خداحافظی با هارددیسک، فلاش و دی رم با حافظه ای که خواب می رود

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران به نقل از تک تایمز، پژوهشگران دانشگاه لنکستر می گویند حافظه الکترونیکی جدیدی که فراوری نموده اند برای راه اندازی نیازی به بوت شدن مکرر ندارد و به محض آنکه متوجه گردد کاربر در حال استفاده از آن نیست به خواب می رود و تنها پس از فراخوانی مصرف برق را شروع می نماید.

خداحافظی با هارددیسک، فلاش و دی رم با حافظه ای که خواب می رود

این حافظه به گونه ای طراحی شده که حتی در فواصل لمس دکمه های صفحه کلید توسط کاربر به خواب می رود تا مصرف انرژی را به کمترین میزان برساند.

پژوهش های علمی نشان می دهد تا سال 2025 با شکل گیری اینترنت اشیا شاهد فراوری و مصرف بسیار زیاد داده خواهیم بود و همین مساله موجب می گردد در آن موقع یک پنجم مصرف برق جهان مربوط به داده های رایانه ای باشد. از همین رو فراوری حافظه های جدیدی که برق کمتری مصرف نمایند، ضرورت زیادی دارد.

حافظه رایانه ای جدید از قابلیت به خواب رفتن سریع در صورت عدم احتیاج به استفاده و فعال شدن آنی در زمان احتیاج برخوردار است و این خاموش و روشن شدن های مکرر لطمه ای به کارکرد آن نیز وارد نکرده و در فرایند ذخیره سازی اختلال ایجاد نمی نماید.

حافظه جدید که بر مبنای اصول پردازش کوانتومی کار می نماید، انقلابی در بازار 100 میلیارد دلاری تراشه های DRAM و همین طور هارد دیسک و حافظه های فلاش نیز ایجاد خواهد نمود. برآوردها نشان می دهد استفاده از حافظه های یادشده به جای DRAM ها باعث کاهش 100 برابری مصرف انرژی توسط آنها می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 240

به "خداحافظی با هارددیسک، فلاش و دی رم با حافظه ای که خواب می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی با هارددیسک، فلاش و دی رم با حافظه ای که خواب می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید