خیز چهارم از خیز های قبلی بسیار شدیدتر خواهد بود خبرنگاران

به گزارش مجله ستاره، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خیز چهارم از خیز های قبلی بسیار شدیدتر خواهد بود و اثر سفر ها و دورهمی ها را 5 تا 10 روز آینده خواهیم دید.

خیز چهارم از خیز های قبلی بسیار شدیدتر خواهد بود خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، دکتر علیرضا رئیسی اعلام کرد: تهران هم اکنون وضع نارنجی دارد، اما با توجه به بالا رفتن تعداد بیماران سرپایی و بستری ها پیش بینی این است که تا هفته آینده تهران هم قرمز شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه این وضع پیش بینی می شد گفت: با توجه با افزایش بیماران سرپایی و بستری ها و همچنین گردش ویروس جهش یافته که انفجاری افراد را مبتلا می کند این شرایط قابل پیش بینی بود.

وی افزود: ما بیشتر از سفر ها از دورهمی ها می ترسیدیم و شرایط پیش آمده هم ناشی از همین سفر ها و دورهمی های عید است که با وجود منع سفر از و به شهر های نارنجی و قرمز، سفر ها انجام شد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه رفتار ویروس جهش یافته انگلیسی با رفتار ویروس چینی متفاوت است گفت: سرعت انتقال ویروس جهش یافته و میزان مرگ و میر آن خیلی بالاتر است و فرصت اتخاذ تصمیمات تازه را گرفت و آنچه هم عمل شد بر اساس دستور العمل های ویروس چینی بود.

رئیسی از اینکه ترس مردم کمتر شده است ابراز ناخشنودی کرد و افزود: وزیر بهداشت در جلسه ای که با رؤسای بیمارستان های علوم پزشکی داشتند خواستند که همه آماده باش باشند، زیرا فکر می کنیم که بیشتر ابتلا ها از ویروس جهش یافته باشد و به تخت های بستری بیشتری نسبت به پیک های قبل نیاز خواهیم داشت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خیز چهارم از خیز های قبلی بسیار شدیدتر خواهد بود و اثر سفر ها و دورهمی ها را 5 تا 10 روز آینده خواهیم دید.

وی درباره آخرین وضع واردات واکسن کرونا هم توضیح داد: تا الان حدود 790 هزار دُز واکسن وارد کشور شده است و حدود 780 هزار دُز هم در همین هفته وارد خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه کشور ها به تعهداتشان در کواکس عمل نکردند افزود: به 250 هزار نفر واکسن تزریق شده است و 55 هزار نفر هم دُز دومشان را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه 86 درصد واکسن ها را فقط 7 کشور زده اند گفت: واکسن به یک عامل سیاسی و اختلاف کشور ها بدل شده است و ما روی واکسن های خارجی حساب نمی کنیم و به واکسن های داخلی امید داریم که تا تیرماه قطعی به تولید نیمه صنعتی می رسیم و تا آخر تیر هم به تولید صنعتی خواهیم رسید.

دکتر رئیسی همچنین از مردم خواست که مقررات را دقیق رعایت کنند و اگر سفر رفته اند از دورهمی و دید و بازدید جدی خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1577

به "خیز چهارم از خیز های قبلی بسیار شدیدتر خواهد بود خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز چهارم از خیز های قبلی بسیار شدیدتر خواهد بود خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید