می دهد که میزان ابتلا در افراد بالای 79 سال در مناطق فقیرنشین بیش از 450 نفر به ازای هر 100هزار نفر بوده و در افراد مرفه در این سن حدود 250 ابتلا بوده است.

درخواست وزیر دادگستری آلمان از پلیس برای قاطعیت بیشتر علیه معترضان

وزیر دادگستری آلمان هم پلیس این کشور را به در پیش دریافت اقدامات سخت علیه معترضین به محدودیت های کرونایی فراخوانده است.

این مقام آلمانی اعلام نموده است وقتی صحبت از جرائم و یا نقض گسترده قواعد محافظت در برابر این پاندمی است باید خط قرمز واضحی ترسیم گردد و به طور مداوم ادامه یابد.

قرار است امروز در بسیاری شهرهای آلمان اعتراضاتی گسترده علیه محدودیت های کرونایی برگزار گردد.

بیش از 23هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 23804 مورد ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد. شمار موارد ابتلا به ازای هر 100هزار نفر هم در این کشور به 160.7 مورد افزایش پیدا نموده است. 219 نفر هم در 24 ساعت گذشته بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

نمایندگان مجلس اروپا هم خواهان تسریع در فرایند تأیید واکسن های مناسب برای انواع جهش یافته ویروس کرونا شدند.

مرکل و معاونش هم با آسترازنکا واکسینه شدند

بعد از اینکه بیش از 15 میلیون شهفرایند آلمانی علیه کرونا واکسینه شدند آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هم اولین دوز از این واکسن از شرکت آسترازنکا را دریافت کرد.

استفان زایبرت سخنگوی دولت آلمان در پیغامی توئیتری به نقل از مرکل نوشت: من خرسندم که اولین دوز از واکسن کرونا را با آسترازنکا انجام دادم.

مرکل همچنین تأکید کرد: من می خواهم از همه کسانی که درگیر کمپین واکسیناسیون هستند و همه کسانی که خود را واکسینه نموده اند تشکر کنم. واکسیناسیون کلیدی برای غلبه بر این بیماری است.

صدراعظم آلمان 66 سال سن دارد و در زمره گروهی در این کشور قرار گرفته است که تزریق واکسن آسترازنکا برای آن ها بی اشکال است. مرکل در پیغام توئیتری تصویری از فرایند واکسیناسیون خود را قرار نداد.

اولاف شولتز، معاون صدراعظم آلمان هم روز آدینه اولین دوز از واکسن کرونای خود را دریافت کرد. شولتز هم 62 سال سن دارد و واکسن آسترازنکا را تزریق کرد. نهادهای بهداشتی آلمان واکسن آسترازنکا را برای افراد زیر 60 سال توصیه نمی نمایند.

شولتز در پیغامی توئیتری از تیم پزشکی ارتش آلمان که او را واکسینه کردند تشکر کرد. وی قبل از واکسیناسیون گفت: هر واکسن برای ما زمان غلبه بر این پاندمی را نزدیک تر می نماید. همه باید سهم خود را در این راستا انجام دهند و الگو باشند.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان هم که 71 سال سن دارد روز پنج شنبه با واکسن شرکت فایزر علیه کرونا واکسینه شد. او قبلاً اعلام نموده بود که تمایلی به تزریق واکسن آسترازنکا ندارد.

حدود 220 نفر از شهفرایندان آلمانی هم روز گذشته بر اساس اطلاعات پلیس در برابر ساختمان مجلس آلمان علیه محدودیت های کرونایی و سیاست های دولت در این راستا اعتراض کردند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم خواهان آزادی های بیشتر برای افراد واکسینه شده علیه کرونا شده در دیداری با وزرای کشورهای آلمانی زبان در سوئیس گفت: در اینجا مسئله قائل شدن امتیاز برای افراد واکسینه شده مطرح نیست.

شمار بیماران کرونایی بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه آلمان هم رو به افزایش است. انستیتو رابرت کخ آلمان امروز به نقل از مقامات مربوط به این بخش اطلاع داد که 4740 نفر در این بخش ها بستری هستند که در مقایسه با روز گذشته تعداد آنها 61 نفر افزایش پیدا نموده است.

بر اساس آمارهای نهادهای بهداشتی در آلمان 18.5 درصد از شهفرایندان آلمانی اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده اند، بر این اساس حدود 6.4 درصد شهفرایندان هم دومین دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

ابراز نگرانی درباره تأثیرات جنگ قدرت در اتحادیه احزاب متحد مسیحی بر سر نامزدی صدراعظمی روی فرایند مبارزه دولت با کرونا

لارس کلینگ بایل، دبیرکل حزب سوسیال دموکرات آلمان در این باره ابراز نگرانی نموده است که جنگ قدرت در اتحادیه احزاب متحد مسیحی بر سر نامزدی صدراعظمی آینده آلمان بتواند فرایند مبارزه دولت با کرونا را فلج کند.

وی در این باره گفته است: من بسیار نگران هستم که احزاب متحد مسیحی در مرحله ای که مردم به یک دولت فدرال شایسته عمل و یک جهت گیری سیاسی احتیاج دارند شکستی کامل را رقم بزنند.

این مقام آلمانی همچنین گفته است: ما مسئولیت زیادی در مبارزه با بحران کرونا داریم. اتحادیه احزاب متحد مسیحی به وسیله مناقشات بر سر صدراعظمی آینده آلمان فلج شده است.

افراد دارای مشاغل ناامن در انگلیس بیشتر از کرونا می میرند

نتایج یک آنالیز در انگلیس هم نشان می دهد که خطر این که افراد بر اثر ابتلا به کرونا فوت نمایند برای شاغلان در مشاغل ناامن به شدت بیشتر است.

در انگلیس و ولز سال گذشته تعداد فوتی ها در شاغلین در مشاغل ناامن نسبت به سایر مشاغل دو برابر بیشتر بوده است، این نتیجه تحقیقات اتحادیه TUC در انگلیس است که روز آدینه منتشر شده است.

بر این اساس بین مردان با مشاغل ناامن 51 مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا به ازای هر 100هزار نفر دیده شده در حالی که در مشاغل امن تعداد مرگ ها 24 به ازای هر 100هزار نفر بوده است.

افزایش بستری ها در اورژانس های آلمان

شمار بستری ها در بخش های مراقبت های ویژه هم روز شنبه بر اساس اطلاعات مقامات ذی ربط به 4760 نفر افزایش پیدا نموده است.

تمدید محدودیت ها در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ هم با توجه به شمار بالای مبتلایان به کرونا می خواهد اقدامات حمایتی خود برای مهار کرونا را تا 15 ماه می تمدید کند. نخست وزیر این کشور با اعلام اینکه در زمان حاضر پایداری مشخصی در آمارها وجود دارد در عین حال پیش بینی آشکار درباره چگونگی فرایند اوضاع را ممکن ندانست.

لوکزامبورگ برای جلوگیری از بی استفاده ماندن واکسن های آسترازنکا یک کمپین واکسیناسیون با این واکسن برای افراد جوان در سنین بین 30 تا 54 سال را به راه انداخته است. داوطلبان می توانند از هفته آینده برای واکسیناسیون با این واکسن ثبت نام نمایند.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 36,442 به کرونا مبتلا شده اند و 313 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 2,596 به کرونا مبتلا شده اند و 34 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 15,943 به کرونا مبتلا شده اند و 429 نفر بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت گذشته 10,598 به کرونا مبتلا شده اند و 99 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,224,321 از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 100,404 بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,383,572 به کرونا مبتلا شده اند و 127,225 هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 3,842,079 به کرونا مبتلا شده اند و 116,366 هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,407,283 به کرونا مبتلا شده اند و 76,981 هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,116,950 به کرونا مبتلا شده اند و 80,387 هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1598

به "کرونا در اروپا، قاطعیت علیه معترضان به محدودیت ها در دستورکار برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، قاطعیت علیه معترضان به محدودیت ها در دستورکار برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید