اطلاعات ضروری تحصیل در ایتالیا

به گزارش مجله ستاره، ایتالیا کشوری با فرهنگ و تمدن غنی است که در منطقه مدیترانه ای اروپا واقع شده است. ایتالیا به خاطر موسیقی کلاسیک و خوراکی های متنوع خود شهرت بالایی دارد. این کشور با داشتن مراکز علمی معتبر در گوشه و کنار خود میزبان دانشجویان علاقه مند در تقریبا هر رشته ای است. در ادامه با دورونزدیک همراه باشید...

اطلاعات ضروری تحصیل در ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

ایتالیا نقشی مهم در اصلاح تحصیلات عالی اروپا در دوران گذار بولونیا داشته است. دانشجویان محصل در ایتالیا نه تنها علوم ارزشمندی را در کلاس های درس می آموزند، بلکه با زندگی در کشوری پویا، جذاب و فراموش نکردنی نیز آشنا می شوند.

(برای خرید و رزرو هتل به صورت آنلاین به سایت دورونزدیک مراجعه کنید.)

خرید

تهران مشهد

تهران آنتالیا

چگونگی درخواست پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا

قبل از درخواست پذیرش به یک دانشگاه در ایتالیا، آنالیز کنید که مدارک تحصیلی شما برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در این کشور قابل قبول است یا خیر.

1. با دانشگاه موردنظر خود تماس گرفته و برای ارزیابی های اولیه از آن ها سوال کنید.

2. دانشگاه در مرحله دوم وضعیت شما برای تحصیل را اعلام خواهد نمود: اگر شما واجدالشرایط باشید، اجازه ارائه درخواست پذیرش به سفارت ایتالیا یا کنسولگری آن را خواهید یافت.

3. سفارت مدارک و فرم درخواست شما برای پذیرش در دانشگاه موردنظر را دریافت خواهد نمود.

4. سفارت درنهایت فهرستی از متقاضیان پذیرفته شده را تا انتها ماه آگوست اعلام خواهد نمود.

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه های ایتالیا

به هنگام درخواست برای پذیرش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در یک دانشگاه ایتالیایی، الزامات متعددی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند.

مقطع کارشناسی

شما باید به منظور ورود به دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در مقطع کارشناسی، دوره های متوسطه را گذرانده باشید و یک مدرک معتبر برای واجدالشرایط بودن خود به منظور ورود به دانشگاه در کشور خود، ارائه دهید. به خاطر داشته باشید که شما باید دانش خود به زبان ایتالیایی را نیز به مسئولان ذی ربط به اثبات برسانید. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

مقطع کارشناسی ارشد

شما احتیاج دارید تا به منظور تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های ایتالیا مدرک لیسانس مرتبط با رشته کارشناسی ارشد را ارائه دهید. شما باید، به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش، مدارک زیر را آماده کنید:

مدارک شناسایی

ریزنمرات دروس در مقطع قبلی

فرم درخواست پذیرش از دانشگاه

توصیه نامه از استاد

توضیح وضعیت خود

مدرک تسلط بر زبان (ایتالیایی یا انگلیسی، با توجه به رشته تحصیلی)

مقطع دکترا

شما باید به منظور تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های ایتالیا، مدرک کارشناسی ارشد خود را ارائه دهید. بعضی از دانشگاه های ایتالیایی در هنگام پذیرش از متقاضیان می خواهند تا مختصری از طرح تحقیقاتی خود را نیز برای آن ها توضیح دهند.

هرگز نباید فراموش کنید.

به منظور تحصیل در دانشگاه های ایتالیایی، همیشه آنالیز کنید که حداقل معدل قابل پذیرش از سوی دانشگاه ها برای تحصیل در رشته های مختلف در این کشور چه میزان است.

دانشگاه ها برای بعضی از رشته های رقابتی و جذاب تر (نظیر علوم پزشکی، دام پزشکی و معماری) امتحانات ورودی خاصی را برگزار می نمایند.

مهلت ارسال درخواست پذیرش برای دانشگاه ها از اول نوامبر تا 15 آوریل همان سال است.

مدارک قابل قبول برای اثبات تسلط زبانی

اگرچه اکثر رشته های تحصیلی در ایتالیا به زبان ایتالیایی تدریس می شوند، اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در این کشور وجود دارد. مدارک قابل قبول از سوی دانشگاه های ایتالیایی به توضیح زیر است:

زبان ایتالیایی

امتحان CILS: ممکن است این امتحان در ایتالیا و مراکز فرهنگی این کشور در سراسر جهان برگزار گردد.

امتحان CELI: این امتحان در مراکز معتبر مرتبط با دانشگاه پروجا برگزار می گردد.

زبان انگلیسی

اگر درخواست پذیرش شما برای یک رشته تحصیلی به زبان انگلیسی باشد، احتیاج است تا مدرک تسلط شما به این زبان نیز به دانشگاه ها ارائه گردد. مدارک قابل قبول زبان انگلیسی به توضیح زیر است:

تافل

آیلتس

کمبریج

TOEIC

ویزای دانشجویی

ویزای دانشجویی ایتالیا توسط سفارت ها و کنسولگری های آن در کشور مبدا صادر می گردد. دانشجویان کشورهای خارج از حوزه یورو باید قبل از ورود به ایتالیا ویزای خود را تهیه نمایند.

انواع ویزا

ویزاهای دانشجویی در ایتالیا دو دسته بوده و بستگی به مدت تحصیل دارند.

ویزای نوع C: یک ویزای کوتاه مدت یا اصطلاحا مسافرتی است که برای ورود یک یا دوبار به خاک ایتالیا در دوره 90 روزه صادر می گردد.

ویزای نوع D: ویزای بلندمدت با اعتبار بیش از 90 روز است.

بازهم تاکید می کنیم که به دلیل زمان بر بودن مراحل صدور ویزا، بهتر است تا درخواست آن را خیلی زودتر از تهیه بلیت انجام دهید.

مدارک لازم برای صدور ویزا

فرم های درخواست برای ویزاهای دانشجویی باید همراه با عکسی جدید و مشابه عکس پاسپورت باشد. مدارک لازم برای دریافت ویزا به توضیح زیر است:

نامه پذیرش از دانشگاه

تاییدیه تمکن اقتصادی فرد، به همراه هزینه کافی برای بازگشت به کشور مبدا یا ارائه بلیت برگشت معتبر

مدارک مربوط به سلامت متقاضی

مدارک مربوط به اجاره مسکن

یافتن شغل در هنگام تحصیل

دانشجویان کشورهای خارج از حوزه یورو ممکن است بتوانند در خلال تحصیل به کار نیز مشغول شوند؛ اما فرآیند دریافت مجوز کار در شهرهای ایتالیا حدود دو ماه طول می کشد؛ بنابراین بهتر است تا دانشجویان هزینه کافی برای زندگی در چند ماه اول حضور در این کشور را داشته و متکی به کار به محض ورود به خاک ایتالیا نباشند.

هزینه های زندگی در ایتالیا

مجموع هزینه های زندگی برای دانشجویان در ایتالیا در حدود 1000 تا 1500 یورو در ماه، شامل هزینه مسکن، خوراک، حمل ونقل عمومی و تفریح می گردد.

رم در مقایسه با سایر شهرهای ایتالیا، شهری به مراتب گران تر است. به همین منظور دانشجویان می توانند زندگی کم خرج تری در شهرهای دیگر داشته باشند:

بولونیا: حدود 750 تا 800 یورو در ماه

بولزانو: حدود 650 تا 700 یورو در ماه

فلورانس: حدود 700 یورو در ماه

میلان و رم: بین 900 تا 1000 یورو در ماه

دورونزدیک امکان رزرو پرواز خارجی و رزرو هتل خارجی با کارت شتاب را برای شما فراهم نموده است.

#ایتالیا #تحصیل

منبع: دور و نزدیک
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 504

به "اطلاعات ضروری تحصیل در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات ضروری تحصیل در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید