خبرنگاران میراث فرهنگی از مسببان آتش سوزی در باغستان سنتی قزوین شکایت می نماید

به گزارش مجله ستاره، قزوین - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: واحد حقوقی این اداره کل از مسببان آتش سوزی هفته جاری در باغستان سنتی قزوین به دستگاه قضا شکایت می نماید.

خبرنگاران میراث فرهنگی از مسببان آتش سوزی در باغستان سنتی قزوین شکایت می نماید

جهت دریافت خدمات ساخت ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

علیرضا خزائلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: نمایندگان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در حین وقوع این حادثه در محل حاضر شدند و باید از کوشش های فداکارانه آتش نشانان در مهار این آتش سوزی قدردانی گردد.

این مسوول گفت: در حال حاضر منتظر گزارش آتش نشانی و نهادهای مربوطه از این حادثه در باغستان سنتی قزوین که جز آثار ملی به شمار می رود، هستیم و پس از آن با هماهنگی دستگاه های مرتبط تصمیمات حقوقی لازم در این خصوص را اتخاد می کنیم و از مسببان این حادثه به دستگاه قضایی شکایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به بازدید خود از قسمت های حادثه دیده باغستان سنتی قزوین، اضافه نمود: دیدن درختانی مثمر با تنه های سوخته که دارای محصول بودند، صحنه های تلخ و تاسف باری بود.

این مسوول گفت: کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین به طور جداگانه مشغول ارزیابی و آنالیز میزان خسارات وارد شده در پی این آتش سوزی هستند.

خزائلی ادامه داد: کارشناسان در حال نقشه برداری از قسمت های آسیب دیده باغستان سنتی قزوین هستند و هنوز نمی توان در مورد وسعت نقاط حادثه دیده اظهار نظر کرد.

باغستان سنتی قزوین در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

باغستان سنتی قزوین مجموعه باغاتی در گرداگرد این شهر هستند که دارای بیش از هزار سال عمر هستند.

وسعت این باغ ها که روزگاری چهار هزار و 200 هکتار تخمین زده می شد اکنون 2 هزار و 500 هکتار است.

هر ساله بخشی از این باغستان سنتی طعمه آتش سوزی های سهوی و گاه عمدی می گردد که سودجویان با هدف پیش روی به سمت تغییر کاربری و یا استفاده از چوب درختان آن را رقم می زنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1155

به "خبرنگاران میراث فرهنگی از مسببان آتش سوزی در باغستان سنتی قزوین شکایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران میراث فرهنگی از مسببان آتش سوزی در باغستان سنتی قزوین شکایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید