خبرنگاران نوبخت: 340 هزار میلیارد ریال برای اشتغالزایی در کشور اختصاص یافت

به گزارش مجله ستاره، مشهد - خبرنگاران - معاون رئیس جمهوری از اختصاص 340 هزار میلیارد ریال برای ایجاد 998 هزار فرصت شغلی در کشور اطلاع داد.

خبرنگاران نوبخت: 340 هزار میلیارد ریال برای اشتغالزایی در کشور اختصاص یافت

محمد باقر نوبخت پنجشنبه شب در ادامه سفر یک روزه خود به مشهد مقدس در حاشیه بازدید از هیجدهمین نمایشگاه گل و گیاه و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به تفکیک سهمیه استان ها در این بودجه اضافه نمود: سهمیه استان خراسان رضوی نیز از کل اشتغال منظور شده و اعتبارات اختصاص یافته عصر امروز در شورای برنامه و توسعه استان معین شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت هشت برنامه تدوین و برای تأمین اعتبار به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ نموده که یکی از این برنامه ها مربوط به حوزه کشاورزی است و در این زمینه تفاهم نامه ای نیز با وزیر جهاد کشاورزی منعقد شد و بر این اساس اعتباراتی به فراوریات گلخانه ای، پرورش گل و گیاه، پرورش ماهی دریایی و همچنین صنایع کشاورزی کشور اختصاص یافت.

نوبخت پرورش گل و گیاه را از عرصه های اشتغال زا دانست و اضافه نمود: نمایشگاه گل و گیاه مشهد فرصت کافی برای معرفی توانمندی های ایران در عرصه گل و گیاه ایجاد می نماید و زمینه ساز توسعه صادرات و استفاده از همه ظرفیت های کشور در این حوزه است.

هیجدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه و باغبانی و پنجمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پارکی و شهربازی عصر پنجشنبه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد گشایش یافت

به گفته مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد این دو نمایشگاه با هدف ترویج و آموزش فضای سبز و گل کاری و همچنین نگهداری فضای سبز و گل و گیاه پارکی و خانگی در گستره 15 هزار مترمربع با حضور 350 شرکت داخلی و پنج نمایندگی از شرکت های کشورهای ترکیه، چین، هلند، آلمان و ایتالیا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد دایر شده است.

سعید صیفی اضافه نمود: زمینه فعالیت شرکت های مزبور فراوری گل و گیاه، درخت و درخت چه و گیاهان زینتی، عرضه ابزار و ادوات، وسایل و تجهیزات پارکی، وسایل و تجهیزات بازی و شهربازی، کود، گلدان و بذر است.

وی افزود: برای نخستین بار در هیجدهمین نمایشگاه گل و گیاه مشهد، بخشی از آن به اجرای طرح های خشک منظر و آشنایی با گونه های کم احتیاج به آب قابل استفاده در فضای سبز شهری اختصاص یافته است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: هجدهمین نمایشگاه گل و گیاه مشهد تا 27 خرداد ماه از ساعت 17 الی 23 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد دایر است.

7489/ 1922

منبع: ایرنا
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 228

به "خبرنگاران نوبخت: 340 هزار میلیارد ریال برای اشتغالزایی در کشور اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نوبخت: 340 هزار میلیارد ریال برای اشتغالزایی در کشور اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید