دانش بنیان ها ایمپلنت های استخوانی قابل جذب ساختند

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، این محصول ایران ساخت یک داربست پلیمری و سرامیکی سه بعدی چاپ شده است و از ریزسـاختارهای بیومتریـک تشـکیل می گردد. محصولی که احیـای بافـت طبیعـی پـس از ورود بـه بدن انسان را انجام می دهد. بعلاوه داربست منحصر به فرد پرینت شده سه بعدی، امکان نفوذ سلول ها و رگ هـای خونـی را فراهـم می کنـد کـه هـر دو نقـش اصلـی در بهبـود زخم هـا و ترمیـم بافـت دارند. این مواد از لحاظ زیستی قابل جذب و قابل انعطاف هستند و به کندی تخریب می شوند.

دانش بنیان ها ایمپلنت های استخوانی قابل جذب ساختند

این محصول کاربردها و قابلیت هایی مانند امکان فراوری هر ایمپلنت به صورت اختصاصی برای هر بیمار، مـواد کامـلا تخریب پذیر، قابل جذب در بدن و جایگزین شـونده بـا بافت طبیعی بیمار، کاهش در زمان و هزینه جراحی و تهیه شده از مواد دارای تاییدیه اف دی ای را دارد.

اما کاربرد آن در حوزه جراحی های فک و صورت منحصر به فرد است. بـه عنـوان مثـال در حـال حاضـر برای بازسـازی اسـتخوان فـک معمـولا از مش های تیتانیومی استفاده می گردد. فرایند کار بـه ایـن ترتیـب اسـت کـه مـش تیتانیومـی بـه همـراه پـودر اسـتخوانی در یک مرحلـه درون دهان بیمـار قرار می گیـرد، بعـد از شـش مـاه عمـل دوم انجـام شـده و مش تیتانیومی خارج می گردد، سپس دوباره کام بخیـه خـورده و بعـد از 2 تـا 3 مـاه عمـل کارگـذارث ایمپلنـت دندانـی انجـام می شـود.

اما این محصول ایـن فرایند را متحول می نماید. استفاده از آن باعث می گردد کل مراحل فوق در یـک مرحلـه انجـام شـود و با توجه به نبود محصول مشابه در مورد ایمپلنت های قابل جذب فراوری شده به وسیله چاپگر زیستی، حجم بازار هدف باید به صورت تقریبی محاسبه گردد. پیش بینی می گردد در کشور ما سالانه بیش از صد هزار مورد مصدوم به ضایعات یا شکستگی های پیچیده استخوانی در ناحیه سر و صورت دچار می شوند که همگی از مصرف کنندگان بالقوه این محصول هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1768

به "دانش بنیان ها ایمپلنت های استخوانی قابل جذب ساختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش بنیان ها ایمپلنت های استخوانی قابل جذب ساختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید