در سفر به سوئیس بازدید از این 8 جاذبه در تیچینو را نباید فراموش کنید!

به گزارش مجله ستاره، تیچینو یکی از زیباترین ایالت های سوئیس است. کشور سوئیس دارای چندین شهر جذاب و زیباست که بازدید از هر شهر تجربه ای از شگفتی و زیبایی به شما ارائه می نماید. در سوئیس شهری را نمی توان پیدا کرد که رفتن به آن، خوب نباشد یا آن شهر دارای جاذبه دیدنی نباشد. سوئیس کشوری نسبتا کوچک محسوب می گردد، با این وجود تقسیمات کشوری زیادی دارد که شامل 26 کانتون (ایالت) می گردد.

در سفر به سوئیس بازدید از این 8 جاذبه در تیچینو را نباید فراموش کنید!

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

برای سفر به سوئیس همین حالا تور سوئیس خبرنگاران را آنلاین رزرو کنید و سفری بی نظیر را تجربه کنید.

علت شهرت کشور سوئیس چیست؟

این کشور به خاطر قرار دریافت در دامنه رشته کوه های آلپ و داشتن دریاچه های بی شمار شهرت دارد. لهجه غلیظ ایتالیایی، غذا، موسیقی، حمام آفتاب و فضای سحرآمیزی از ویژگی ها و بخشی هایی از این کشور است. کشور همسایه ایتالیا که بسیار به سوئیس نزدیک است و حتی می توان میان این دو کشور اسکی سواری کرد. تیچینو یکی از کانتون های کشور سوئیس است که به خاطر طبیعت منحصر به فرد، دره های بزرگ، باغ های سرسبز جنوبی، دریاچه ها و شهرهای آرام و همچنین نداشتن شهرهای بزرگ و شلوغ شهرت دارد.

یکی از دلایلی که باعث جذب دنیاگرد ها به این منطقه شده است، عکس هایی زیبا و جذابی است که از این منطقه گرفته می گردد. عکاسان این منطقه مخصوص شماست! در این شهر می توانید بهترین عکس های طول عمرتان را بگیرید. عکس های زیبا و جذاب که روستاها و دریاچه اطراف این شهر گرفته می گردد و در شبکه های اجتماعی مورد علاقه خیلی از افراد قرار گرفته است.

دره های عمیق آن شما را به دورانی دیگر می برد و محصولات فرهنگی بسیار و طیفی از فعالیت های جذاب مانند پیاده روی و ماهیگیری و اسکی به شما پیشنهاد می گردد. تیچینو به میلان نزدیکتر است تا برن و پیوندهای محکمی با ایتالیا خصوصا در زمینه های فرهنگی دارد.

رابطه تیچینو با ایتالیا

تیچینو از میلان درقرن 15 میلادی جدا شد و تا سال 1803 و زمانی که به شکل یک منطقه مستقل درآمد تحت سلطه آنسوی جاده سنت گوتارد بود. مهم تر از ضمیمه شدن آن به کنفدراسیون سوئیس اتفاقی بود که در اواخر قرن 19 به وقوع پیوست و آن اینکه در سال 1980 تونل گوتارد ساخته شد و ارتباطات را رونق داد زیرا قبل از آن در هر زمستان ارتباط تیچینو با سایر بخش های سوئیس قطع می شد.

از شهرهای مهم این کانتون می توان به لوگانو و لوکارنو اشاره نمود. علاوه بر این شهرها کانتون تیچینو سوئیس شهرهای زیبای دیگری دارد که بلانزونا، ازکونا و ماندریزیو از زیباترین شهرهای تیچینو سوئیس به شمار می فرایند.

1-قلعه های بلینزونا (The Bellinzona Castles)

سه قلعه بلینزونا در فهرست آثار تحت نظارت میراث دنیای یونسکو قرار دارند. این مجموعه متشکل از سه قلعه به نام های کسل گراند، مونته بلو و ساسو کوربارو است. قدیمی ترین قلعه کسل گراند است که روی یک قله سنگی مشرف به یک دره و یک سری دیوار که از شهر قدیمی محافظت می کردند، واقع شده است.

مرکز تیچینو یا Bellinzona از راستا منتهی به 3 گذر کوهستانی سنت گوتارد، لوک منیر و سان برناردینو محافظت می کند و تاریخ بی ثبات شهر را روایت می کند. بلینزونا مورد درخواست رومی ها، فرانک ها، لومباردها و سوئیس متعلق به کنفدراسیون بود که پیوسته بر سر آن جنگ داشتند. طاق های سبک لومبارد زیبا خانه های رنگی با بالکنها و کلیساهای قدیمی قلب بلینزونا را می آرایند. علاقمندان به تاریخ، بازدید این مکان تاریخی و دیدنی را فراموش نکنند! زیبایی این قلعه ها برای عکاسی بسیار خوب است.

2-گاندریا (Gandria)

گاندریا روستایی در نزدیکی شهر لوگانو است که روی شیب های کوه مونته بری در ساحل شمالی دریاچه لوگانو واقع شده است. معماری پلکانی این روستا، پس زمینه کوه مونته بری و دریاچه لوگانو، چشم اندازهایی را خلق نموده اند که کمتر جایی می توان نمونه آن را پیدا کرد. شاید با دیدن این منظره های سرسبز و زیبا یاد شمال ایران بیافتید، گاندریا هم نیز روستای کوچکی و بسیار زیبا و سرسبزی است که می توان آن را تکه ای از بهشت تصور کرد.

مرکز تاریخی محافظت شده در روستای گاندریا به وسیله اتومبیل قابل دسترسی نیست، با این وجود همه ساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند. جاده ای موسوم به راستا زیتون که از میان درختان پرتعداد زیتون عبور می کند، یکی از بهترین راستاها برای دسترسی به این روستا است. نمیشه سفر به سوییس و تیچینو داشت و از این مکان بازدید نکرد.

اگر به عکاسی و دیدن مکان های بسیار خاص علاقه مند هستید، به هیچ وجه بازدید از این مکان را از دست ندهید.

3-تفریحگاه و پارک ساحلی لوگانو (Luganos Lakeside Parks and Promenade)

این تفریحگاه پر از درختان و گل های بسیار زیباست که می توان در زیر ساخه درختان نهایت استفاده از این فضا را ببرید. پارک های سرسبز بزرگ کنار دریاچه در انتهای شمالی لوگانو، مملو از درخت های گوناگون است که بر جای جای آن سایه افکنده اند.

بنابراین تفریحگاه و پارک ساحلی لوگانو مکانی عالی برای پیک نیک و تفریح به همراه خانواده محسوب می گردد. این خط ساحلی طولانی با پوششی از درختان مقدس و گیاهان گرراستای و همچنین مجسمه های مدرن پر شده است.

علاوه بر این ها تعدادی ساختمان قدیمی قرن هجدهمی هم ارزش تاریخی مناسبی به این ناحیه می دهد. ساختمان های تاریخی و دیدنی که بازدید از آن ها سفر یک روزه تان را تکمیل می کند.

4-مونته سان سالواتوره در تیچینو (Monte San Salvatore)

اگرچه ارتفاع این کوه تنها 912 متر است اما؛ مونته سان سالواتوره یکی از زیباترین و وسیع ترین چشم اندازهای تمام منطقه آلپ را ارائه می دهد. در تصاویر دریاچه لوگانو را می بینید که به طرز زیبایی با دامنه های شیب دار مملو از درختچه های مختلف پیوند خورده است.

به سمت دریاچه و شهرک ساحلی کنار کوه که نگاه کنید، تعداد زیادی قله در افق خواهید دید که به زیبایی این محیط می افزایند.

اگر دوست داشتید، می توانید به کوه مونته سان سالواتوره صعود کنید. با این وجود اغلب گردشگران ترجیح می دهند تا سوار بر تله کابین از دیدن مناظر دیدنی اطراف لذت ببرند.

منظره ای بسیار حیرت انگیز و زیبا که گویی بهشت واقعی است! منظره ای که هرفردی عاشق آن می گردد و چشم را به خود خیره می کند.

اگر به سوئیس سفر کنید و این منظره را از دست بدهید، سفرتان معنی نخواهد داشت یا شاید باید بگوییم بهتر است سفر نروید.

5-منطقه لوگانو در تیچینو

لوگانو را می توان مشهورترین شهر منطقه تیچینو سوئیس نامید. این شهر زیبا که در کنار دریاچه لوگانو واقع شده است، به دلیل معماری باستانی، جاذبه های گردشگری متنوع، بوتیک های مجلل و انواع غذاها در میان گردشگران بسیار شهرت دارد. تور لوگانو سوئیس را از دست ندهید، چراکه این منطقه پر از زیبایی ها و شگفتی های طبیعت است. وردانت یک پارک ساحلی باشکوه و پر جنب و جوش است که فضایی زیبا و خیره کننده در فضای باز دارد. پارک یک تفریحگاه چوبی گسترده در اطراف دریاچه دارد و می توانید با پیاده روی در اطراف این منطقه از تماشای طبیعت آن لذت ببرید.

6-سنتووالی در تیچینو(Centovalli)

سنتووالی (به معنای صد دره) نام یک دره و منطقه شهری در منطقه لوکارنو در کانتون تیچینوی کشور سوئیس است. یکی از دیدنی ترین راستاهای ریلی اروپا از این ناحیه عبور می کند. در طول هزاران سال برف های ذوب شده در ارتفاعات آلپ باعث پدید آمدن رودخانه ها و دره های عمیق شده است که تعداد فراوانی از این دست نقاط در منطقه سنتووالی یافت می گردد.

حال به این دره ها، پوشش سرسبز گیاهی را هم اضافه کنید تا بدانید با چه مقصد زیبایی روبرو هستید. به طور کلی راستاهای ریلی کشور سوئیس شهرتی دنیای دارند.

مناظری که در طول این راستاها مشاهده خواهید کرد، به حدی دیدنی هستند که حتما باید دست کم برای یک بار آن را تجربه کنید.

7-آزکونا (Ascona)

شهر آزکونا در بخش لوکارنو از ایالت تیچینوی کشور سوئیس واقع شده است. در طول زمان، شهر آزکونا از یک روستای کوچک ماهیگیری در کنار دریاچه مگیوری به یکی از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری سوئیس تبدیل شده است. زمستان های این شهر کوتاه بوده و اغلب روزهای آن آفتابی است.

این شهر در فاصله کمی از لوکارنو قرار گرفته است و یکی از مناطق نفسگیر سوئیس به شمار می رود. دهکده کوچک و فوق العاده ای که می توان آن را با پیاده روی کشف کرد. (هیچ اتومبیلی اجازه تردید در مراکز اصلی شهر را ندارد). یکی از مشهورترین زیبایی های تیچینو بورگا، شهر قدیمی تاریخی است که پیچ و خم هایی از خیابان های سنگفرش شده باستانی باریک و قدیمی است که شما را به سمت پیازا موتای خیره کننده سوق می دهد. این شهر پر از کافه های پر جنب و جوش و رنگارنگ است که شما را وسوسه می کند تا خود را در تصاویر زیبای این شهر غرق کنید.

متاسفانه حضور گسترده گردشگران باعث شده است تا بعضی از بخش های روستا ظاهری مدرن به خود بگیرد، با این وجود هنوز هم می توان ترکیبی جذاب از معماری ایتالیایی و سوئیسی با تعدادی ساختمان قدیمی را در منطقه بندری آن مشاهده کرد.

8-مونته بری در تیچینو (Monte Brè)

مونته بری کوهی کوچک در شرق شهر لوگانو است. این کوه که مشرف به خلیج لوگانو است، چشم اندازهای زیبایی را پیش روی گردشگران قرار می دهد.

مسئولان شهری تعداد خط ریلی به سوی قله کوه تعبیه نموده اند که می توان با استفاده از آن ها به راحتی از آن بالا رفته و بعضی از زیباترین مناظر کانتون تیچینو را از نظر بگذرانید. مونته بری آفتاب گیرترین کوه تمام سوئیس محسوب می گردد که دلیل خوبی برای شرح رشد فراوان رزهای کریسمس در این منطقه است.

توصیه ما این است که برای مدتی روی قله کوه توقف نموده و از تماشای محیط اطراف هنگام میل کردن غذا در یکی از دو رستوران آن لذت ببرید. ارتفاع مونته بری تنها 925 متر است.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1580

به "در سفر به سوئیس بازدید از این 8 جاذبه در تیچینو را نباید فراموش کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به سوئیس بازدید از این 8 جاذبه در تیچینو را نباید فراموش کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید